Inlägg från: kiki |Visa alla inlägg
  • kiki

endast torrfoder

Hej, jag är ingen kattexpert då jag inte ens har katt lr ens funderar på att skaffa katt. Hur som helst så har en väninna till mig en katt, och katten får bara torrfoder. Är det bra för katten? Kan väl inte vara bra och äta samma mat varje dag? Borde jag ens säga nått till henne att jag tror att varierad mat är bäst för katten?

• Svar på tråden endast torrfoder
  • kiki

Frågade lite fint idag ang torrfodret, och katterna får det dels för att dom inte ska gå upp i vikt nu när dom är kastrerade och för att det är det billigaste alternativet.. Stämmer det? Att dom har lätt att gå upp och bli överviktiga om dom får annan mat än torrfoder?

• kiki

Hur vet man om det är ett dåligt torrfoder? Hur ofta ska en katt bajsa? Upp till 5 gånger om dan? Och ska det verkligen lukta värre än en människas?

• kiki

Men vad är det som är fel om det luktar död orm och lassen lika stor som en kanelbulle? Idag när jag va där höll jag på och kräkas när katten gjorde sitt på lådan. Min vän verkar inte bry sig att det luktar utan säger att det är normalt..

• kiki

Hej igen, om man ska ge blötmat, vilka märken är bra? Whiskers, pussi, alltså sånna märken man kan köpa i matbutikerna lr är det bara skräp? Tror min kompis har förstått hinten nu när jag tjatat lite fint att katten kanske inte mår 100. Vad rekommenderar ni för blötmat?

Svar på tråden endast torrfoder