• Tittij

Laser mot vårtor?

Jag har haft ett gäng vårtor under ena foten sen jag var 15 år. jag har testat allt i princip (plåster, vårtmedel, frysning hemma, frysning på salong, skrapning och medel på salong osv)

Nu har jag börjat få besvär då de jäklarna sitter på ena trampdynan och de värker när jag går.
    Funderar nu på laser som ett sista försök att bli av med dem. På vårdupplysningen sa de dock att man kan få lite problem med ärrvävnaden efteråt, och då mina sitter så dumt, mitt på trampdynan, blir jag osäker.

Nån med erfarenhet av laser på vårtor??

• Svar på tråden Laser mot vårtor?
  • Fia 28

När du skriver frysning på salong. Har de då frysit med flytande kväve och hur många behandlingar har du fått?

• Tittij
    Fia 28 skrev 2014-04-14 11:34:20 följande:
    När du skriver frysning på salong. Har de då frysit med flytande kväve och hur många behandlingar har du fått?
    Ja, jag antar att det var flytande kväve. Var 8 år sen jag var där senast. Men det var rejält kallt och gjorde ont.
    Jag gick nog uppåt 10 ggr i rad, med cirka 3 veckor emellan om jag kommer ihåg rätt.
  • Fia 28
    Tittij skrev 2014-04-14 11:48:06 följande:
    Ja, jag antar att det var flytande kväve. Var 8 år sen jag var där senast. Men det var rejält kallt och gjorde ont.
    Jag gick nog uppåt 10 ggr i rad, med cirka 3 veckor emellan om jag kommer ihåg rätt.
    Ok. Jag hade själv ett par vårtor som jag förstökte bli av med i över 10 år som till sist försvann med att frysa. Först var jag till hvc och deras frysmedel hjälpte inte alls utan det behövde vara bättre grejer. Men nog tror jag att jag var oftare än var tredje vecka. På tre veckor hinner de ju växa upp igen.
    Laser har jag ingen erfarenhet av.
  • Tittij
    Fia 28 skrev 2014-04-14 13:11:55 följande:
    Ok. Jag hade själv ett par vårtor som jag förstökte bli av med i över 10 år som till sist försvann med att frysa. Först var jag till hvc och deras frysmedel hjälpte inte alls utan det behövde vara bättre grejer. Men nog tror jag att jag var oftare än var tredje vecka. På tre veckor hinner de ju växa upp igen.
    Laser har jag ingen erfarenhet av.
    Jag kommer inte ihåg intervallet, men jag gick enligt salongens rekommendationer. Kan ha varit två veckor eller 10 dagar emellan också. Tyckte inte att jag såg nån skillnad alls på alla gånger jag gick.

Måste testa nåt nytt! :)
  • Fia 28
    Tittij skrev 2014-04-14 19:17:54 följande:
    Jag kommer inte ihåg intervallet, men jag gick enligt salongens rekommendationer. Kan ha varit två veckor eller 10 dagar emellan också. Tyckte inte att jag såg nån skillnad alls på alla gånger jag gick.

Måste testa nåt nytt! :)

Ok tänkte bara ifall salongen körde med samma som de gör på hvc och inte "the good stuff". Kan ju även vara så att de på salongen inte vågade frysa tillräckligt mycket. Jag gjorde det hos en hudläkare och när bedövningen (emla salva) släppte så värkte det så jag knappt kunde gå eller ens tänka.
    Har du testat pensla nagellack så den dör av syrebrist?
  • Tittij
    Fia 28 skrev 2014-04-15 16:04:37 följande:

Har du testat pensla nagellack så den dör av syrebrist?
    Vårtor är ju ett virus så nagellack lär ju hjälpa föga. Dessutom är det inte en vårta jag har problem med utan ett kluster på cirka 15 st. Tack för dina tips, men jag känner att jag testat allt, utom cellgifter som de tyvärr slutat spruta i vårtorna, samt laser. Sätter allt mitt hopp till laser!!
  • Anonym (JK)
    Tittij skrev 2014-04-15 17:47:10 följande:
    Vårtor är ju ett virus så nagellack lär ju hjälpa föga. Dessutom är det inte en vårta jag har problem med utan ett kluster på cirka 15 st. Tack för dina tips, men jag känner att jag testat allt, utom cellgifter som de tyvärr slutat spruta i vårtorna, samt laser. Sätter allt mitt hopp till laser!!
    Laser biter lika lite på virus som nagellack, om du menar att nagellack inte dödar virus. Det gör ju inte laser heller, det tar bara bort just den vårta du lasrar, viruset blir kvar i kroppen. Men nagellack dödar huden under lacket, och därmed lossnar huden/vårtan. Samma princip som det frätande medlet man lägger på, det attackerar huden utifrån.
    Har en vän som testade laser under foten, det var hemskt smärtsamt men funkade, dock var det bara en vårta.
    Jag har också testat flera metoder, både lack och syra. Syra funkade äntligen förra månaden då jag började pensla både morgon och kväll och inte gav mig fast det frätte bort även friskt kött. Svårt att veta när man ska sluta om man har vårtor som går inåt och inte klumpar utanpå foten.
  • Tittij

Ingen här inne som gjort detta och kan dela med sig av hur det gick?

• Anonym (Vårtan)

Hej! Undrar om du tillslut testade laser och om det funkade? Är i liknande sist som du beskrev.

Svar på tråden Laser mot vårtor?