Ingen mens men neg grav.test
Ni som känner igen er får gärna dela med er av egna upplevelser och erfarenheter.
Jag och min sambo bestämde oss i somras att vi ville försöka bli med barn. Då slutade jag med mina p-piller som jag tagit under 1,5 år och har försökt sedan dess. Min mens kom igång direkt och jag fick en menscykel på ca 32 dagar varje månad. Vi är medvetna om att det kan ta ett bra tag innan p-piller går ur kroppen. Men då jag har vänner som blivit gravida direkt efter de slutat vet man inte riktigt vilket ben man ska stå på.
Idag är jag inne på en menscykel på 48 dagar och bör ha fått min mens för ca 9 dagar sedan (enligt menskoll, kanske inte helt pålitligt). Jag har haft massor flytningar, varit trött och haft mycket ont i huvudet. Jag har även haft mensvärk, främst i ryggen och lite i magen. Jag testade mig i förrgår och då visade testet (ACO'S) neg.
Jag vet att när man längtar efter barn kan man gärna få för sig att känna sig gravid men jag försöker hålla mig så neutral som möjligt. Jag mår inte illa och tycker inte att bröst eller jag har svullnat.
Vad kan man göra? Jag vill ju få rutin på min mens och ägglossning så våra chanser för att bli gravid ökar.
Någon som känner igen sig och kan dela med sig eller ge lite goda råd?