Dataintrång på min journal
Det är en man som har blivit anklagad för att ha gjort datanintrång i psykatriska mottagning.
Jag fattar ingenting. Varför skulle man göra en sådan sak? Det stod till och med gärningsmannens för och efternamn. Ingen som jag känner. Och aldrig har jag bemöt denna person. Liksom, han har aldrig varit min psykatriker, psykolog eller socinom. Eller något liknade.
Det stod att jag kunde begära skadestånd. Jag läste inte så noga då jag var mest i chock. Och fattade ingenting. Jag är rädd att mannen kan ha ragit ur papper som kan senare användas i hans vinning eller få mig bli drabbad eller något liknade. (Jag vet inte)
Jag är också rädd för att mannen skall ha raderat uppgifter och annat som kan vara viktigt att ha kvar i framtiden.
Det står absolut ingenting om att det har raderats dokument eller något sådant. Det enda som det stod var att han hade gjort dataintrång och frågar efter om jag vill begära skadestånd.
Jag är lite förvirrad, då jag inte fattar varför mannen har gjort detta. Jag känner mig arg och orolig då jag vet inte om mannen har raderat, skickat (Mina papper) eller skrivit ut mina papper så det kommer i hans händer.
Det står inte heller något nummer som jag skulle kunna ringa åklagaren och fråga frågor eller så.
Vad skall jag ta mig till? Hur skall jag gå till väga för att få svar på mina frågor?
Sen är jag sugen på att ta för mig på skadeståndet. Skulle man kunna begära skadestånd utan att det har skadats rent fysiskt?
Liksom begära skadestånd då han gjort detta?
Tack på förhand!
Nu när jag är lite mer lugn. Har jag bestämt mig för att läsa vidare på detta papper. Men jag tror inte att jag missat något särskilt.