• Sezzie

Försvunnet paket?!

Jag vet inte vart jag ska vända mig!

Min order har på något vis försvunnit!

Jag har fått avisering & skulle hämta ut mitt paket men det fanns inte hos postombudet.

Fick ringa posten & de säger att det är levererat. När jag trackar paketet online står det att det finns att hämta hos postombudet. Gick tillbaka dit men de har inte paketet säger de- så jag kan inte få ut det!

Paketet är redan betalt & jag är jätteledsen & vet inte vart jag ska vända mig. Vad ska jag göra? :/

• Svar på tråden Försvunnet paket?!
  • Sezzie
    Korpen skrev 2014-04-14 21:06:08 följande:
    Vad säger posten då?
    Posten säger att det är levererat & ska finnas hos ombudet!
  • Aniiee
    Sezzie skrev 2014-04-14 21:05:13 följande:

Jag vet inte vart jag ska vända mig!

Min order har på något vis försvunnit!

Jag har fått avisering & skulle hämta ut mitt paket men det fanns inte hos postombudet.

Fick ringa posten & de säger att det är levererat. När jag trackar paketet online står det att det finns att hämta hos postombudet. Gick tillbaka dit men de har inte paketet säger de- så jag kan inte få ut det!

Paketet är redan betalt & jag är jätteledsen & vet inte vart jag ska vända mig. Vad ska jag göra? :/

När var du där? När får de leverans? Det kan vara så att de har paketet, men inte hunnit sortera de hos sig själva än. Här händer de att de får leverans sent, så de inte hinner sortera, även om paketet finns där....

Gå igen imorgon och kolla, helst efter tio. 
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Sezzie
    Aniiee skrev 2014-04-14 21:08:48 följande:
    När var du där? När får de leverans? Det kan vara så att de har paketet, men inte hunnit sortera de hos sig själva än. Här händer de att de får leverans sent, så de inte hinner sortera, även om paketet finns där....

Gå igen imorgon och kolla, helst efter tio. 
    Aviseringen kom ca 13.30- var där en timme senare. Sedan återkom jag kl. 19.. :/
  • Sezzie
    Korpen skrev 2014-04-14 21:20:05 följande:
    Vad säger ombudet då? Kan dom bevisa att du har hämtat ut det?
    De har sa när jag var där att de inte har något paket därifrån åt mig. Har visat upp sms:et med avisering & så med...ska tillbaka dit idag. Hoppas de hittat det! Om inte- vad gör jag då?
  • myway

Om inte så får du kontakta stället som skickade paketet till dig och be dom hjälpa dig.
    Annars får posten felanmälan det. Du får dina pengar tillbaka alt nya varor. Är det ett företag så är dom ansvariga för varan hela vägen till dig.

• VaBussig

Var det ett företag du skickade efter från? Isåfall ska du kontakta dom, då får de ju skicka ett nytt paket.

Har du fått det från en privatperson blir det värre.

Annars kontakta posten, men om paketet inte är skickat som Rek brukar man inte få någon ersättning.

Always on my mind Elvis Presley <3
  • viseversa

Ja när man läser en anna tråd här på fl så är det tyvärr så att en hel del av dom som jobbar på posten inte är så ärliga. Fanns folk som berättade att deras arbetskamrater snott både det ena och det andra när dom sorterat brev och paket. Sen står ju "vagnarna" med paketen helt öppet på gatan när brevbäraren är inne och lämnar post. Ja det gäller kanske itne ditt paket ts men det är lätt att "komma bort" på vägen. 

• Sezzie
    myway skrev 2014-04-15 09:07:25 följande:
    Om inte så får du kontakta stället som skickade paketet till dig och be dom hjälpa dig.
    Annars får posten felanmälan det. Du får dina pengar tillbaka alt nya varor. Är det ett företag så är dom ansvariga för varan hela vägen till dig.
    Maila dem igår kväll- får ringa dem sedan med. Så de skickar ut nya varor i så fall? Det låter hoppfullt! Trodde ansvaret nu låg hos posten eller ombudet.
    VaBussig skrev 2014-04-15 09:09:04 följande:
    Var det ett företag du skickade efter från? Isåfall ska du kontakta dom, då får de ju skicka ett nytt paket.

Har du fått det från en privatperson blir det värre.

Annars kontakta posten, men om paketet inte är skickat som Rek brukar man inte få någon ersättning.
    Det är från företaget apotea.se
    viseversa skrev 2014-04-15 09:09:11 följande:
    Ja när man läser en anna tråd här på fl så är det tyvärr så att en hel del av dom som jobbar på posten inte är så ärliga. Fanns folk som berättade att deras arbetskamrater snott både det ena och det andra när dom sorterat brev och paket. Sen står ju "vagnarna" med paketen helt öppet på gatan när brevbäraren är inne och lämnar post. Ja det gäller kanske itne ditt paket ts men det är lätt att "komma bort" på vägen. 

Ja enligt ombudet har det hänt förut...

• viseversa
    Sezzie skrev 2014-04-15 09:18:15 följande:
    Maila dem igår kväll- får ringa dem sedan med. Så de skickar ut nya varor i så fall? Det låter hoppfullt! Trodde ansvaret nu låg hos posten eller ombudet.

Det är från företaget apotea.se

Ja enligt ombudet har det hänt förut...

Jag har blivit av med en NY mäkeströja till mitt barn. Den "försvann på vägen" och ingen ville ta ansvar. det är väl någon annans unge som springer runt med tröjan JAG betalt nu! Man blir förbannad.
  • Sezzie
    viseversa skrev 2014-04-15 09:20:40 följande:
    Jag har blivit av med en NY mäkeströja till mitt barn. Den "försvann på vägen" och ingen ville ta ansvar. det är väl någon annans unge som springer runt med tröjan JAG betalt nu! Man blir förbannad.
    Ja fy fasen! Man blir ju jätteirriterad! De verkar ju bara vilja kasta omkring en... Jag börjar undra om ombudet lämnat ut mitt paket till någon annan? Ken de ha gjort det?
  • myway

Företaget har ansvar fram till du får ditt paket. Du får felanmäla till dom och posten. Dom får sen kräva pengar av posten. Du ska få ny vara. Dra det vidare annars till Arn.

• Sezzie

Tack för er hjälp! Kan säga att ombudet hittade mitt paket tillslut- det låg på fel hylla!

Svar på tråden Försvunnet paket?!