• Anonym (Jannike)

Var det missfall? Vad göra nu? Snabba råd tack!

Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex i ca ett halvår.

Jag hade senaste mensen omkring den 23 Februari. (Första dagen.)
    Jag fick en ljus blödning som bara varade en halv dag den 20 Mars. Alltså när jag väntade mig mensen.
    Den 29 Mars gjorde jag ett graviditetstest som visade positivt.
    Ända fram tills den 31 Mars hade jag vissa dagar väldigt sparsamma blödningar till och från. (Ca varannan/var tredje dag.)
    Den 31 Mars fick jag en lite större blödning, men fortfarande mindre än vanlig mens, men med "vanlig" mensvärk. Jag misstänkte då missfall, och tog ett nytt test, som visade positivt.
    Den 1 April mådde jag helt bra, allting var som vanligt, men en liten sparsam blödning.
    Den 2 April fick jag superont på morgonen när jag vaknade, och blödde lite mer. Men fortfarande inte mer än en vanlig mens (och en vanlig mens är för mig inte särskilt riklig, kan ha en medium-tampong 5h utan att behöva byta pga att den är full). Däremot fick jag som sagt en rejäl smärta i magen så att jag kallsvettades och ringde 1177. Dock släppte smärtan efter ca en timme, vilket är anledningen till att jag inte uppsökte läkare. Och jag har inte haft speciellt ont sedan dess.
    Om jag rör mig mycket eller stressar kan jag känna lite smärta i magen, och jag har fortfarande väldigt sparsamma blödningar.

Var detta ett missfall?
    Vad ska jag göra nu?
    Det har ju gått ett tag...
    Kan jag vara gravid fortfarande?
    Är det lönt att göra ett hemmatest?
    Ska jag kräva ett vul?

Ge mig råd!

• Svar på tråden Var det missfall? Vad göra nu? Snabba råd tack!
  • Anonym (Jannike)

Snälla?

• Anonym (kolla)

Ta ett test, men det låter tyvärr som missfall...

Beklagar verkligen i såfall.

• Anonym (Jannike)
    Anonym (kolla) skrev 2014-04-14 21:47:20 följande:
    Ta ett test, men det låter tyvärr som missfall...
    Beklagar verkligen i såfall.
    Kommer testet inte fortfarande visa gravid så nära ett ev. missfall då?
    1177 sa att det kunde visa i upp till 4v efter ett missfall... Därför vill jag gärna ha ett vul för att veta säkert tänker jag?
  • Anonym (j)

Ring till din gynekolog och be om ett vul eller ring till gyn/kk och berätta så får du träffa en läkare som kan göra ett vul.

• Anonym (Jannike)
    Anonym (j) skrev 2014-04-14 22:12:49 följande:
    Ring till din gynekolog och be om ett vul eller ring till gyn/kk och berätta så får du träffa en läkare som kan göra ett vul.
    Har man rätt till det?
    Tycker de inte att man ska vänta bara?
    Vad kostar det?
  • Anonym (j)

Är det en privat gynekolog kan det nog kosta 300kr men är det på gyn/kk så är det nog som ett vanligt VC besök dvs 120kr.
    Klart att du ska få göra ett vul och bli undersökt om du är orolig/rädd, ring och förklara ditt problem. Lyssnar dom inte får du väl boka en tid för abort, då måste dom göra ett vul för att fastställa grav veckan. Är det ett levande foster så säger du bara att du ångrat dig.
    Men jag tror inte att det skulle neka dig att komma på en undersökning.

• Anonym (Jannike)
    Anonym (j) skrev 2014-04-14 22:35:06 följande:
    Är det en privat gynekolog kan det nog kosta 300kr men är det på gyn/kk så är det nog som ett vanligt VC besök dvs 120kr.
    Klart att du ska få göra ett vul och bli undersökt om du är orolig/rädd, ring och förklara ditt problem. Lyssnar dom inte får du väl boka en tid för abort, då måste dom göra ett vul för att fastställa grav veckan. Är det ett levande foster så säger du bara att du ångrat dig.
    Men jag tror inte att det skulle neka dig att komma på en undersökning.
    okej, tack.
    då ska jag göra det.
  • nozpa

Kan varit ett mf. Men måste inte varit det. Jag har varit med om samma och det har gått bra. Du har fortfarande ont nu när du anstränger dig? Drar det neråt liksom?

Här kostar ett besök på KK 300 och privat kostar också 300.

• Anonym (Jannike)
    nozpa skrev 2014-04-14 22:44:25 följande:
    Kan varit ett mf. Men måste inte varit det. Jag har varit med om samma och det har gått bra. Du har fortfarande ont nu när du anstränger dig? Drar det neråt liksom?

Här kostar ett besök på KK 300 och privat kostar också 300.
    Ja, så kan man nog beskriva det.
    Tyder det på att man är gravid?
  • nozpa
    Anonym (Jannike) skrev 2014-04-14 22:48:48 följande:
    Ja, så kan man nog beskriva det.
    Tyder det på att man är gravid?
    Jag kan inte alls svara på hur det är för dig. Du bör såklart gå och kolla upp hur det ligger till.
    Men för mig när jag är gravid så drar det nere i magen om jag lyfter fel, vrider mig lite konstigt osv. Det är väldigt vanligt när man är gravid.

Men du bör kolla gå och kolla upp hur det ligger till för din del.
  • Anonym (Jannike)
    nozpa skrev 2014-04-14 22:54:11 följande:
    Jag kan inte alls svara på hur det är för dig. Du bör såklart gå och kolla upp hur det ligger till.
    Men för mig när jag är gravid så drar det nere i magen om jag lyfter fel, vrider mig lite konstigt osv. Det är väldigt vanligt när man är gravid.

Men du bör kolla gå och kolla upp hur det ligger till för din del.
    Tack.
    Jag ska ringa imorgon då
  • nozpa
    Anonym (Jannike) skrev 2014-04-14 22:56:44 följande:
    Tack.
    Jag ska ringa imorgon då
    Hoppas att allt går bra. :)
  • Vind

Du borde kunna få ett vul via mvc utan att behöva betala, börja kolla med dom. Håller tummarna <3

• Anonym (j)

Hur gick det för dig?? Fick du ett vul??

• Anonym (TS från mobil)
    Anonym (j) skrev 2014-04-17 19:30:22 följande:

Hur gick det för dig?? Fick du ett vul??

Har dragit ut på det (pga ekonomiska trubbel). Ska göra ett gravtest hemma i helgen och på måndag ringer jag direkt om det är positivt.
Svar på tråden Var det missfall? Vad göra nu? Snabba råd tack!