• Saramarika92

Ni som gjort bröstförstoring med fetttransplation

Ja som rubriken lyder - ni där ute som gjort bröstförstoring med eget fett, hur gick det för er? Hur går operationen till och känns det säkert? Finns det risk för ´bröstcancer med denna metod? Att det finns större chans för cyster att utvecklas. Gjorde det mycket ont efteråt? Hur såg brösten ut? Jätte svullna eller lagom, och vid ungefär vilken tidpunkt lade sig svullnaden?? Hur länge har ni nu haft era "nya" bröst som gjordes med hjälp av denna metod? och har metoden under några omständigheter gett upphov till problem under den tid som ni haft brösten? Har någon av er fått bröstcancer? - Förlåt - men är jätterädd att denna operation kommer ge upphov till det :( men samtidigt vill jag ändå ha större bröst - har liksom verkligen INGA för tillfället , vilket ger mig världens sämsta självförtroende, (när det kommer till brösten vill säga) och vill inte ha silikon eller andra implantat. Men borde inte, när man flyttar fett från en annan del av kroppen till brösten då, göra att cellerna blir "oregliga"? och att de då har större chans att exponera och skapa tumörer?? Då fettceller från andra delar av kroppen möter "bröstceller", och att detta då kan ge upphov till cancer senare i livet??

Jag vet, jag lider av värsta paranoian av cancer! Men kan inte rå för det - har en anledning, tro mig. MEN, som sagt, vad är era synpunkter kring mitt påstående ovan ang. celler möter "celler" = cancer teorin?? OCH, glöm ej heller ge svar på om hur er bröstförstoring gick med hjälp av brösttransplation, hur brösten såg ut efteråt, om de gjort mycket ont, om ni upplever besvär med dem idag därav hur länge ni haft den, och även vilken klinik ni vände er till.

Detta blev ett väldigt långt inlägg, men jag hoppas att det finns någon där ute som vill ta sig tid att läsa och därmed uppge sina synpunkter! :) Tack för svar på förhand till alla er!

• Svar på tråden Ni som gjort bröstförstoring med fetttransplation
  • Anonym (också nyfiken)

Klickade in här för att jag också är intresserad av denna typen av operation så kan tyvärr inte svara på dina frågor. Där emot kan jag tipsa dig om att när man använder flera utropstecken eller frågetecken på nätet är det detsamma som att skrika. Vet att det inte var det du frågade efter, och det var som sagt inte därför jag läste inlägget, men är lite av en språkpolis haha

Lycka till och hoppas vi får svar bägge två!

• Anonym (ska göra)

Jag har ej gjort det - men bestämt mig för att göra det :) Till hösten blir det!

Har i mååånga år önskat detta - men aldrig vågat mig på silicon etc!
    Vad jag förstått så är denna metod väldigt SÄKER! Ingen risk för ökad bröstcancer etc. 
    Det är ju det egna fett du fördelar om från ex mage/höfter/lår/rumpa - upp till brösten istället - kan det bli bättre Iaf inte för min del - som är tom på överkroppen - men har mkt hull på rumpa, lår o mage

Två operationer i en

VAR har du funderat på att göra ingreppet isf?
    Varit på konsultation än?

Jag har varit på ArtClinic och Klinik34 i GBG - inte bestämt vilken klinik det blir än dock :)

Lycka till!

• Saramarika92
    Anonym (också nyfiken) skrev 2014-04-14 23:56:33 följande:

Klickade in här för att jag också är intresserad av denna typen av operation så kan tyvärr inte svara på dina frågor. Där emot kan jag tipsa dig om att när man använder flera utropstecken eller frågetecken på nätet är det detsamma som att skrika. Vet att det inte var det du frågade efter, och det var som sagt inte därför jag läste inlägget, men är lite av en språkpolis haha

Lycka till och hoppas vi får svar bägge två!

Jaha, visste inte att det betydde att man typ skrek haha :S använde enbart fler  sådana tecken för att framförtydliga min ståndpunkt - vad jag ville ha sagt. Men ja, då vet jag det iaf :)
  • Saramarika92
    Anonym (ska göra) skrev 2014-04-15 11:51:13 följande:
    Jag har ej gjort det - men bestämt mig för att göra det :) Till hösten blir det!

Har i mååånga år önskat detta - men aldrig vågat mig på silicon etc!
    Vad jag förstått så är denna metod väldigt SÄKER! Ingen risk för ökad bröstcancer etc. 
    Det är ju det egna fett du fördelar om från ex mage/höfter/lår/rumpa - upp till brösten istället - kan det bli bättre Iaf inte för min del - som är tom på överkroppen - men har mkt hull på rumpa, lår o mage

Två operationer i en

VAR har du funderat på att göra ingreppet isf?
    Varit på konsultation än?

Jag har varit på ArtClinic och Klinik34 i GBG - inte bestämt vilken klinik det blir än dock :)

Lycka till!

Jo jag har med läst att det ska vara säkert, men har ändå lite paranoia över det. Men som du säger vill jag heller inte använda silikon - liksom inte min still :S Det är riktigt det du säger med att man använder sitt eget fett, och som jag förstått det rengörs det ju med, så visst, bör kanske inte uppstå några värre komplikationer.  Men du säger att du är inne på att göra det :) du skulle inte vilja dela med dig av din operation efter att du genomgått den här på detta inlägget? :) Hur det gick, om det gjorde mycket ont efteråt och hur skillnaden blev? Och kanske lite annat inblandat i just det ämnet.

Jag har funderat på att göra ingreppet på samma klinik som du varit på faktiskt :) läste om den och tyckte att den verkade pålitlig samt att jag hört att den är säker och att personalen där är väldigt professionella :) Men nej jag jag har inte varit på konsulation, måste först spara ihop lite mer innan jag verkligen kan genomgå operationen, -. ville mer bara ha lite synpunkter kring det innan jag bestämmer mig för att genomgå operationen :) därför jag skapade detta inlägget ;)

Tack så mycket för att du delade med dig av dina synpunkter kring det - känns lite tryggare då :) Hoppas att din operation kommer gå bra  - Lycka till du med!  - och att resultatet blir givande. Som sagt, du får gärna dela med dig efter operationen om hur det gick osv. Skulle uppskattas :)
  • Saramarika92
    Anonym (n) skrev 2014-04-15 15:00:59 följande:
    vad kostar en sån? är det säkert att göra i sverige iom det är inte så vanligt?

de här bilderna ser ju skitbra ut iaf :)

www.miamibreastcenter.com/augmentation/fat-tr...
    På Artclinic på Göteborg, där jag isåfall planerar att göra ingreppet, ligger det runt en 43 600 kr. Det är just den biten, om det är säkert, som jag är lite tveksam på, men samtidigt hört mycket gott om det, men har fortfarande lite dubbelmoral kring det :/ Får väl se hur det blir efter att fler postat inlägg här om deras operation :)

De bilderna såg lyckade ut ja! Hoppas bara inte det är redigerat isåfall haha : p men om inte, verkar ju ingreppet lovande :)
  • Anonym (n)
    Saramarika92 skrev 2014-04-15 15:08:03 följande:
    På Artclinic på Göteborg, där jag isåfall planerar att göra ingreppet, ligger det runt en 43 600 kr. Det är just den biten, om det är säkert, som jag är lite tveksam på, men samtidigt hört mycket gott om det, men har fortfarande lite dubbelmoral kring det :/ Får väl se hur det blir efter att fler postat inlägg här om deras operation :)

De bilderna såg lyckade ut ja! Hoppas bara inte det är redigerat isåfall haha : p men om inte, verkar ju ingreppet lovande :)
    trodde det skulle vara dyrare. Konstigt att inte fler gjort det istället för fejkbröst isf. 
  • Anonym (ska göra)
    Anonym (n) skrev 2014-04-15 15:39:10 följande:
    trodde det skulle vara dyrare. Konstigt att inte fler gjort det istället för fejkbröst isf. 
    Detta är NYTT i Sverige - sedan 2009.
    2009 introducerades det för allra första ggn i Sverige - av Klinik34 (GBG).

Efter det har det börjat växa och blir mer och mer efterfrågat - men än så länge är det ett fåtal kliniker som gör det i Sverige!

Ja, det är verkligen en MKT säkrare metod än silicon etc, som alltid läcker i kroppen och kan skapa såå mkt komplikationer. Det kan INTE detta göra! Tekniken går framåt! Dessutom får man ett 100% NATURLIGT resultat! :)

DOCK brukar man behöva göra det i två steg - om man vill ha större bröst - eftersom en sådan här operation brukar ge ½-1 kupstorlek större. Lite individuellt hur mkt fett man tar upp (fastnar) - och därför är det inte ovanligt att man upprepar proceduren 2-3 ggr (beroende på hur stora man önskar).
  • Anonym (n)
    Anonym (ska göra) skrev 2014-04-15 15:49:06 följande:

Efter det har det börjat växa och blir mer och mer efterfrågat - men än så länge är det ett fåtal kliniker som gör det i Sverige!

Ja, det är verkligen en MKT säkrare metod än silicon etc, som alltid läcker i kroppen och kan skapa såå mkt komplikationer. Det kan INTE detta göra! Tekniken går framåt! Dessutom får man ett 100% NATURLIGT resultat! :)

DOCK brukar man behöva göra det i två steg - om man vill ha större bröst - eftersom en sådan här operation brukar ge ½-1 kupstorlek större. Lite individuellt hur mkt fett man tar upp (fastnar) - och därför är det inte ovanligt att man upprepar proceduren 2-3 ggr (beroende på hur stora man önskar).
    kostar det 43 600 kr per gång? finns det i stockholm?
  • Anonym (ska göra)
    Anonym (n) skrev 2014-04-15 15:51:27 följande:
    kostar det 43 600 kr per gång? finns det i stockholm?

Det är olika kliniker vad det kostar.

Vet ej om det finns i Stkhlm, men har för mig att det skall finnas EN klinik där.
    Det heter BodyJet - om du skall googla 

Lycka till!

• Anonym (Intressant!)

Det här lät mycket intressant! Mitt problem blir nog att det inte finns mycket fett att ta av Undrar om man kan göda upp sig och sedan gå ner igen men då är det ju stor risk att resultatet påverkas negativt :(

Jag har tänkt göra en bröstförstoring till vintern och kollar nu på alternativ. Är väldigt skeptisk till både silikon och koksalt så det här lät ju fantastiskt! Även om jag hört talas om det tidigare... är resultaten bestående eller kommer man behöva påfyllning efter typ 1 år? Då blir det ju väldigt dyrt.

• Anonym (Mia)

Jag har gjort fettransplatation till läpparna och jag kan lugnt säga att enbart ca 20% av fettet stannade kvar. Lite lite eftersom kirurgen tippade på ca 75% men allt beror på den egna kroppen och jag visste redan från början att jag troligtvis "måste" göra minst en till transplantation för att få det resultat jag ville ha.

De flesta fettransplantationer görs i minst två steg och enligt min kirurg är det samma pris för båda (eller fler) operationer. Dvs om man måste göra 2-3 ingrepp i brösten blir det 43.000 x 2 eller 3.

• Anonym (ska göra)
    Anonym (Intressant!) skrev 2014-04-15 15:56:53 följande:
    Det här lät mycket intressant! Mitt problem blir nog att det inte finns mycket fett att ta av Undrar om man kan göda upp sig och sedan gå ner igen men då är det ju stor risk att resultatet påverkas negativt :(

Jag har tänkt göra en bröstförstoring till vintern och kollar nu på alternativ. Är väldigt skeptisk till både silikon och koksalt så det här lät ju fantastiskt! Även om jag hört talas om det tidigare... är resultaten bestående eller kommer man behöva påfyllning efter typ 1 år? Då blir det ju väldigt dyrt.
    Resultatet är permanent!
    ENDA nackdelen är att det ej passar alla kroppstyper.
    Man "måste" ha fett att ta av - och vara inom normalt BMI.

Det hjälper ej att "göda" sig - och ta av det fettet - för när du går ner i vikt - så kommer ÄVEN det fettet du då lagt in i brösten av minska.

MEN - har du normal BMI - OCH har fett att ta av - DÅ passar denna metod!
    Påfyllning gör man enbart om man vill ha brösten ÄNNU större - eftersom man ej kan beställa storlek på detta - utan normalt får man ½-1 kupstorlek större efter EN operation.
  • Anonym (Jaguar)

Jag förstorade mina på Art Clinic i Gbg för två år sedan drygt. De blev en halv kupstorlek större. Vet inget om cancerrisk tyvärr. Men jag är hyfsat nöjd, det är ingen jätteskillnad, lite mer fylliga bara. Fortfarande lite hängiga, haha. Gjorde inte speciellt ont i brösten efteråt, mer runt magen där de tog fettet. Man fick också ha en gördel i en halv evighet, det var jobbig och är nog ingen succé att ha på sommaren så Tarja in op höst, vinter....

• Saramarika92
    Anonym (ska göra) skrev 2014-04-15 15:49:06 följande:

Okej, men en halv kupstorlek var ju inte mkt tycker jag :S men om man tar mkt fett från ställen där man har för mkt( i mitt fall rumpa och underarmar) bör det väl ändå kunna bli en HEL kupstorlek större.? Men sedan också om man går ner i vikt efter att gjort en sådan här operation, förlorar man ju också på det, så isåfall är det ju bäst att gå ner innan, men inte för mkt, för då finns där väl inget fett att ta....Dock orolig också över om det kommer göra mkt ont från de områden man tar fettet ifrån :S därför jag inte vill göra känsliga områden, som magen, utan isåfall rumpa och underarmar. Positivt iallafall att det blir naturligt, - just därför jag inte vill göra silikon, blir för onaturligt för min del.
  • Saramarika92
    Anonym (Jaguar) skrev 2014-04-15 19:14:11 följande:
    Jag förstorade mina på Art Clinic i Gbg för två år sedan drygt. De blev en halv kupstorlek större. Vet inget om cancerrisk tyvärr. Men jag är hyfsat nöjd, det är ingen jätteskillnad, lite mer fylliga bara. Fortfarande lite hängiga, haha. Gjorde inte speciellt ont i brösten efteråt, mer runt magen där de tog fettet. Man fick också ha en gördel i en halv evighet, det var jobbig och är nog ingen succé att ha på sommaren så Tarja in op höst, vinter....

Okej, men ungefär hur mkt fett tog du då? och blev brösten mkt svullna efteråt ? Vad är en gördel ? haha :p
  • Anonym (n)
    Saramarika92 skrev 2014-04-15 20:16:44 följande:

Okej, men en halv kupstorlek var ju inte mkt tycker jag :S men om man tar mkt fett från ställen där man har för mkt( i mitt fall rumpa och underarmar) bör det väl ändå kunna bli en HEL kupstorlek större.? Men sedan också om man går ner i vikt efter att gjort en sådan här operation, förlorar man ju också på det, så isåfall är det ju bäst att gå ner innan, men inte för mkt, för då finns där väl inget fett att ta....Dock orolig också över om det kommer göra mkt ont från de områden man tar fettet ifrån :S därför jag inte vill göra känsliga områden, som magen, utan isåfall rumpa och underarmar. Positivt iallafall att det blir naturligt, - just därför jag inte vill göra silikon, blir för onaturligt för min del.
    läste att de inte kan spruta en större mängd, därför spelar det ingen roll hur mycket fett man ha att ta av :)
Svar på tråden Ni som gjort bröstförstoring med fetttransplation