Spana skrev 2014-04-15 06:55:13 följande:
Ofta gör man nog som blivande förälder, att man skriver listor på vilka namn man kan tänka sig. Man funderat, diskuterar, och ofta har man ett hum om vad man vill namnge sitt barn till, innan det är fött.
Hur blev det sen? :)
Blev det som ni tänkt, eller kom ett helt annat namn upp, som ni aldrig nämnt under graviditeten eller vad det spikat och klart?
Vi gjorde också listor med mina två barn, men kom väldigt snabbt fram till ett pojk- och ett flicknamn som kändes klockrena. Så kom första barnet - en pojke - och det kändes helt rätt med pojknamnet vi hade bestämt.'?
Med nummer två hade vi kvar flicknamnet som vi fortfarande kände var perfekt men var ju även tvungen att komma på ett nytt pojknamn. Pojknamnet var vi lite mer kluvna kring och hade två favoriter. Vi hade tur och ut kom en flicka

.
Nu väntar vi nummer tre och har kommit på ett flicknamn som jag älskar och som jag känner kommer bli perfekt om det blir en flicka, men pojknamnet är svårare. Ett av pojknamnen är kvar sen förra gången, men vi har även nya på listan. Så där vet jag inte hur det kommer bli

. Kommer det ut en pojke, vilket jag har fått för mig, så är frågan om vi kommer ha ett klart namn den här gången? Kanske det blir första gången som vi får en namnlös

?
Du då?