• Spana

Fick ert barn det namn ni tänkt?

Ofta gör man nog som blivande förälder, att man skriver listor på vilka namn man kan tänka sig. Man funderat, diskuterar, och ofta har man ett hum om vad man vill namnge sitt barn till, innan det är fött.

Hur blev det sen? :)
    Blev det som ni tänkt, eller kom ett helt annat namn upp, som ni aldrig nämnt under graviditeten eller vad det spikat och klart?

• Svar på tråden Fick ert barn det namn ni tänkt?
  • Funderingar01
    Spana skrev 2014-04-15 06:55:13 följande:
    Ofta gör man nog som blivande förälder, att man skriver listor på vilka namn man kan tänka sig. Man funderat, diskuterar, och ofta har man ett hum om vad man vill namnge sitt barn till, innan det är fött.

Hur blev det sen? :)

Blev det som ni tänkt, eller kom ett helt annat namn upp, som ni aldrig nämnt under graviditeten eller vad det spikat och klart?

Vi gjorde också listor med mina två barn, men kom väldigt snabbt fram till ett pojk- och ett flicknamn som kändes klockrena. Så kom första barnet - en pojke - och det kändes helt rätt med pojknamnet vi hade bestämt.'?

Med nummer två hade vi kvar flicknamnet som vi fortfarande kände var perfekt men var ju även tvungen att komma på ett nytt pojknamn. Pojknamnet var vi lite mer kluvna kring och hade två favoriter. Vi hade tur och ut kom en flicka .

Nu väntar vi nummer tre och har kommit på ett flicknamn som jag älskar och som jag känner kommer bli perfekt om det blir en flicka, men pojknamnet är svårare. Ett av pojknamnen är kvar sen förra gången, men vi har även nya på listan. Så där vet jag inte hur det kommer bli . Kommer det ut en pojke, vilket jag har fått för mig, så är frågan om vi kommer ha ett klart namn den här gången? Kanske det blir första gången som vi får en namnlös ?

Du då?
  • zZzZz

Hade bara ett namn till min son, och det heter han :)

Så, Ja...

• Sisisisi

Nej, vi hade bestämt att han skulle heta Cornelis, men han fick heta Alexander.

Tvåan hade vi inte kommit överens om namn till, han fick vänta två veckor innan vi bestämde oss för Lucas.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Nyfiken gul

jag var ensam med mina två första barn så det var ju bara jag själv som skulle bestämma namnen och första barnet skulle heta Alexander om det var en pojke eller den kvinnliga motsvarigheten Alexandra om det var en tjej.  Ut kom en kille och namnet var klart  (kuriosa: 4  pojkar föddes samma dag + en flicka på den förlossningen jag var på. Alla killar fick heta Alexander och tjejen Alexandra, ja det var poppisnamn då) 

Mitt andra barn funderade jag länge och väl på innan jag sprang över namnet av en slump på en bokrygg.  Om det blev en kille skulle han heta Isaac och en flicka skulle det bli en Susanna.   Ut kom en Isaac. 

Barn nr tre var svårare, mycket svårare.  Jag o min man hade några namn vi valde mellan på både pojk o flick då vi inte visste alls. 
    Ut kom en pojke och inget av dom namnen vi hade på förslag passade. han såg inte alls ut att heta det vi tänkt oss. Han var namnlös i 4 dagar på Bb innan svärmor kom ett förslag som vi direkt nappade på.  Ett namn vi inte ens funderat på men så fick han heta.   Det blev en Victor. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • frumamma

Jag hade sedan mellanstadiet bestämt att min dotter skulle heta Samantha. Och det heter hon. Tog cirka 4-5 månader innan jag kände att det passade just henne dock. Här bestämde vi också varsitt mellannamn till dottern.

Nästa, sa maken att hon ska få heta Mary och det kommer hon få göra nu när hon föds i dagarna. Varsitt mellannamn har vi bestämt även här.

• ClaraV

Min tös hette Nova från pluset och gör det även idag :) bebis 2 är fortfarande namnlös men har 4 månader på oss att bestämma oss. ^^

• viseversa

Japp alla 4 gr. Dom hade ETT namn redan i magen som dom sen hette även när dom kom ut=)

• blomman07

Min dotter hette Lova i magen, man sambon vägrade och nu heter hon Stella. Det känns fortfarande lite konstigt ibland, trots att hon är över året.

• sina

Vi kallade henne vid namn redan i magen, det fanns inte på kartan att byta.

Svar på tråden Fick ert barn det namn ni tänkt?