Hjälp jag tror jag är gravid, vågar inte göra ngt
Är en tjej på 18år som går gymnasiet, vill inte ha barn, för jag ska gå högskola några år och hinna leva innan!
Och JA jag använder skydd. (kondom)
Men nu är det så här att jag tror jag är gravid. Min sista mens var 5 februari, och ja kanske dumt att jag inte reagera när mensen var försenad men jag var i en väldigt stressig period och hade använt skydd (har en kalender där det står när jag har ägglossning och jag hade inte sex då, jag antecknar sådant för jag vill inte bli gravid)
Men nu har det ju gått länge, och kalendern säger att jag är i v 10?!
Har inte tagit något test än efter som jag bor själv och har inte råd med dom dyraste testen (dem man kan lita på)
men jag liksom känner att jag är gravid... mår illa varje morgon, ömmar i brösten, och har typ lite små mensvärk som känns som träningsvärk i magen i några få sekunder fast flera gånger om dagen!
Vill göra en abort. Problemet är bara att jag för två år sen bokade en abort, men hann få missfall innan. Jag är livrädd att typ det är samma doktor där som kommer kalla mig för klant eller säga att jag är en dålig människa. Dessutom bad jag dem att inte berätta för mina religiösa föräldrar om detta, men ändå skicka dem hem ett brev om klamydiatest tror jag det var, utan att nämna något innan!
Och nu läser jag på internet att ju längre tiden går desto ondare kommer det göra, att jag kommer få stanna kvar en natt och ha dropp i armarna?! Jag vill bara ta ett piller och gå hem, jag vill inte ha ont eller missa skolan! Kommer inte kunna göra något förens om två veckor pga resa heller, då kommer jag ju vara i typ v 12?!
Snälla snälla hjälp mig jag har panik! :( Vet inte vad jag ska göra, är så sjukt rädd!