• Anonym (Funderar)

Kan man kräva att barnvakten är nykter?

På lördag ska min sambo spela med sitt band på lokala puben här i stan. Vi ska ha barnvakt över natten för första gången till vår flicka på 1 år då jag givetvis vill se hans spelning. Det är mina föräldrar som ska ha henne och de är väldigt glada i spriten. De har druckit en hel del vin och öl varje helg så länge jag kan minnas. Jag vill inte att dom dricker en droppe när dottern ska sova där. Tänk om något händer!? Kan jag kräva att de ska låta bli eller ska jag vara glada att vi äntligen lyckats få barnvakt? Vill inte ens att de ska dricka en enda öl till maten... Helst. Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Kan man kräva att barnvakten är nykter?
  • fluu

Öhhhh.... självklart kan(bör) ni kräva det! Hade jag inte litat på att barnvakten höll sig nykter eller kunde sköta ungen hade jag inte släppt henne.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sarafamilj
    fluu skrev 2014-04-15 19:59:29 följande:
    Öhhhh.... självklart kan(bör) ni kräva det! Hade jag inte litat på att barnvakten höll sig nykter eller kunde sköta ungen hade jag inte släppt henne.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

• Robert 832

Krävt att de hållit sig nyktra (och de hade gjort det) eller fixat annan barnvakt. Ifall ingen annan går att fixa skulle jag ha hållit mig hemma.

• Anonym (nope)

Nej du kan inte kräva någonting så länge det är du som ber om barnvakt och inte de som frågar om de får ha henne. Kan och vill de inte hålla sig nyktra är det nog bäst att du stannar hemma.

• Lena

Du kan be dem men inte kräva. Onykterhet är okej med mig men inte fylla. Eftersom det är så våra tänkbara barnvakter dricker har vi aldrig tagit upp det.

• McIris

Hade aldrig lämnat mitt barn på ett år som kan dricka för mycket. Jag är verkligen ingen moraltant, jag kan dricka nåt glas eller två med barn hemma . Jag är dock katastrofinriktad och skulle inte kunna slappna av. Jag skulle nog kräva det.

• MAN78

Dricker dom sig apfulla båda två tror du? Annars är det väl inga problem.

• McIris

Nu menar jag med människor som dricker för mycket, inte 1-åringar haha

Svar på tråden Kan man kräva att barnvakten är nykter?