Donatorsinsemination 2014
Hej! Jag och min sambo får hjälp med donatorinsemination på Sahlgrenska i Göteborg. Första inseminationen tog sig inte, fick mens idag....känns sådär =(
Hej! Jag och min sambo får hjälp med donatorinsemination på Sahlgrenska i Göteborg. Första inseminationen tog sig inte, fick mens idag....känns sådär =(
Hej allihopa =) Har varit lite frånvarande, försökte fokusera på annat men det går sådär! Vi var på VUL i torsdags och även denna gång två äggblåsor - 22 och 17 mm. Blev lite kaos när den ena var så stor...haha min sambo sa att läkaren, läkarstudenten och sjuksköterskan blev som äggsjuka hönor =) Fick springa och ta ägglossningstest med en gång då läkaren var rädd att jag skulle ägglossa den på 22 snart, men icke =) Tog Ovitrellen i torsdagskväll och inseminerades idag, helt sjukt vad fort det går. Idag var äggblåsorna ungefär lika stora. Föresten så säger dom ju alltid hur många spermier dom inseminerar, förra gången var det ca 4,7 miljoner och denna gången var det 9,6 miljoner (!!!) Nu kommer det dock gå himla långsamt fram till testdag om ca 15 dagar. Ska försöka att inte känna efter något och inte testa tidigt! Nu får ni hålla tummarna tjejer =)
Kul föresten Krut att du var på VUL samma dag =) dock en annan stad men ändå!
Hur går det för er? När har ni BIM? Och när tänker ni börja testa?
För vår del så är det Gonal F som kommer härnäst, en imorgon och en på söndag. Spännande!