• bakabebis

Donatorsinsemination 2014

Hej,

hänger också på denna tråden. Vi är två tjejer som står precis i startgroparna för DI på RMC Malmö. Skulle egentligen gjort första inseminationen nu i april, men påsken kom i vägen. Vi har gjort alla tester på RMC/kvinnokliniken och har än så länge bara positiva saker att säga, man var ju lite rädd innan då mycket av det man läser inte är särskilt bra.

Vill önska er alla lycka till, och hör gärna mer om era resor och tankar!

• bakabebis
    Krut skrev 2014-04-24 08:52:57 följande:
    Välkomna!

Vad retligt att påsken kom i vägen...

Jag är lite rädd att min ägglossning ska inträffa till helgen för då är ju RMC stängt. Känns sjukt jobbigt att behöva ta hormoner och mentalt förbereda sig och sedan blir det inget. Ska ni ha samma hormonstimulans? 1 pergo o 2 gonal F sprutor?

Ja, det var lite tråkigt och klart man blev lite besviken när man ställt in sig på att börja, men nu är det ju snart dags igen och det ser vi fram emot.
    Har för mig att det är så de heter. Vet i varje fall att vi ska ta en tablett dag 3 och sen sprutor dag 7 och 8.
    Hur går det för er? Är det idag ni ska på VUL?
  • bakabebis

Vad roligt för er båda att det snart är dags :) önskar er stort lycka till! Har ni märkt av några biverkningar av medicinerna?

• bakabebis
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-27 00:52:40 följande:
    Hej allihopa =) Har varit lite frånvarande, försökte fokusera på annat men det går sådär! Vi var på VUL i torsdags och även denna gång två äggblåsor - 22 och 17 mm. Blev lite kaos när den ena var så stor...haha min sambo sa att läkaren, läkarstudenten och sjuksköterskan blev som äggsjuka hönor =) Fick springa och ta ägglossningstest med en gång då läkaren var rädd att jag skulle ägglossa den på 22 snart, men icke =) Tog Ovitrellen i torsdagskväll och inseminerades idag, helt sjukt vad fort det går. Idag var äggblåsorna ungefär lika stora. Föresten så säger dom ju alltid hur många spermier dom inseminerar, förra gången var det ca 4,7 miljoner och denna gången var det 9,6 miljoner (!!!) Nu kommer det dock gå himla långsamt fram till testdag om ca 15 dagar. Ska försöka att inte känna efter något och inte testa tidigt! Nu får ni hålla tummarna tjejer =)

Kul föresten Krut att du var på VUL samma dag =) dock en annan stad men ändå!

Vad roligt, håller verkligen alla tummar för att det ska gå vägen för er!

• bakabebis

Nu är det dags för oss att köra igång. Pergo imorgon, Gonal F på lördag och söndag och sen VUL på tisdag 6/4. Är väldigt spänd på detta :)

Ni som har gjort insemination tidigare, vilken cykeldag har det varit på? Blev lite orolig nu när jag såg att Krut hade skrivit att RMC är stängt på helgen, har inte tänkt på det innan men vi har dag 14 och 15 på helgen. Får hoppas att det tajmas in bra så att det blir innan eller efter :)

• bakabebis

Hur går det för er? När har ni BIM? Och när tänker ni börja testa?

För vår del så är det Gonal F som kommer härnäst, en imorgon och en på söndag. Spännande!

• bakabebis
    Krut skrev 2014-05-03 19:32:37 följande:
    Hej, på er! Denna väntan mellan insemination o bim är ju såååå lång och nervös. Jag tänker test på cd 10 för då har ovitrellen gått ur kroppen. Är det inget då så väntar jag några dagar och testar igen. Är på cd 5 nu. 

Ååå så spännande det måste vara och dagarna måste gå väldigt långsamt...inget är väl som väntans tider ;) Vi har precis tagit första sprutan Gonal F, hoppas att andra går lite lättare. Frun tyckte att det gjorde lite ont. Hur har det varit för er andra? Det kanske blir lättare med tiden :)
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-05-05 08:14:58 följande:
    Jag är ju så himla trög!! Testade i dag på dag 8 efter ägglossning. Fick supersvagt positivt. Detta beror ju med största sannolikhet på att ovitrellen sitter i kroppen men ändå blev jag glad. Så himla onödigt av mig!! Ser ni det?

Jadå, jag ser det. Håller tummarna för att det ser likadant ut (eller starkare) om några dagar!
  • bakabebis

Krut: Hur går det för er? Har ni testat någon mer gång?

Och hur går det för er andra, testat än?

Vi var på RMC igår och gjorde första inseminationen, så nu håller vi tummar och tår för att det går vägen. Hoppas att kunna vänta i varje fall 2 veckor till test, men skulle gissa på att man kommer att bli lite otålig och testa innan. Vi får se helt enkelt Glad

• bakabebis
    Chokladtrollet skrev 2014-05-10 10:20:17 följande:
    Hej! Nu har det gått 5 dagar sen insemination. 12 dagars väntan innan test. Så seeeeeegt!!! Håller tummarna för er alla!!!

Samma här, men vi är 3 dagar efter :) vi försöker hitta på massa saker så att tiden ska gå snabbare. Kevinsmamma - vad trist, men precis som Krut skriver så är ju hoppet inte ute än! Krut - jag är jättedålig på att se om där är ett streck eller inte på sånna bilder. Har oxå kollat på den där "svaga streck"-tråden, men ser i princip bara dem som är jättetydliga. Fick kalla hit frun för att hjälpa mig, för jag såg inget. Hon var bättre på det och när hon visade mig vart strecket var på den övre så kunde faktiskt jag oxå se. Hoppas hoppas! Inseminationen var inga konstigheter tycker vi, däremot känns allt lite overkligt nu :) vi hade Krzysztof, han var proffesionell och duktig. Vi har förresten börjat skämta lite om att vi är i "kanske-vecka" 2 nu :) vi tycker det är ganska skoj att man börjar räkna graviditeten innan man ens är gravid. Imon går vi in i "kanske-vecka" 3 :)
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-05-10 14:59:34 följande:
    Ha ha, jag vet!!!! Man får ha bra fantasi om man ska upptäcka de ev skuggorna i dessa test Lever på hoppet! Vi har också haft Krystof några gånger när vi har haft RMC. Jag är inte jätteförtjust i honom som läkare. Denna gången hade vi Emir och Zhara och de två gillar jag jättemycket. Speciellt Emir. Han är toppen! 

Emir hade vi i tisdags då vi kollade hur äggen hade växt. Han är helt klart vår favorit oxå. Väldigt glad och skämtsam på ett bra sätt så att man känner sig väldigt avslappnad och glad.
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-05-11 16:18:43 följande:
    Det blev inget. Mensen kom idag. Så jävla besviken!! Lycka till ni andra!!

Usch vad tråkigt, förstår att du måste vara väldigt besviken. Vi får hoppas på nästa gång!
  • bakabebis

Tråkigt för alla er som fått mens, men hoppas på att ni tar nya starka tag och att nästa gång är er tur!

Vi går fortfarande i väntans tider, och väldigt segt är det. Bara 7 dagara sedan insemination och 10 dagar kvar till officiell testdag. 

Jag tänkte höra med er som kanske har lite bättre koll än vad jag har. Hur påverkas BIM i och med hormonstimuleringen? Hon har normalt 28 dagars regelbunden cykel, och vi vet inte men gissar på att ägglossningen brukar ligga där i mitten på dag 14 ungefär. Vi tog ägglossningssprutan dag 11 och inseminerade dag 12. Innebär det att BIM blir 2 dagar tidigare? Har försökt googla det här men inte fått fram något vettigt så tänkte att någon här kanske hade koll.

• bakabebis

Samma för vår del, mensen kom i fredags :( Men vi fick köra en ny runda direkt så nu är ultraljud bokat till den 2a juni. Hoppas på denna gången istället!

• bakabebis

Hej alla,
    vi kunde inte vänta fram till testdag och i morse fick vi detta beskedet Glad Nu hoppas vi bara att allt fortsätter som det ska, då blir det en liten bebis i februari Glad

Josefin108: Hur har det gått för er?

Vill även önska alla er andra stort lycka till i höst!

• bakabebis
    Krut skrev 2014-07-09 09:27:35 följande:

Hej!

Nu vill jag uppdatera lite. Vi bestämde oss för att strunta i RMC Malmö för att de behandlade oss dåligt tyckte vi. Beställde tid på Sellmer Klinik i Köpenhamn. Fantastisk mottagande, varma och otroligt snabba på att svara på mejl. Bästa kliniken!! och det mest fantastiska? Jag är gravid!!
    Nu hoppas jag att den lilla bönan får vara kvar i magen! Lycka till alla ni andra!!

Gud vad roligt, håller alla tummar för att den ska stanna! Vilken vecka är ni i nu? Vi är i vecka 7 och ska på vul på måndag.

Vad var det som gjorde att ni tyckte att RMC behandlade er dåligt?
Svar på tråden Donatorsinsemination 2014