Inlägg från: Chokladtrollet |Visa alla inlägg
  • Chokladtrollet

Donatorsinsemination 2014

Hej!

Vi går också på RMC i Malmö. Vi kommer att göra nästa försök i maj. Det blir vårt 4:e.

• Chokladtrollet
    Krut skrev 2014-04-16 21:40:03 följande:

Hur trivs du på RMC?

Jo, jag trivs bra. Har även gått på Sahlgrenska och trivdes bra där med. Jag får inte medicinera på riktigt samma sätt på RMC som på SU. Lite synd för när vi gick på SU så fick jag två stora äggblåsor varje gång och det tog sig på andra gången. Nu får jag en blåsa och hittills har inte 3 inseminationer gett något resultat.

Tycker också det är synd att trots jag får mens, så MÅSTE jag vänta till dag 17 efter insemination och ta gravidtest ändå. Det gör ju att vi missar att gå på nästa omgång i månaden efter. Det blir en jobbig väntan.
  • Chokladtrollet
    Krut: Ja, jag tar likadant. 1st Pergo på dag 3. Gonal F dag 7+8, Sen Ovitrelle 24 tim innan insemination. Vi betalar på RMC i och med att vi går privat. Vi fick våra landstingsförsök på Sahlgrenska. IVF vill jag inte tänka på än. Vi har gjort två IVF försök (med sambons spermier) innan vi gjorde donatorinsemination. Det är mycket tuffare behandling.

Kevinsmamma01: På SU fick jag ta Pergo dag 5-9, Gonal F dag 8+9 (har jag för mig). Sen ägglossningssprutan 36h innan insemination. På SU var de mer noga med tiden. Skulle insemination ske kl 13, så skulle vi vara där i god tid och vi blev inkallade 15 min innan. Inseminationen gjordes i ett vanligt undersökningsrum och vi fick stanna kvar ca 15 minuter efter. På RMC har vi fått vänta och blivit inkallade ca 10 minuter efter utsatt tid. Sen får jag byta om (till jättesnygg sjukhusklänning Glad ) och vänta i ett annat rum i 15-20 min. Inseminationen sker i en operationssal. När det är klart är det bara att gå direkt. Sist fick vi dock göra inseminationen i ett "vanligt rum" och jag hade på mig mina kläder. Det kändes bättre..
    Ja, det är med donatorspermier vi inseminerar med.
  • Chokladtrollet
    Kevinsmamma01: Ja, jag fick testa med ägglossningsstickor när jag gick på SU. Jag fick aldrig omslag. Testade för skojs skull på morgonen när jag skulle insemineras och då gav det omslag.
    Vi gjorde vårt första försök på SU i april månad. Sen hann vi inte mer pga de skulle stänga för semestern. Sen på sommaren, fick jag mensen för tidigt, så då hade de inte hunnit komma igång. Så nästa gång blev inte förrän i september månad. Och då lyckades vi!
  • Chokladtrollet

Nu kör vi igång igen. Ska ta Pergo på lördag, Gonal F ons+tors och ett VUL är inbokat nästa fredag! Hoppa på stor fin äggblåsa!

• Chokladtrollet

Hej på er!!

Var på VUL igår och hade redan en stor blåsa på 16 mm, så det blir insemination på måndag! Det blir cykeldag 12. Innan har det varit på dag 13,14,15 och 17.

• Chokladtrollet

Hej!

Nu har det gått 5 dagar sen insemination. 12 dagars väntan innan test. Så seeeeeegt!!!

Håller tummarna för er alla!!!

• Chokladtrollet

Hej allihopa!

Då var det min tur att komma med tråkiga nyheter. Det tog sig inte denna gången heller :(. Det känns piss, skit, trist, o tråkigt just nu!!!

Svar på tråden Donatorsinsemination 2014