• Krut

Donatorsinsemination 2014

bakabebis skrev 2014-04-24 09:06:42 följande:

Ja, det var lite tråkigt och klart man blev lite besviken när man ställt in sig på att börja, men nu är det ju snart dags igen och det ser vi fram emot.
    Har för mig att det är så de heter. Vet i varje fall att vi ska ta en tablett dag 3 och sen sprutor dag 7 och 8.
    Hur går det för er? Är det idag ni ska på VUL?
    Idag har vi varit på vul. En äggblåsa fanns. Mera gonal f och nytt vul på måndag. 
  • Krut
    Chokladtrollet skrev 2014-04-24 22:18:47 följande:
    Nu kör vi igång igen. Ska ta Pergo på lördag, Gonal F ons+tors och ett VUL är inbokat nästa fredag! Hoppa på stor fin äggblåsa!
    Vad spännande!! Jag ska mäta med äl-stickor i morgon eftersom det är söndag. Får jag utslag i morgon så ska jag ta ovitrellen och sedan blir det insemination på måndag i stället för ultraljud. Hoppas på det så att jag slipper åka så många gånger fram o tillbaka. 
  • Krut

Hej på er!
    Hur går det för er?
    Jag fick utslag på äl-sticka i söndags och tog då ovitrellen. Blev inseminerad på måndag kl 13 och då hade inte ägget släppt och det var tydligen bra.  Tycker alltid att det känns som att man inseminerar vid fel tidpunkt. Borde tänka positivare nu eftersom jag uppenbarligen har lyckats en gång. Jag har ju en ljuvlig liten plutt som just nu sover i sin säng:)

Nu är det lång seg och nervös väntan som gäller. Inga bad och inga maraton enligt doktorn på RMC så det försöker jag hålla mig borta från:)

• Krut
    bakabebis skrev 2014-05-02 15:11:54 följande:

Hur går det för er? När har ni BIM? Och när tänker ni börja testa?

För vår del så är det Gonal F som kommer härnäst, en imorgon och en på söndag. Spännande!

Hej, på er!

Denna väntan mellan insemination o bim är ju såååå lång och nervös. Jag tänker test på cd 10 för då har ovitrellen gått ur kroppen. Är det inget då så väntar jag några dagar och testar igen. Är på cd 5 nu. 
  • Krut

Jag är ju så himla trög!! Testade i dag på dag 8 efter ägglossning. Fick supersvagt positivt. Detta beror ju med största sannolikhet på att ovitrellen sitter i kroppen men ändå blev jag glad. Så himla onödigt av mig!! Ser ni det?

• Krut

Jag har läst på lite om ovitrelle så jag är ganska säker på att det var ovitrellen som visade sig på grav testet. Jag kommer givetvis bli superbesviken om jag inte är gravid men det blir jag ju ändå!

• Krut

Hej på er!!

bakabebis skrev 2014-05-09 09:41:02 följande:
    Krut: Hur går det för er? Har ni testat någon mer gång?

Och hur går det för er andra, testat än?

Vi var på RMC igår och gjorde första inseminationen, så nu håller vi tummar och tår för att det går vägen. Hoppas att kunna vänta i varje fall 2 veckor till test, men skulle gissa på att man kommer att bli lite otålig och testa innan. Vi får se helt enkelt Glad
    Kevinsmamma01 skrev 2014-05-09 20:00:25 följande:
    Ja Krut hur går det?

Jag har testat varje morgon sen i onsdags men bara negativt =( Vet att det kanske är tidigt då jag har bim på söndag men kan inte låta bli...känns som jag ska få mens när som helst; har liksom en sugande känsla i livmodern och har även haft molvärk som innan mens för tredje dagen i radObestämd helt säker på att det inte tog sig denna gång så ikväll dricker jag lite vin och tycker synd om mig självSkål

bakabebis - då börjar den långa väntan fram till bim för er del då, håller allt som år för er skullSkrattande
    Vad trist Kevinsmamma!! Men än är hoppet inte ute!

Spännade bakabebis!! Kändes det bra? Vilken läkare hade ni?

Jag är så trött på mig själv. Jag hamnade såklart i testträsket och har hängt i tråden "svaga graviditetstester" Jag har anat streck på tester jag har tagit men vet varken ut eller in. I dag ska jag köpa ett "riktigt" test på apoteket och testa i morgon. Är det neg så får jag nog ge upp. Hoppet o humöret pendlar verkligen upp o ner! Jag skickar med en stackars bild på de senaste testen. Är jag en hopplös optimist eller vad tror ni?

• Krut
    bakabebis skrev 2014-05-10 14:50:43 följande:

Samma här, men vi är 3 dagar efter :) vi försöker hitta på massa saker så att tiden ska gå snabbare. Kevinsmamma - vad trist, men precis som Krut skriver så är ju hoppet inte ute än! Krut - jag är jättedålig på att se om där är ett streck eller inte på sånna bilder. Har oxå kollat på den där "svaga streck"-tråden, men ser i princip bara dem som är jättetydliga. Fick kalla hit frun för att hjälpa mig, för jag såg inget. Hon var bättre på det och när hon visade mig vart strecket var på den övre så kunde faktiskt jag oxå se. Hoppas hoppas! Inseminationen var inga konstigheter tycker vi, däremot känns allt lite overkligt nu :) vi hade Krzysztof, han var proffesionell och duktig. Vi har förresten börjat skämta lite om att vi är i "kanske-vecka" 2 nu :) vi tycker det är ganska skoj att man börjar räkna graviditeten innan man ens är gravid. Imon går vi in i "kanske-vecka" 3 :)
    Ha ha, jag vet!!!! Man får ha bra fantasi om man ska upptäcka de ev skuggorna i dessa test… Lever på hoppet!

Vi har också haft Krystof några gånger när vi har haft RMC. Jag är inte jätteförtjust i honom som läkare. Denna gången hade vi Emir och Zhara och de två gillar jag jättemycket. Speciellt Emir. Han är toppen! 
  • Krut

Det blev inget. Mensen kom idag. Så jävla besviken!! Lycka till ni andra!!

• Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-05-12 18:02:26 följande:
    Fy fan va tråkigt Krut! Precis samma här fast min kom idag...en dag sen dessutom så jag hann ju hoppas en hel dag Gråter Idag är en skitdag då det känns som jag aldrig kommer bli gravid och vi kommer få sälja huset för att ha råd med IVF utomlands...

Föresten undrar jag lite hur ni andra tänkt kring det här med att byta inseminationer mot IVF...läkaren sa att vi skulle köra tre inseminationer innan vi bytte till IVF (då skulle vi ha tre inseminationer kvar), men det känns ju oxå konstigt eftersom två inseminationer byts till en IVF och vad ska vi då göra med den där som blir kvar? Förstår ni vad jag menar....

Andra misslyckade inseminationen och jag har redan tappat hoppet…
    Mitt råd är byt till IVF. Jag tror att det är mycket större chans att lyckas med IVF även fast vi misslyckades med vår och sonen blev till via insemination. Jag ska göra min nästa insemination i Danmark på Sellmer kliniken. Där kan jag själv styra hormonstimulering samt att de har öppet alla dagar året om så behöver man inte oroa sig för det. 
    Lycka till!
  • Krut
    Zodic skrev 2014-05-14 19:58:47 följande:
    Vi har gjort tredje försöket i Danmark men mensen dök upp idag så inget den här gången heller. Börjar kännas helt hopplöst! :( Hur många gånger borde man egentligen göra innan man går över till IVF?

Lycka till ni andra!!
    Tappa inte hoppet! Jag gjorde 11 försök innan min son blev till. Men jag vet; det känns jäkligt hopplöst. Hade man haft en garanti för att det skulle lyckas förr el senare så hade det inte känts lika jobbigt. Nu vet man ingenting...
  • Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-05-13 22:08:08 följande:
    Jag pratade med en jättebra, klok och sympatisk bm idag som sa att det här med att bli gravid är en kumulativ process och ju fler försök man gör desto större chans att lyckas (gäller iofs både insemination och IVF)...vi kom fram till att vi kör på en eller då högst två inseminationer till och sedan får vi isf chansa på vår sista IVF. Hela processen är så himla stressande och trots att man försöker vara så informerad som möjligt så är man i händerna på läkare och vårdpersonal som förhoppningsvis sysslar med detta hela dagarna och är proffs.

Nu taggar jag om med Pergo fredag till tisdag, VUL på onsdag och ÄL samt insemination i slutet av nästa vecka förhoppningsvisDrömmer Tredje gången gillt!

Jag funderade på Krut när du säger att du själv styr hormonstimulering och att det är öppet alla dagarna - har det inte varit så för dig nu där du går? Vad kostar ett inseminationsförsök på den kliniken ni ska till nu? Och när ska ni dit, kör ni på direkt?
    Om jag gör inseminaton i Danmark så kan jag välja hormonstimulering själv och eftersom jag har gjort så pass många försök så känns det som jag vet bäst på vad just min kropp svarar på och jag trivs inte med den stimulering som RMC föreslår. På kliniken i Danmark kostar ett inseminationsförsök ca 6000:- med anonym donator. Vi kommer inte köra på direkt utan vänta till slutet av juli. Jag kände att jag behövde pausa och njuta av sommaren lite. Har dessutom haft jättekonstig mens efter denna insemination. Flera dagars blödande - blöder fortfarande efter 1 vecka (brukar ha mens ca 3 dagar). Jag funderar på tidigt missfall men det får man ju aldrig veta så det är bara spekulationer. Hur går det för dig?
  • Krut

Hej!

Nu vill jag uppdatera lite. Vi bestämde oss för att strunta i RMC Malmö för att de behandlade oss dåligt tyckte vi. Beställde tid på Sellmer Klinik i Köpenhamn. Fantastisk mottagande, varma och otroligt snabba på att svara på mejl. Bästa kliniken!! och det mest fantastiska? Jag är gravid!!
    Nu hoppas jag att den lilla bönan får vara kvar i magen! Lycka till alla ni andra!!

Svar på tråden Donatorsinsemination 2014