• Anonym (jahopp)

betalar rum för min styvdotter

Känns inget bra. Vi bråkar om hyran. Jag betalar hela hyran, fast hans dotter får ett eget rum och mina får dela med hans andra dotter. Varannan vecka. Men jag har börjat nyttja hennes rum när hon inte är hemma, för ett helt rum ska fasen inte stå tomt varannan vecka med en sån stor familj. Han betalar visserligen stugan.. Men iaf.

• Svar på tråden betalar rum för min styvdotter
  • yodi

hur menar du med att du betalar hyran och att han betalar stugan?

• BioBonus
    Anonym (jahopp) skrev 2014-04-16 09:22:38 följande:
    Känns inget bra. Vi bråkar om hyran. Jag betalar hela hyran, fast hans dotter får ett eget rum och mina får dela med hans andra dotter. Varannan vecka. Men jag har börjat nyttja hennes rum när hon inte är hemma, för ett helt rum ska fasen inte stå tomt varannan vecka med en sån stor familj. Han betalar visserligen stugan.. Men iaf.
    Dela kostnaderna både för lägenhet och stuga? 
  • Anonym (jahopp)

Stugan betalar han och jag huset.

• Anonym (mini)

Låt hans barn dela på ett rum och dina dela på ett rum, betala halva hyran på hus och stuga var.

• Anonym (....)
    Anonym (mini) skrev 2014-04-16 11:00:42 följande:
    Låt hans barn dela på ett rum och dina dela på ett rum, betala halva hyran på hus och stuga var.
    Vad då "låt"? De ska väl komma överens om ev. förändringar?

Hur stor bostad har ni Ts, hur gamla är barnen?

Vad kostar lägenheten som ni bor i och vad kostar stugan?

Betalar du för bil osv också?
  • Anonym (mini)
    Anonym (....) skrev 2014-04-16 11:10:00 följande:
    Vad då "låt"? De ska väl komma överens om ev. förändringar? Hur stor bostad har ni Ts, hur gamla är barnen? Vad kostar lägenheten som ni bor i och vad kostar stugan? Betalar du för bil osv också?

Ja låt..ts verkar inte vara helt nöjd som det är och då får hon göra nåt åt det. Känns som om ts redan haft diskussion med sambon om just rummen och lite krav är väl inte så farligt att ställa..Och att låta han barn respektive hennes barn dela rum och dela på hyrorna är väl en fair deal.
  • Anonym (jahopp)
    Anonym (....) skrev 2014-04-16 11:10:00 följande:
    Vad då "låt"? De ska väl komma överens om ev. förändringar?

Hur stor bostad har ni Ts, hur gamla är barnen?

Vad kostar lägenheten som ni bor i och vad kostar stugan?

Betalar du för bil osv också?

Känner att vi måste överens
  • Anonym (....)
    Anonym (mini) skrev 2014-04-16 13:01:52 följande:

Ja låt..ts verkar inte vara helt nöjd som det är och då får hon göra nåt åt det. Känns som om ts redan haft diskussion med sambon om just rummen och lite krav är väl inte så farligt att ställa..Och att låta han barn respektive hennes barn dela rum och dela på hyrorna är väl en fair deal.
    Ts kan inte bara sluta betala... Äger man saker 50/50 så har man betalningsansvar 50/50...
    Anonym (jahopp) skrev 2014-04-16 15:39:16 följande:

Känner att vi måste överens
    Överens betyder inte att han ska göra som du säger, utan att ni kommunicerar och båda tycker att ni har hittat en bra lösning.

• Anonym (e)

Äger ni huset också och är gifta? Tänkte bara så det inte är så taskigt upplagt att han betalar av och betalar en stuga han äger och din del är att betala hyra på något ni inte äger...

• Anonym (jahopp)
    Anonym (e) skrev 2014-04-16 16:07:43 följande:
    Äger ni huset också och är gifta? Tänkte bara så det inte är så taskigt upplagt att han betalar av och betalar en stuga han äger och din del är att betala hyra på något ni inte äger...

Jo exakt så är det tyvärr.. Och jag gillar inte upplägget. Men han försvarar det med att han för över pengar till mig .
Svar på tråden betalar rum för min styvdotter