• Forumvärd

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Påsken närmar sig och en kär tradition är att köpa påskägg och fylla det med diverse saker.
    Vad lägger du i ditt/dina barns påskägg? Skriv gärna i tråden och kom med tips på saker som kan läggas i ägget!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?
  • Duckan

Mestadels godis, men tänkte även ge nån liten pryl. Hon älskar att få godis, men ofta blir det gammalt innan hon (eller jag!!) har ätit upp det så att köpa för mycket är lite bortkastat.

• Stårschan

Inget i år, eftersom barnen kommer att vara hos mormor och morfar över påsk. Och med tanke på hur mycket mamma älskar att göra i ordning påskägg så kommer jag inte att göra i ordning några alls.

• Skuld

Brukar gömma sisådär tre påskägg, alla utom ett fylls med godis och i det sista läggs något tokigt, typ hackade morötter, teskedar eller tandpetare.

• Anonym (A)

Lite god choklad från Valrhona och ett presentkort på NK. Mina barn är 17 & 19.

• sextiotalist

Ni glömde alternativet, inget påskägg alls.
    Det hade vi när vårt barn var litet

• La Lola

Godis.

Jag har nog aldrig hajat det där med att stoppa i en massa annat....
    Men jag är inte uppvuxen med något annat än godis i påskägget iofs.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Duckan

Lola, jag gör det som sagt för att "dryga ut" då jag inte fyller hela ägget med godis. När jag var barn var det också bara godis, massa godis, men jag hade heller inga problem med att äta upp det!

• Gurkan

I år blev det bara lite, lite godis och en leksaksbil. Mycket därför han fyller år nu i påsk och han kommer få påskägg med godis från både mormor och andra. Men när han blir större ska jag göra som min mamma. Ta ett litet påskägg som inte ser mycket ut för världen och så trycka i så mycket godis att de måste tejpas igen och när man väl öppnat det är det omöjligt att få ihop ;) men då får han nog bli tio år åtminstone

• L i n n

Son 9 år: PS3-spel.

Son 9 år: Cernitlera.

Bonusdotter 8 år: Örhängen och skor.

Bonusson 6 år: Lego.

Son 3 år: V-smile-spel.

Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?