• Forumvärd

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Påsken närmar sig och en kär tradition är att köpa påskägg och fylla det med diverse saker.
    Vad lägger du i ditt/dina barns påskägg? Skriv gärna i tråden och kom med tips på saker som kan läggas i ägget!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?
  • La Lola
    Duckan skrev 2014-04-16 13:48:08 följande:
    Lola, jag gör det som sagt för att "dryga ut" då jag inte fyller hela ägget med godis. När jag var barn var det också bara godis, massa godis, men jag hade heller inga problem med att äta upp det!
    Man måste ju inte fylla hela eller köpa ett för stort ägg.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Duckan

Haha, va hur menar du nu Lola?? Nä, men skulle jag ge henne ett av de där pyttesmå äggen skulle hon ju bli besviken till max. Bortskämd? Absolut.

• pastamamman

Här blir det nog såpbubblor, russin och någon liten leksak eller en liten tröja till 3 åringen. 3 veckors bebisen får nog en liten body eller ett par strumpor...

• UCharlotte

Jag har köpt en tokigt stort påskägg och tänker fylla det med godis, småplotter (leksaker) och kanske något klädesplagg.

Mest för min egen skull. Jag gillar att ge.

• La Lola
    Duckan skrev 2014-04-16 13:55:47 följande:
    Haha, va hur menar du nu Lola?? Nä, men skulle jag ge henne ett av de där pyttesmå äggen skulle hon ju bli besviken till max. Bortskämd? Absolut.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 1978

Mitt barn fyller snart tre och får påskägg för första gången i år. Hon ska få leta efter dem i trädgården. Jag tycker att det ska bli jättekul!

Det blir torkad frukt, några chokladbitar och en fin äggkopp med bilder på. Mormor kommer att bidra med en liten leksak också.

• Ruggugglan

Godis och någon liten "leksak". Kanske såpbubblor. Har inte bestämt mig.

• 1978
    pastamamman skrev 2014-04-16 13:57:20 följande:

Här blir det nog såpbubblor, russin och någon liten leksak eller en liten tröja till 3 åringen. 3 veckors bebisen får nog en liten body eller ett par strumpor...

Ja, såpbubblor! Vilken bra idé! Jag snor den.
  • Gurkan
    Duckan skrev 2014-04-16 13:55:47 följande:

Gö som jag skrev innan, köp ett mindre ägg och tryck i sabla mycket godis att du får trycka igen det med våld och tejp. Mina kompisar brukade fp större ägg men med mindre i hehe
Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?