• Aniiee

Vetenskapskommunikatörer på youtube?

Känner ni till några intressanta? De behöver inte bara syssla med vetenskap, och alla slags vetenskapsområden är intressanta.

Tack på förhand.

There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Svar på tråden Vetenskapskommunikatörer på youtube?
  • Selfish Geene

Potholer54 (om vetenskaplig litteratur, debunkar konspirationsteorier, förklarar global uppvärmning, religion mm)
    Crash course (John och Hank Green har gjort flera serier om bl.a. Biologi, fysik, litteratur, historia, kemi, psykologi mm)
    Minute physics (korta illustrerade förklaringar om hur fysik fungerar)

• Aniiee
    Selfish Geene skrev 2014-04-16 14:56:15 följande:
    Potholer54 (om vetenskaplig litteratur, debunkar konspirationsteorier, förklarar global uppvärmning, religion mm)
    Crash course (John och Hank Green har gjort flera serier om bl.a. Biologi, fysik, litteratur, historia, kemi, psykologi mm)
    Minute physics (korta illustrerade förklaringar om hur fysik fungerar)
    Tack! Potholer54s kanal har jag faktiskt på min lista, men aldrig tittat. De andra har jag aldrig hört talas om, de måste jag kolla in.
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • BCH52

Ladda ner appen TED Conferences, där finns mycket intressant att ta del av inom i stort sett alla områden. Eller gå in direkt på www.ted.com. Man får lyssna på presentationer av ämnen man inte visste att man var intresserad av. Mycket bra källa till allmänbildning.

• Aniiee
    BCH52 skrev 2014-04-16 17:46:06 följande:
    Ladda ner appen TED Conferences, där finns mycket intressant att ta del av inom i stort sett alla områden. Eller gå in direkt på www.ted.com. Man får lyssna på presentationer av ämnen man inte visste att man var intresserad av. Mycket bra källa till allmänbildning.
    =) Jag har ted-kanalerna på youtube.Tyvärr är det extremt sällan de har något som intresserar mig.....
Svar på tråden Vetenskapskommunikatörer på youtube?