Inlägg från: Hearts76 |Visa alla inlägg
  • Hearts76

Letrozol

Hej!

Jag har tre Pergo-barn och ska nu börja med Letrozol istället. Lite nervös över att Linnédoktorn skrev ut detta när Pergo har funkat klockrent innan... Vet ni varför? Han sa bara att det brukar man göra nu för tiden. Jag är 38 snart så vi har inte all tid i världen heller.

Håller tummarna för er, plötsligt händer det!

• Hearts76

Jag ska börja med enkelkur i morgon är det tänkt, funderar dock på att dubbla på eget ansvar eftersom jag alltid har blivit gravid på dubbel kur Pergo. Maken jobbar utomlands så vi har färre chanser per år, vill inte sabba denna mnd... Tror ni att man kan sabba åt andra hållet, alltså att dubbel kur kan bli FÖR mycket?

• Hearts76
    miss85 skrev 2014-08-22 08:52:45 följande:

Trippelkur pergo funkade för det mesta för mig, inte alltid..medan dubbelkur letrozol har funkat varje gång.

Du som lyckats med dubbelkur pergo ska nog inte ta dubbelkur letrozol. Förstår du hur jag tänker?

Att Letrozol är mer effektiv än Pergo och att en dos räcker? Ja, läkaren på Linné är ju inte nybörjare så jag borde kanske lyssna på honom :) Skulle bara vara så surt om det inte blev äl nu när maken kommer hem. Jag hade egen äl nu när han var borta...
  • Hearts76
    miss85 skrev 2014-08-22 11:20:34 följande:

Jag tycker att mina cykler blivit kortare med letrozol. Tidigare kunde jag få ÄL så sent, cd 22 och till och med cd 31 vid ett tillfälle. Med letrozol har jag ÄL mellan cd 14-18. ca 13-14 dagar senare har jag fått mens. Dessutom har jag fått ÄL varje gång. Med pergo var det lite osäkert vissa ggr, trots trippelkur.

Biverkningar med pergo var också fler. Har nämnt det i tidigare inlägg..ja, precis, det är det jag menar :) om du dessutom får egen ÄL ibland ska du verkligen bara ta enkelkur. 

Fan vad velig jag blev nu, när ceebee fått 2 rekommenderade! Jag tog 2 i dag, men ångrade mig direkt :D Tar nog bara en resten av dagarna. Tror jag... Fan...

I vilket fall, jag har tre pergobarn så det finns hopp, kör hårt! Jag hade mens 4-5 gånger per år förut och jag och maken provade i 4-5 år innan jah fick Pergo. Skumt att läkaren ville ge mig nåt annat nu, men jag har ju mer regelbunden mens numera...
  • Hearts76
    miss85 skrev 2014-08-22 16:04:28 följande:

Ta bara en.. Du kommer lyckas. Tro mig, det är bra grejer :) bättre än pergo!

Tack! Då gör jag det nu. Hoppas att jag inget pajat genom att ta två... :) Lycka till alla! Jag meddelar hur det går.
  • Hearts76

Jag fick pos ältest redan dag 12 denna mnd, enkel kur. Vul visade att ägglossning skett, tom äggblåsa typ. Blev inget dock, fick mens i går. Har tre pergobarn sen tidigare så jag är liiite tveksam till Letrozol men försöker lita på CVL :) Blev nyfiken på bisolvon, när ska man ta det? De har inte nämnt det på CVL... Fyllde 38 år nu, men allt ser bra ut så vi hoppas på en liten till. Ny partner dock, hoppas det går vägen ändå. Inget fel på simmarna iaf.

• Hearts76

Bumpar tråden lite :)

Jag har som sagt tre Pergobarn sen tidigare, gjort vårt andra försök med Letrozole nu. Fick pos äl-test dag 11 förra mnd, och dag 18 denna mnd. Är på dag 22 nu så det är en evig väntan hela tiden. Hur går det för er?

• Hearts76
    ceebee skrev 2014-10-08 14:26:18 följande:

Skitdåligt...tyvärr blev det inget denna gång heller. TROTS 2 tappra äggblåsor... Men men. Det är väl bara att ta tjuren vid hornen...även om jag helst vill kicka stackarn i huvudet! Jaja, hoppas det går bättre för er andra. Vi inleder vårt sista försök med Letrozol nu, sen väntar IVF.

Djefla skit... Finns ju inte mycket jag kan säga för att trösta annat än att jag blev gravid först efter 5 kurer Pergo med första barnet, fyra med andra och 3 med första. Så jag ska försöka att inte få panik första halvåret nu iaf, lättare sagt än gjort. Fy fasen vad det här tär på psyket, inte är det nåt bättre den här gången, trots tre barn sen tidigare. Innan första barnet försökte jag och exmaken i tre år, tror det är där paniken kommer i frön. Känslomässiga flash backs liksom. Suck...

Jag fick även en spruta den här månaden, Ovitrelle. Känns lite läskigt att ta till tyngre grejer. Bara att stå ut fram till bim den 20...
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-10 20:29:46 följande:

Hej jag fick letrozole utskrivet förra veckan och ska testa de om bara mensen vill komma i gång.

Är de bra tabletter?

Jag blev gravid nu på andra kuren! :)
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-18 20:25:23 följande:

Åhh Gus vad härligt jätte grattis:). Här har jag två tabletter kvar att ta nu.

Känner av lite huvudvärk av de då och då:/.

Tack :) Har tre Pergotimebarn innan så det var skönt att det funkade med Letrozole också. Tips är att börja testa med älstickor dag 11 redan, jag fick fullt utslag då första kuren. Denna gången på dag 18. Lycka till!
  • Hearts76
    I have a kid skrev 2014-10-19 23:13:18 följande:

Grattis :) Varför åt du inte pergotime denna gång ?

Hur många tabletter tog du per dag ?

testat letrozole 1 gång /  hade då enkeldos  men då blev det inte ens äggblåsor

efter det kört pergotime

Jag undrade också det, för jag har svarat otroligt bra på Pergo. Han sa bara att det har högre stastistik på graviditeter, mindre risk för flerbörd, färre biverkningar. Med Pergo behövde jag dubbelkur, med Letrozole enkel :)
  • Hearts76
    ceebee skrev 2014-10-20 00:13:08 följande:

Stort grattis! Ska in imorgon och se efter hur det står till på äggfronten. Ska bli spännande! Hoppas såååå att det är vår tur denna gång....

Spännande! Hoppas, hoppas! Har aldrig följt upp med vul förut, det var kul att se hur de växte. Trodde det var HELT kört för det vara bara en på 15 mm dag 15.

Lycka till! :)
  • Hearts76
    ceebee skrev 2014-10-20 10:06:30 följande:

Det sket sig fullständigt idag, bara en på 11 mm... Så jäkla deppig nu att jag nästan smäller av. Ska tillbaka på fredag för att se om den rört sig något, annars skiter vi i detta och går på IVF. Usch - vill bara krypa ner under täcket och skita i allt just nu, men det är ju bara att ta sig i kragen och sätta på masken och gå till jobbet. Så jäkla orättvist!!!

Känner igen känslan så allt för väl... Men vilken dag är du på? Jag hade bara en på 11 mm dag 13. Dag 15 var den på 15, sen fick jag pos äl-sticka dag 18 och tog Ovitrellesprutan. När han såg äggblåsan på 15 mm så sa han "godkänt". Vad sa de till dig? Kram
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-11-17 20:32:31 följande:

Hej jag tog ett test idag och är gravid:). 

Digitala testet visade 2-3 så är i vecka 4-5 nu:).

Men ahr nu på kvällen haft ont som stark mensvärk så har tagit alvedon de är inte farligt va?

Men är rädd att de ska hända något. 

Mensvärk har jag haft alla fyra grav till ca vecka 7, sen kommer det och går hela grav men mer i livmodern. Vad kul! Grattis!
  • Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 06:17:08 följande:

Jag försöker att inte vara orolig men inte så lätt men bara härda ut. 

De kommer och går då och då. 

De sitter ju i mage långt ner nedanför naveln. 

Om allt stämmer så är jag i vecka 6 idag. 

Förstår det. Men det låter väldigt mycket som livmodervärk och man tror oftast att det är mens på g nästan :) Hoppas allt går bra!
Svar på tråden Letrozol