• ceebee

Letrozol

Hej allihop! Jag hoppar in i tråden här. Har ätit 3 dubbelkurer av pergotime som gett ÄL men ingen grav... Nu har jag fått Letrozol utskrivet, men enkel kur. Däremot så skrev min läkare ut detta så pass sent att jag valde att gå på en dubbelkur pergo till innan jag går över. Nu när jag läst denna tråden så ångrar jag mig bittert!

Men nu till frågan. Imorgon är jag på cd 5 och ska då börja ta pergo, men min läkare säger att jag ska ta Letrozolen på samma dagar som pergo? Ni andra verkar ju ha tagit Letrozolen från cd 3? Vad tycker ni jag ska göra? Min läkare är lite snål med medicinerna så jag måste ju liksom välja med omsorg om ni förstår...

Tack!

• ceebee

Och grattis Uppsara förresten! Vilken grej! Kanske är något jag bör sätta mig in i - det där med Bisolvon. Tog du det pga att din slemhinna var för tjock eller vadå?

• ceebee
    Uppsara skrev 2014-08-04 21:18:13 följande:

Tack! Nja alltså verkar vara vanligt och har förekommit inom "fertilitetskretsar" ett tag, jag antar att mina flytningar var för tjocka och spermierna kunde inte simma igenom. Ibland runt äl hade jag liksom klumpar nästan som gelé, bisolvonen gjorde det väl mer lättsimmat om jag förstått det hela rätt! Jag har ju ett recept på Letrozol om någon behöver... Eller får man inte göra så kanske, utan uppsikt av läkare?

Jaha ok - kanske är något jag tar upp med min gyn om inget tar sig på dessa kurer. Tack för hjälpen!
  • ceebee
    Uppsara skrev 2014-08-05 17:38:05 följande:

Ja fråga iaf vad dom har för åsikt om bisolvon, min läkare är ju fertilitetsexpert och jobbar på en sån klinik. Att han gav mig rådet måste ju betyda något;)

Absolut! Det ska jag göra! :)
  • ceebee

Min läkare är lite oldschool och säger att det inte gör någon skillnad... Hur skulle man dosera Bisolvon? Funderar på att prova det denna cykel. Är på dag 3 med pergotime idag, så det finns ju en chans.

• ceebee

Tack för recepten allihop :)
    Jag får se hur jag gör - är ändå lite rädd att jag gör något dumt, Jag har inte fått någon indikation på att slemhinnan skulle vara för tjock, så då är man rädd att det skadar att testa. Men jag får se som sagt. Ska ev. byta till CVLkliniken istället då jag inte riktigt verkar få samma hjälp på mamamia.

• ceebee

Man kanske kan göra nån hemmakur ett par dagar innan ÄL eller nåt. :) Ska göra VUL på torsdag så det känns tryggt att veta hur det ser ut innan. Tidigare har jag ju haft 3 skikt och gyn har sagt att slemhinnan ser perfekt ut. Men det kan ju vara som du säger Uppsara, att det är vid själva ingången det är trögt. 

• ceebee
    Iskristall skrev 2014-08-19 22:42:08 följande:

Hej, jag har pco o är lite nyfiken på letrozol. Vad tar ni för dos av letrozol. Och vilken dos fick ni börja med?

Jag ska ta två tabletter per dag. Detta för att jag svarat bra på dubbel kur pergo. Man brukar tydligen jämställa de två medicinerna vad gäller dosering. Jag började med enkelkur Pergo som inte gav något resultat.
  • ceebee
    Hearts76 skrev 2014-08-22 10:09:39 följande:
    Att Letrozol är mer effektiv än Pergo och att en dos räcker? Ja, läkaren på Linné är ju inte nybörjare så jag borde kanske lyssna på honom :) Skulle bara vara så surt om det inte blev äl nu när maken kommer hem. Jag hade egen äl nu när han var borta...
    Jag går också på Linné och fick rekommenderat att ta 2 letrozol trots att jag svarat bra på 2 pergotime. Nu blir jag orolig att jag ska bli överstimulerad - vore ju synd att missa en chans om det mognar fler än en äggblåsa! 
  • ceebee

Grattis miss 85!!! Måste vara helt underbart sätt att få reda på också - när du trott att det inte blev nåt denna gång heller! Åh vilken lycka det måste vara! Stor grattiskram!

• ceebee

Är på sista dagen med Letrozol nu - hur går det för er andra? Jag har haft väldigt svårt att sova de senaste dagarna, funderar på om det kan vara en biverkning. Hoppas verkligen att detta fungerar nu, och att jag inte blir överstimulerad. Ska på VUL om en vecka.

• ceebee
    Iskristall skrev 2014-09-08 17:19:50 följande:
    Vad äter du för dos? Och har du blivit överstimulerad tidigare?
    Jag äter dubbel dos, jag har aldrig blivit överstimulerad med dubbel kur Pergotime men detta är första kuren Letrozol så jag vet inte hur jag reagerar. Däremot vet jag att många får rekommenderat att ta en tabl Letrozol om man har haft dubbel Pergotime, är väl därför jag oroar mig.
  • ceebee

Nu har jag varit på VUL för att kolla antalet äggblåsor - och det fanns 2, som jag misstänkte! Men men, vi kör på ändå. :) Så får vi se om det blir någon bebis denna gång. <3

• ceebee
    ceebee skrev 2014-09-15 10:32:57 följande:

Nu har jag varit på VUL för att kolla antalet äggblåsor - och det fanns 2, som jag misstänkte! Men men, vi kör på ändå. :) Så får vi se om det blir någon bebis denna gång. <3

Eller två då.. ;)
  • ceebee

Imorgon ska jag tillbaka till CVL och titta på vad mina ägg sysslar med, för nån ÄL verkar inte ha skett än. Är på cd 17 idag, så det bör närma sig (har alltid ÄL på cd 18-19 när jag kört pergotime). Skönt dock att få uppföljning på det här sättet, så var det inte på MamaMia där jag gick tidigare. Så nu får vi se om det blir en Otrivellespruta imorgon, eller om det verkar lossa av sig själv.

Har ni andra alltid fått utslag på ÄL tester? Jag har aldrig provat då de sa på MamaMia att det inte är lönt, men på CVL säger de att det visst är bra att testa. Så denna cykel är den enda jag provat på - därav min fråga.

• ceebee

Woho! Pos ÄL test imorse :) Slapp alltså resan till CVL, alltid nåt! Nu får vi hoppas på fler positiva resultat om ett par veckor. :)

• ceebee

GRATTIS Kanien!! Vilken lycka! Hoppas jag är där själv om ett par veckor. :)

• ceebee
    Hearts76 skrev 2014-10-08 12:57:39 följande:

Bumpar tråden lite :)

Jag har som sagt tre Pergobarn sen tidigare, gjort vårt andra försök med Letrozole nu. Fick pos äl-test dag 11 förra mnd, och dag 18 denna mnd. Är på dag 22 nu så det är en evig väntan hela tiden. Hur går det för er?

Skitdåligt...tyvärr blev det inget denna gång heller. TROTS 2 tappra äggblåsor... Men men. Det är väl bara att ta tjuren vid hornen...även om jag helst vill kicka stackarn i huvudet! Jaja, hoppas det går bättre för er andra. Vi inleder vårt sista försök med Letrozol nu, sen väntar IVF.
  • ceebee
    Hearts76 skrev 2014-10-18 21:40:09 följande:
    Tack :) Har tre Pergotimebarn innan så det var skönt att det funkade med Letrozole också. Tips är att börja testa med älstickor dag 11 redan, jag fick fullt utslag då första kuren. Denna gången på dag 18. Lycka till!
    Stort grattis! Ska in imorgon och se efter hur det står till på äggfronten. Ska bli spännande! Hoppas såååå att det är vår tur denna gång....
  • ceebee
    Hearts76 skrev 2014-10-20 06:42:44 följande:
    Spännande! Hoppas, hoppas! Har aldrig följt upp med vul förut, det var kul att se hur de växte. Trodde det var HELT kört för det vara bara en på 15 mm dag 15.

Lycka till! :)
    Det sket sig fullständigt idag, bara en på 11 mm... Så jäkla deppig nu att jag nästan smäller av. Ska tillbaka på fredag för att se om den rört sig något, annars skiter vi i detta och går på IVF. Usch - vill bara krypa ner under täcket och skita i allt just nu, men det är ju bara att ta sig i kragen och sätta på masken och gå till jobbet. Så jäkla orättvist!!!
Svar på tråden Letrozol