Inlägg från: pysslaren |Visa alla inlägg
  • pysslaren

Letrozol

Ska prova Letrozol nu eftersom Pergotime inte visade sig funka på mig. Läkaren säger att Letrozol har visat sig vara mer effektiv. Ska endast ta enkelkur den här gången så förväntar mig inget vidare resultat.. Tycker det är lite konstigt för han sa att jag behöver minst trippeldos av pergo. Men han kanske vill ta det säkra före det osäkra och stegra dosen gradvis.. 

• pysslaren

Var på ultraljud förra veckan efter enkelkur Letrozol, cd 13. Han sa att inga ägg hade vuxit större än 9mm men han såg ändå en antydan till att jag går mot en ägglossning. Tydligen är det ganska vanligt för PCO:are att vi ägglossar runt dag 20 så jag ska tillbaka imorgon för ytterligare ett ultraljud, då cd 20. Är det någon som har erfarenhet av detta?

• pysslaren

Måste bara dela med mig.. Två tabletter Letrozol ledde till ägglossning!! Helt otroligt då enkeldos inte gett något resultat alls! Två äggblåsor på 16mm på ultraljudet cd 15.

• pysslaren
    vera skrev 2015-02-22 09:46:11 följande:

Jag hade ägglossning dag 22-23 enl progesterontestet med Letrozol, mycket senare än väntat mao! Hoppas att jag inte missade chansen pga vi "tog det lite lugnare då". Är väldigt glad över att jag lyckades få ägglossning i alla fall, det hör inte till vanligheterna för mig. Heja Letrozol! :)

Är på BIM idag, testade negativt igår och ska prova igen om någon dag. Hade lite PMS-känningar i veckan men jag tror att det var falskt alarm, känner ingenting nu och det brukar jag ju göra.

Min läkare sa att många kvinnor med PCO ägglossar lite senare, så det är nog inget ovanligt. Men kunde de inte avgöra detta innan på ultraljudet?

Själv är jag också väldigt positivt överraskad över Letrozol, fick inget resultat alls med Pergotime. Fast dessvärre får jag två ägg som mognar varje gång vid dubbelkur. Enkelkur ger inget alls. Så jag får väl leva med chansen/risken för tvillingar ;)
Svar på tråden Letrozol