• Uppsara

Letrozol

Receptfritt på Apoteket ock kostade runt 70:/

• Uppsara

Åh då ska jag hålla tummarna och hoppas att någon snart joinar mig i Mars-tråden!

• Uppsara

Åh attans då, men finns det ingen annan gyn du kan gå till? Kan varmt rekommendera Pär Persson på nya VC i Uppsala City, bredvid Svava... Har för mig att han jobbat på Ackis kvinnoklinik, han var mycket bra iaf!
    Googla honom och boka tid ;)

• Uppsara

Tack! Nja alltså verkar vara vanligt och har förekommit inom "fertilitetskretsar" ett tag, jag antar att mina flytningar var för tjocka och spermierna kunde inte simma igenom. Ibland runt äl hade jag liksom klumpar nästan som gelé, bisolvonen gjorde det väl mer lättsimmat om jag förstått det hela rätt! Jag har ju ett recept på Letrozol om någon behöver... Eller får man inte göra så kanske, utan uppsikt av läkare?

• Uppsara

Ja fråga iaf vad dom har för åsikt om bisolvon, min läkare är ju fertilitetsexpert och jobbar på en sån klinik. Att han gav mig rådet måste ju betyda något;)

• Uppsara

Haha, härligt med oldschool ändå! Hoppas det funkar för dig ändå... Här kommer receptet!
    Jag hade äl lör 21 juni enl schema och började med bis sön 15:e juni så 6 dagar innan då. Åt 3 om dagen, morgon middag kväll (missade något piller någon gång) och åt t.o.m äl dagen. Sen är det viktigt att sluta så inte slemhinnan där ägget sen ska fästa blir för tunn av tabletterna

• Uppsara

Var det sköterskan du pratade med då? Lustigt att läkaren där (samma klinik) rekommenderade mig 3 om dagen i en vecka innan äl...
    Och det har ju uppenbarligen funkat eftersom jag går in i V 9 idag!

• Uppsara

Min slemhinna har dom ingen koll på, hann bara dit på ett besök!
    Kanske olika från Dr till Dr då, jag hade Jan

• Uppsara

Men Bisolvonen löser slemmet i hela kroppen alltså inte bara slemhinnan mitt problem tycktes vara att spermierna inte kom igenom sekretet i öppningen, bis gjorde det mer lättframkomligt. Om du slutar med bisolvon samma dag som din ÄL så kommer den alltså inte påverka slemhinnan

• Uppsara

Ja det är väl därför dom rekommenderar det har jag förstått, för att lösa sekretet så dom kan simma igenom lättare. Inte för att tunna ut slemhinnan

• Uppsara

Jag har inte heller pco, men fick Letrozol utskrivet ändå... Blev ju gravid nu ändå på naturlig väg. Antar att jag helt enkelt inte lossar ägg jämt

• Uppsara

Nej, vi var till kliniken på samtal, han skrev ut Letrozol och bad oss återkomma för start i Augusti eftersom kliniken har sommarstängt. Han gav oss ett tips att testa en eller två kurer med bisolvon under tiden och det verkar ha funkat finfint!!

• Uppsara

Fy F--n vad jag ska hålla tummarna för dig miss85! Meddela oss genast hur det gick med testet!

• Uppsara

Shit vad spännande! Hoppas hoppas CEEBEE!
    Vilken klinik går du på BEBRO001, Uppsala du med?

• Uppsara

Jaha! Vi var på första besök på CVL i Maj, i Juni plussade jag av "naturliga" skäl! Eller jag blev rekommenderad bisolvon av CVL som jag testade och det funkade ju fint;) V15 nu

Svar på tråden Letrozol