• Stjärnebo

    Vilken är den bästa blöjan enligt dig?

    Hej alla föräldrar!


    Jag undrar nu vilken blöja flest föredrar.
    Skriv gärna varför ni tycker så!

    Jag själv tycker att Ica's blöjor är bra trots det låga priset! Inte läckt en enda gång :) 
    Sen gillar jag Pampers också men dom är rätt dyra..


     


    Varsågoda och berätta vad era åsikter är!

  • Svar på tråden Vilken är den bästa blöjan enligt dig?
  • beam82

    Jag har bara använt pampers till min dotter, 11 mån, mest för att jag provade flera olika sorter till sonen och gick tillbaka till pampers varje gång.

    Kanske skulle vara värt att prova om någon billigare sort funkar till dottern, men jag har hittills hellre köpt de dyrare som jag vet fungerar än att experimentera.

  • Stjärnebo
    beam82 skrev 2014-04-16 15:59:28 följande:
    Jag har bara använt pampers till min dotter, 11 mån, mest för att jag provade flera olika sorter till sonen och gick tillbaka till pampers varje gång.
    Kanske skulle vara värt att prova om någon billigare sort funkar till dottern, men jag har hittills hellre köpt de dyrare som jag vet fungerar än att experimentera.
    Jag förstår. Bra smak på blöja! ;) 
    Vi trodde i början att det inte var värt att köpa annat än Libero och Pampers men en gång när vi handlade på en mindre Ica och hade slut på blöjor så hade dom bara Ica blöjor så vi fick ta dom. Men jag tycker att dom är jätte bra ändå och det är ett rimligare pris :) 
  • Ruggugglan

    Vi har använt och använder nästan enbart Libero. Den sitter bra och innehåller ingen lotion. Vi är medlemmar på Libero så vi får ofta hem kuponger så att vi får rabatt och sparar poäng. Har testat andra märken som också funkar bra, men slutar nästan alltid med att vi tar Libero. Pampers däremot kommer inte in genom dörrarna.

  • Maddi

    På neo användes pampers och när vi kom hem köpte vi libero när vi hade fått rabatt av dom men han blev röd av dom efter några dagar. Så vi åkte strax innan affären stängde och köpte pampers, sen dess är de dom som gäller och har inte brytt oss om att testa några andra.  

  • Tess1990

    Vi använder pampers
    min syster provade Libero till sin dotter och dom läckte flera gånger, så dom började använda pampers och då provade vi också dom och stannat där
    dessutom har pampers new baby fuktindikator som är asbra ^^ 
    provat deras baby dry också,fungerar jättebra, och nu har vi provat deras active fit som än så länge verkar fungera bra

  • anna021

    på dagen libero Comfort fit för den kännes mest på litlig.
    På natten kör vi med Imse vimse allt i ett Tygblöjor med en vikblöja i så vi vet att den ska klara hela natten då hen är stor kissare och fannes inga blöjor som klara en hel natt för hen.
    Minus att de blir lite tocka o klumpiga en gör ju inge på natten. 

  • Stjärnebo
    Tess1990 skrev 2014-04-16 16:59:59 följande:
    Vi använder pampers
    min syster provade Libero till sin dotter och dom läckte flera gånger, så dom började använda pampers och då provade vi också dom och stannat där
    dessutom har pampers new baby fuktindikator som är asbra ^^ 
    provat deras baby dry också,fungerar jättebra, och nu har vi provat deras active fit som än så länge verkar fungera bra
    Jag gillade också fuktindikatorn! Jätte bra när bebisen sover så man slipper klämma och känna hur blöt den är :P Dock skulle strecket blivit rött när den bajsat tyckte vi ^^ Dottern smygbajsade ofta och det luktade inte alltid något. Hehe
    Skall tillägga att dottern föddes på sommaren och låg alltid utan byxor så man alltid såg det där strecket på blöjan.
  • Stjärnebo
    anna021 skrev 2014-04-17 09:25:39 följande:
    på dagen libero Comfort fit för den kännes mest på litlig.
    På natten kör vi med Imse vimse allt i ett Tygblöjor med en vikblöja i så vi vet att den ska klara hela natten då hen är stor kissare och fannes inga blöjor som klara en hel natt för hen.
    Minus att de blir lite tocka o klumpiga en gör ju inge på natten. 
    Tygblöja har vi aldrig testat! :)
    Dock så kissar våran dotter inte så mycket på natten. Det mesta kommer på förmiddagen istället. 
    Fast dom kissar kanske mer när dom blir lite äldre? Eftersom dom dricker mer?
    Min tjej är bara 9 månader.
  • spring

    Jag har börjat använda nature babycare ekologiska blöjor till min son. De har inte gått att få tag på dem i Sverige innan men nu säljs de på nätet, www.lillaprinsen.se. Jag tycker det känns bra att använda en ekologisk blöja för att vara säker på att min son inte utsätts för onådiga kemikalier.

  • Stjärnebo
    spring skrev 2014-05-03 13:06:35 följande:
    Jag har börjat använda nature babycare ekologiska blöjor till min son. De har inte gått att få tag på dem i Sverige innan men nu säljs de på nätet, www.lillaprinsen.se. Jag tycker det känns bra att använda en ekologisk blöja för att vara säker på att min son inte utsätts för onådiga kemikalier.
    Jaa, vad bra med eko! Hade ingen aning om att det fanns! :)
  • JessicaDeluxe79

    Den enda som inte läckte någon enda gång på mina två killar var ironiskt nog Ica Basic, den billigaste blöjan. Pampers och Libero hade väldigt dålig förmåga att suga upp i allmänhet anser jag, och de läckte ALLTID runt benen och det var ju SÅDÄR mysigt när det var bajs.. blä. Så min röst på bästa blöja går till Ica Basic, inte bara för pris (69 kr/förp ca) utan också för funktion, framför allt för funktion faktiskt. Priset var bara en ren bonus! :)


  • Soltussen

    Vi använder pampers(men gillar inte kemlukten), libero fick båda barnen röda rumpor av. Ska pröva med tygblöjor hade jag tänkt.

  • snaskit

    Jag tyckte "vanliga" blöjor luktade väldigt mycket kemikalier speciellt när det var dags att byta


    .
    Jag testar nu ett par ekologiska blöjor från naty Jag tycker dom fungerar bra men jag har läst om några som kallas moltex men inte testat dom än. är det någon som har erfarenhet från dom?



    Mvh

  • tulip79

    Sonen kunde bara ha libero på dagen. Pampers på natten. Han har fortfarande pampers nattblöjor (drygt 3,5 år). Han var väldigt spinkig. Lillasyster på 19 mån är smal men inte spinkig o vi köper oftast icas egna eller lidls. Både snibb- o byxblöjor. Har just konstarerat att Lidls sitter lite bättre på henne så det blir nog mest lidls i fortsättningen.

  • Nyfikna72

    Lidl alla gånger, nu är det bara de senaste 2 som nyttjat såna men ibland får man dem för 20kr paketet och då spelar lite poäng och kuponger hos andra väldigt liten roll. Vi har fyra barn till så vi har testat det mesta i övrigt........

  • Maddi

    Första barnet använde vi Pampers fram till den sista storleken som vart libero pga att dom satt bättre.

    Andra barnet tänkte jag också ta Pampers, mest för att blöjorna är mjukare än libero. Men Pampers känns då blöt direkt, då de blev libero.

  • Bosselarsson

    Pampers luktar riktigt illa. ICAs är bra men libero är miljömärkta och finns överallt. Behöver större storlek än kiloanvisningen, men då läcker de ytterst sällan för oss. Så det blir libero alla gånger!

Svar på tråden Vilken är den bästa blöjan enligt dig?