• Amie

Första barnet, december 2014

Har också plussat precis. Beräknad BF 24 december enligt appen. Har inte varit hos BM ännu, försöker få tag på dom nu på morgonen ☺ 26 år från Laholm. Första barnet,jättenervös!!!! Men vi är överlyckliga 💜

• Amie

Tänker långsiktigt.. Sist ut på krogen när de följer 18 år ???? sköööönt! Iaf om bebis blir hälften så sjövild som mamma va ???????????

• Amie
    Anneliiee skrev 2014-04-24 06:18:25 följande:
    Usch va ledsen jag blir idag. Skulle på studiebesök med skolan då jag pluggar till undersköterska med inriktning psykiatri, vi skulle då åka till skänningeanstalten och rättspsyk i Vadstena. Men pga av detta illamående som jag är rädd kommer under dagen när jag inte har tillgång till mat och risken att spy gör nu så att jag inte kan följa med. :( kände att jag behövde skriva av mig.

Usch vad tråkigt för dig! :(
  • Amie
    Lillaloppan123 skrev 2014-04-26 04:46:25 följande:
    Jag har molande värk hela tiden. Har haft kramper också och legat på sjukhus i veckan. Har endometrios, så försöker urskilja om det är den som spökar eller om det är något att vara orolig, tror inte jag bör vara orolig men jag är det ändå. Vill detta såå mycket...

Har också typ mensvärk. Fast nu på morgonen är det mer som stickningar, kan inte sova pga de. Känns som någon nyper till på insidan. Har läst mig till att det är när livmodern växer men väntar ändå på att mensen ska ha kommit varje gång man går på toa.. Har hälsosamtal på måndag i Laholm. Hoppas att BM är bra!! Det kanske känns mer verkligt när man varit där
  • Amie
    michimichi skrev 2014-04-26 13:40:52 följande:
    Idag har jag fått se min lill*. Var på gynakuten pga blödning, men den var bara ytlig på livmodertappen. Fick göra ett vul trots hon inte var säker om man kunde se något i V6+2, men jodå! Hjärtat tickade på! :D

Åh vilken underbar känsla!!!

Själv ligger man i sängen med samma sprängande huvudvärk jag haft i 2 veckor snart.. Mår superilla och har dessutom fått bältros i ansiktet. Livet kunde varit roligare! Något smärtstillande eller antivirala fått jag inte heller pga graviditeten ???? Va bara tvungen att gnälla av mig!
  • Amie
    Cels1us skrev 2014-04-29 23:09:17 följande:
    Tack!! okej ja hoppas att det är lugnt.. var inte särskilt orolig innan för missfall för jag tror innerst inne att det kommer gå bra, att vi får vår decemberplutt :) men nu blev jag orolig :/ hoppas jag vaknar och spyr i morrn ha ha

Jag har heller inga som helst symptom, lite spänningar och hugg i tjejmagen imellanåt men långt ifrån hela tiden. Va lite nojig innan idag men har förlikat mig med tanken att oavsett så kan jag inte göra något mer än att hoppas att allt är bra. Klart nervös men inget jag kan påverka.
  • Amie

Usch... Haft kraftiga klarröda blödningar i 2 omgångar nu sedan den 30:e varvat med mindre bruna flytningar. Är helt inställd på att det är missfall då jag inte alls känner mig gravid längre... Bara gråter. Har fått tid för kontroll den 20/4, känns som en hel jävla evighet tills dess! Hoppas det går bättre för er andra

• Amie
    Tillaan skrev 2014-05-03 11:48:20 följande:
    Maj menar du? Iallafall så hoppas jag att allt går bra, men konstigt att de inte kollar upp tidigare?

Ja, maj menar jag. Lätt disträ.. De menar på att det är lättare att konstatera om barnet utvecklats sedan sist. Gjorde ett VUL akut i onsdags och då sa de att allt såg bra ut... Den lättnaden blev VÄLDIGT kortvarig!
  • Amie
    Fiiaaa skrev 2014-05-07 15:27:23 följande:
    Ett litet foster på rätt ställe i rätt storlek med tickande hjärta fick jag se på väl idag. Kan knappt tro att det är sant efter alla blödningar. De visste inte exakt vad blödningarna beror på, men sade att allt såg perfekt ut och verkade inte särskilt oroliga. Nu gäller det att hålla tummarna för att det fortsätter bra. Chockad och överlycklig på samma gång, var så inställd på mf!

Jag var med om exakt samma sak! Har haft kraftiga blödningar i kombination med ibland mycket smärta från och till i mer än 1 vecka nu! I söndags kom det dessutom en stor klump 3x2 cm och en något mindre. Va då bombsäker på att MF va ett faktum. Igår hade jag fått tid för att kolla att allt var ute. Så kunde de se foster och hjärtljud!!! Man blir helt ställd! Blöder fortfarande och har fått en kontroll till den 20:e. Försöker ta en dag i taget nu och inte tänka så mycket på blödningarna. Blöder du fortfarande?
  • Amie
    Fiiaaa skrev 2014-05-08 08:03:26 följande:
    Nej, jag avvaktar idag och ser vart det tar vägen tänkte jag. Slutar det så utgår jag från att det inte är nån fara, men fortsätter det och blir värre så åker jag väl in imorgon typ... Bara att hålla tummarna och se vad som händer. Lite småjobbig situation just nu. Var egentligen rädd för att göra vul just av orsaken att det skulle kunna kännas ännu värre när man först får ett positivt besked och sen går det ändå åt skogen, och nu ser det lite ut som att jag hamnat just i den situationen... Men men, inte mycket att göra annat än att avvakta och hoppas

Jag håller tummarna för dig!!! 💜 Hade också en kraftig blödning igår. Tycker det är ett klokt beslut att avvakta. Har själv gjort 3 VUL redan och oavsett så kan dom ju inte göra något :( Hoppas att det minskar under dagen
Svar på tråden Första barnet, december 2014