Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

michimichi skrev 2014-04-27 20:58:27 följande:

Mår illa och känner mig totalt febrig och har huvuvärkSkrikandes På det så har jag deadline på ett arbete, good luck säger jag bara

Oh fy fasen!

Jag som gnäller över yrseln, illamåendet och molvärken xD
  • Tillaan
    jjohannaawesome1 skrev 2014-04-27 22:53:14 följande:

i vilken vecka brukar man göra första ultraljudet?

Mellan vecka 16-18 är det rul.
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-27 22:54:18 följande:
    Va kul att du hittade rätt på en du var nöjd med!

Vilken årsmodell och färg? :) (barnvagnsnörd jag veeeet:p)
    Ja, jätte kul :D

En 2011, som knappt är använd, dock så ser man att däcken är slitna, men det går att köpa lösa :)

Den är svart och lite beige och ljust, typ vitt inuti vagnen :)

Babyskyddet är helsvart.
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-28 08:45:43 följande:
    Jag kommer antagligen köpa från Holland. Barnvagnarna är billigare där (åtminstone de varumärken som tillverkas där) samt att det nästan alltid går att komma över 15%-rabatterbjudanden. Jag är sjukt sugen på en Bugaboo Buffalo.

Men vi kommer nog att vänta många veckor till innan vi vågar shoppa loss :)
    Jag hörde precis om en som beställde från hollande, blev några tusen billigare :)
  • Tillaan

Bara jag som är känslig?

Liksom älskar alla som pratar med mig, alltså de som jag känner. Typ ååå tack för att ni finns.

Fast tidigare idag var jag så ledsen att jag nästan grät.

• Tillaan
    Cels1us skrev 2014-04-28 19:41:08 följande:

Jag och sambon var och klämde på barnvagnar idag hihi. Båda två fastnade för Emmaljunga Super Nitro så det blir nog den som det lutar nu :) men det är ju låååång tid kvar så vi får väl se. Vill att tiden ska gå i raketfart nu till december! eller åtminstone till vecka 12 till ultraljudet. Åh.

Vad kul :) skönt att ha en som man bestämt sig vid :)

Jag har redan shoppat, bara bebis som fattas nuuu. Tiden gååååå
  • Tillaan
    Cels1us skrev 2014-04-28 19:41:08 följande:

Jag och sambon var och klämde på barnvagnar idag hihi. Båda två fastnade för Emmaljunga Super Nitro så det blir nog den som det lutar nu :) men det är ju låååång tid kvar så vi får väl se. Vill att tiden ska gå i raketfart nu till december! eller åtminstone till vecka 12 till ultraljudet. Åh.

Sjukt lik city crossen, vet inte om sporthandtaget är original på nitron? Annars såg det vara ut som att det var svängbro framhjul som var olika :)
  • Tillaan
    Nickis01 skrev 2014-04-28 20:12:11 följande:

Hej, jag vill gärna vara med här :) Stockholm, 33 år, 28/12. Det tog mig ett par dagar att läsa genom hela tråden, kul med så många här som ska ha barn i dec. Lite overkligt fortfarande att vi ska ha barn. Fast vi fick vänta ett helt år innan vi lyckades, första försöket på pergo så jag är verkligen glad att den eviga väntan är över..

Välkommen och grattis :) ja, vi skriver här hela iden så tråden blir lite lång ^^
  • Tillaan
    Cels1us skrev 2014-04-28 20:13:22 följande:
    Jo det är det :) jepp det är svängbara framhjul som man kan låsa på nitron iallafall. Ja skönt att ha det lite ur världen, även fast vi inte bestämt oss till 100% men nästan så är det skönt att ha mer koll på barnvagnsvärlden än vad man hade tidigare
    Ja precis, ska köpa till handtaget till city crossen tror jag. Vi har en del snö så fick välja bort svänghjul :/ javisst, man känner sig som en expert nu. Haha!
  • Tillaan
    Soluppgång skrev 2014-04-29 00:00:15 följande:

Hej, jag skriver kort för jag behöver sova, vill bara hälsa att jag också (om allt går väl) ska ha mitt första barn i December 2014. smile1.gif Jag är 39 år, bor i Sollentuna kommun (ganska nära pendeltåget), och vistas även ganska mycket i Göteborgstrakten.

Välkommen och grattis :)
Svar på tråden Första barnet, december 2014