Den elaka styvmodern - dikt eller verklighet?
Den elaka styvmodern finns hon i verkligheten, eller existerar hon endast i sagornas värld? Finns det någon som har erfarenhet av henne?
Den elaka styvmodern finns hon i verkligheten, eller existerar hon endast i sagornas värld? Finns det någon som har erfarenhet av henne?
Bara att läsa i styvtrådarna här så ser man att hon finns i allra högsta grad - tyvärr....
Det finns nog lika många elaka styvmödrar som elaka biomödrar.
Ofta får en styvförälder stämpeln som elak helt oförskyllt. Tänk er tex en biopappa som snällt ställer upp att göra än det ena än det andra för biomamman.
Så träffar pappan en ny. Som han vill spendera tid med hellre än att åka och spika upp en tavla åt biomamman eller skjutsa henne någonstans. Vem får skulden?
Eller om pappan har slapp uppfostran, barnen får göra som de vill, bete sig som de vill för att pappan inte orkar stå emot själv och så kommer det in en ny kvinna i pappans liv som kräver lite ordning och reda och pappan får lite stöd i det. Vem får skulden?
Klart det finns, det finns elaka människor av alla sorter.
Självklart finns hon. Hon fanns i mitt i liv i 10 år tills jag sa upp kontakten med min "pappa".