• Anonym (Svikarn)

Ångrat mig angående jobb!!

Ligger vaken här nu och har smått panik. Tackat ja till ett jobb, dock ej helt spikat för vi har inte kommit överens om lön el skrivit på papper än, de ska återkomma om lön.

Känner nu att jag inte vill byta jobb!! Känt denna känsla komma krypande mer och mer.

Man ses kanske som en idiot men visst kan man säga man ångrat sig?!
    Åsikter? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Ångrat mig angående jobb!!
  • Anonym (nja)

Vill du inte ha jobbet så vill du inte ha det liksom. Df man har provanställningar..

• Anonym (tralala)

Om du är säker på att du bestämt dig att du inte vill byta (du kanske bränner bron att jobba där i framtiden) så kan du ju bara säga som det är eller säga att på grund av nya personliga faktorer som kommit till din kännedom kan du tyvärr inte ta jobbet. säg sedan lite positiva saker om företaget och att du ber om ursäkt att du måste dra dig ur och önskar dem lycka till.

• Vinterankan

Om ni inte kommit överens om lön så är ju ingenting klart. Tänk igenom vilken lön som skulle göra att du tog jobbet och säg nej till allt under det.

• Anonym (nostalgi?)

Är det så att du faktiskt genuint inte vill byta jobb eller att du nu fått lite kalla fötter inför förändringen och därför plötsligt börjat se det gamla trygga jobbet med lite mer blida ögon?

Jag är iaf sådan när det är tal om förändringar även när jag faktiskt vill genomföra förändringen. Då börjar jag plötsligt känna efter, är det gamla jobbet verkligen så illa.. man vet vad man har men inte vad man får därför får man lite nostalgikänslor för det gamla när det gamla börjar ta slut. 

haha, jag hade till och med kvar en pojkvän som behandlade mig som skit men när jag väl bestämt mig för att göra slut så såg jag plötsligt tillbaka med mer blida ögon... han kanske inte är vidare snäll och han behandlar mig direkt illa...men han är i alla fall välbekant och han ser väl bra ut trots allt.. ska jag verkligen dumpa..?

• Anonym (Svikarn)

Är kanske kombination av att jag tycker jobbigt med förändringar, sen rädd att jag inte ska klara av det. På mitt nuvarande har det varit en del tjafs bland personalen men annars det ända jobb jag trivts med.

• Anonym (nostalgi?)

Du hade inte fått erbjudande om det nya jobbet ifall din nya arbetsgivare bedömer att du inte kommer klara av jobbet. Jag är säker på att du klarar det med lite introduktion, jag har i alla fall gjort det på alla mina arbetsplatser trots att jag kände mig dum som ett spån och inte trodde att jag skulle klara av det, men det gjorde jag ju förstås när jag väl var på plats. Det tror jag du också kommer göra, för som sagt, du hade inte blivit anställd annars ifall du var ett hopplöst fall:)

Jag är i samma situation som dig i övrigt, tjafs bland personalen, viss turbulens hela tiden, vissa personlighetstyper går inte riktigt ihop och det är massor med förändringar på gång. Jag tror inte att dessa personlighetstyper kommer gå bättre ihop i framtiden -snarare värre med tiden när folk hunnit reta upp sig och i takt med dessa förändringar som gör folk stressade då en del inte tror de kommer klara av det nya lika bra som det gamla (en har till och med sagt upp sig i rädsla för förändringarna på arbetsplatsen). Jag kommer dock inte stanna, tror inte dessa personlighetstyper kommer gå bättre ihop och detta tjafsande stressar mig.. men å andra sidan så gillar jag verkligen två av arbetskamraterna... och arbetsuppgifterna är ganska trevliga trots allt...(även om jag är totalt uttråkad över att ständigt göra exakt samma sak utan minsta lilla förändring). 

• Anonym (HEj)

HEj

Jag bytte jobb men kände att det inte var något alls för mig och jag trivdes med min kollegor på gamla jobbet, men tjänsten jag hade var alldeles för krävande och mycket övertid och vi var för få personer, så fick de ut en annons på min drömtjänst ett mellanting mellan de jag varit, och då skulle vi bli tre på min tjänst, en person till inom mitt område hade anställts och då kände jag mig jätteledsen gick ändå till nya jobbet, efter ett tag längtade jag jättemycket till mitt gamla jobb, så jag kontaktade min chef som jag visste jättegärna hoppats på att jag skulle komma tillbaks och jag fick detta jobb som jag så gärna ville ha och bra lön, inte nån provanställning så i maj är jag tillbaks fast med andra förutsättningar. Ville bara berätta denna solskenshistoria och med det TS ta inte det nya jobbet stanna där du känner att du trivs och mår bra.

• zarah

Jag hade en bra chef som lät mig ta tjänstledigt över sommaren för att testa ett nytt jobb. Chefer måste tyvärr inte ge tjänstledigt vid nytt jobb men testa fråga han/hon om det finns en möjlighet. Kolla sen med nya jobbet om provanställning. :)

• Anonym (HEj)

TS gå på magkänsla, det var den som tog mig tillbaks till mitt gamla jobb och då hade inte jag tjänstledigt, men de ville så gärna ha mig tillbaks och gav mig den tjänsten jag själv utformat, en saga som blev sann, man tror knappt att sånt kan hända, jag har nypt mig i armen många ggr och blev fast anställd direkt, så tydligen är jag viktig för mitt gamla jobb, den nya tjänsten är inte lika stressig och ger mig möjlighet till flexiblare arbetstider. Jag är väldigt nöjd med mitt beslut att gå tillbaks till mitt gamla jobb, har bara två dagar kvar, sen är jag ledig med betalning fyra dagar och kommer tillbaks till gamla jobbet på måndag. Så man skall följa sitt hjärta.

Svar på tråden Ångrat mig angående jobb!!