Min dotter kräks av anspänning. Fler?
Dottern är nu 10 år. Är ett nervöst lagt barn som är rädd för det mesta. Innan skolåldern gick det inte att göra något nytt eller oväntat utan att förbereda henne mentalt några dagar innan. Detta släppte helt när hon började skolan.
Nu har hon dock börjat kräkas. Alltid samma scenario: Vi har varit iväg på nån rolig, lite oväntad, utflykt tex badland, nöjespark eller dyl. Hon har haft superkul. På natten efter vaknar hon vid fyra-tiden och har ont i magen. Kräks några gånger och mår sen bra. Ingen i familjen smittas.
Första gångerna tänkte jag inte så mycket på det men efter fjärde gången så insåg jag att det fanns ett mönster.
Nu har detta inte hänt sen i somras men i julas var vi hos min mamma. (Åker bara dit ca 2ggr/år). Hon älskar att åka dit och andra dagen skulle vi åka till ett badland med alla mina syskon. Natten INNAN händer det igen. Hon kräks några ggr och är sen frisk.
Antagligen blev spänningen/glädjen av att åka till mormor och veta att i morgon blir det superkul för mycket?
Nu ligger jag här. Vi ska åka till mormor som fick en stroke för några veckor sedan i morgon bitti och nu kräktes hon. Undrar om hon spänner sig så mycket för se mormor, inte veta hur hon ser ut nu, lång resa osv att det kom nu? Hon kräktes för en timma sedan och sover nu gott. Blir till att skjuta upp resan
Finns det fler därute med barn som spänner sig så mkt att de kräks? Hur hanterar ni det??