• Anonym (hundklon)

Hundklo i ögat

Igår fick jag min hunds klo i ögat. Har inte kunnat sova i natt och ögat är rött, svullet och varigt. Kan dock se, även om det är lite suddigt. Kollade på sjukvårdsupplysningen sida. Hittade inget om detta.

Hade ni bokat tid? Ja, jag vet att jag borde ringa dem själva och höra, men vill ha lite synpunkter först. Har varit sjuk och tvungen att åka in flera gånger under våren, så känner att jag besvärat dem nog.

• Svar på tråden Hundklo i ögat
  • SpanskaFlugan

Jag hade åkt in, en hundklo är väldigt smutsig och ögat är känslig. Du har redan en infektion och behöver nog en ordentlig rengöring och eventuell salva fö rattfylla bort infektionen. Dessutom bör de kolla så att du inte fått en skada på hornhinnan. Och jag hade åkt till närakut eller liknande idag, inte vänta fyra helgdagar, då kan det förvärras rejält.

• Queenie70

Skulle absolut åka in. Själv fick jag en barnklo i ögat förra årer. Visade sig vara hål på hornhinnan. Det gjorde galet ont i tre dagar. Om det inte gör så ont så kanske det är hål, men det låter ju som om du behöver få det rengjort och kanske få antibiotika. Lek inte med ögonen.

• Anonym (hundklon)
    SpanskaFlugan skrev 2014-04-18 09:23:07 följande:
    Jag hade åkt in, en hundklo är väldigt smutsig och ögat är känslig. Du har redan en infektion och behöver nog en ordentlig rengöring och eventuell salva fö rattfylla bort infektionen. Dessutom bör de kolla så att du inte fått en skada på hornhinnan. Och jag hade åkt till närakut eller liknande idag, inte vänta fyra helgdagar, då kan det förvärras rejält.

Tack för att du tog dig tid att svara. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag ska åka in. Attans :D
  • Anonym (hundklon)
    Queenie70 skrev 2014-04-18 09:42:16 följande:
    Skulle absolut åka in. Själv fick jag en barnklo i ögat förra årer. Visade sig vara hål på hornhinnan. Det gjorde galet ont i tre dagar. Om det inte gör så ont så kanske det är hål, men det låter ju som om du behöver få det rengjort och kanske få antibiotika. Lek inte med ögonen.

Tack för svar. Jag har ett enormt tryck och var som kommer ut, så får göra som ni säger. Väntar på taxi nu. Tack igen :)
  • SpanskaFlugan
    Anonym (hundklon) skrev 2014-04-18 09:43:34 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag ska åka in. Attans :D

Trist start på påsken. Hoppas det går bra och att ögat mår bättre sen.
  • Anonym (hundklon)
    Korpen skrev 2014-04-18 19:52:38 följande:
    Hur har det gått?

Det gick bra :) Hornhinnan är skadad, men det är ingen större fara. Fick rengöra och så fick jag antibiotikakräm och snygg ögonlapp hehe.

Glad påsk och tack för att du frågade :)
  • Valeriya
    Örontrumpet skrev 2014-04-18 23:30:29 följande:
    Sitter klon kvar?
    Ja, vårdpersonalen har säkert låtit den sitta kvar. Som ett litet minne. Drömmer
  • Örontrumpet
    Valeriya skrev 2014-04-18 23:49:07 följande:
    Ja, vårdpersonalen har säkert låtit den sitta kvar. Som ett litet minne. Drömmer
    Inte konstigt att TS ser illa då.
    Stackars hund.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (hundklon) skrev 2014-04-18 23:28:51 följande:
    Det gick bra :) Hornhinnan är skadad, men det är ingen större fara. Fick rengöra och så fick jag antibiotikakräm och snygg ögonlapp hehe. Glad påsk och tack för att du frågade :)

Skönt att det gick och tur att du åkte in. :)
Svar på tråden Hundklo i ögat