• läppar

Tantratråden - välkomna:)

Har en tråd om KK´s kontra en vanlig seriös relation,
    och med tanke på utfallet där så kom jag på att detta vore roligt o intressant
    att utforska med de som är - eller kanske blir - sugna på ämnet.

Själv är jag sedan några år nyfiken på att börja utforska detta med Tantra,
    och därför vore det roligt att prata om ämnet här på forumet.
    Är ingen som helst expert i ämnet, och det skulle vara härligt om det dök upp
    några med erfarenhet + de som är lika nyfikna, för givande diskussioner.

Här pratar vi själsligt djup - alltså vad jag har förstått att Tantra handlar om - och det är
    det som jag anser är raka motsatsen till the KK style.

• Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)
  • Alcyone

Tantra är ju så enormt omfattande  sv.wikipedia.org/wiki/Tantra  men du kanske tänker på den sexuella biten eftersom du lagt tråden här.
    Jag är också intresserad av detta. Har inte så mycket praktisk erfarenhet men har såklart testat.
    För mannen handlar det mycket om att kunna kotrollera sin orgasm/utlösning.
    Det finns mycket att läsa/se om Tantra på nätet för den som är intresserad.

Här är ett tantrasex-exempel:

www.metacafe.com/watch/5608703/yoni_lingam_massage/

OM, Orgasmic Massage är också intressant.

• shivas

Har testat att ge sambon Lingam massage. Som han förklarade det och som också märktes på honom, så var det som en timmes orgasm. Vilket inte låter helt fel.

• Alcyone
    shivas skrev 2014-04-18 12:22:12 följande:
    Har testat att ge sambon Lingam massage. Som han förklarade det och som också märktes på honom, så var det som en timmes orgasm. Vilket inte låter helt fel.
    Så var det inte riktigt för mig men det var väldigt speciellt. Man går igenom väldigt många faser. Det är sexuellt och väldigt meditativt på samma gång. Det är intressant att iaktta sina tankar och känslor när någon masserar ens kön under så lång tid. Det är ju inte sex och känns ej heller som sex även om det är sexuellt. Men tankarna kan ha svårt att särskilja detta där man ligger pga att man inte är van.  Man får ju dock ingen utlösning så det blir väldigt annorlunda.
  • läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 12:12:18 följande:

Tantra är ju så enormt omfattande  sv.wikipedia.org/wiki/Tantra  men du kanske tänker på den sexuella biten eftersom du lagt tråden här.
    Jag är också intresserad av detta. Har inte så mycket praktisk erfarenhet men har såklart testat.
    För mannen handlar det mycket om att kunna kotrollera sin orgasm/utlösning.
    Det finns mycket att läsa/se om Tantra på nätet för den som är intresserad.

Här är ett tantrasex-exempel:

www.metacafe.com/watch/5608703/yoni_lingam_ma.../

OM, Orgasmic Massage är också intressant.

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Kikade lite på länkarna. Metacafe-länken gick låångsamt här, men jag har tidigare sett
    sådana videor, och det har varit mkt Yoni, Lingam, massage av mannens resp. kvinnans
    g-punkter, och även anal massage. Den långsamma sinnliga intima beröringen är det som berör mig
    och gör mig så nyfiken på att börja praktisera detta med rätt person.

Precis - kontroll av orgasm/utlösning. Det dyker ju då o då upp trådar om hur snabbt
    mannen kommer, och detta är ju ett bra sätt för par att utveckla sexlivet o samvaron i stort,
    då jag i förlängningen ser detta som en ingång till utv. på alla plan.

När jag har varit intim med en kvinna, och känt att den erotiska biten har varit
    närmast Tantralik - ja, då har det känts helt fantastiskt efteråt SoligSolig

• shivas
    Alcyone skrev 2014-04-18 12:34:52 följande:
    Så var det inte riktigt för mig men det var väldigt speciellt. Man går igenom väldigt många faser. Det är sexuellt och väldigt meditativt på samma gång. Det är intressant att iaktta sina tankar och känslor när någon masserar ens kön under så lång tid. Det är ju inte sex och känns ej heller som sex även om det är sexuellt. Men tankarna kan ha svårt att särskilja detta där man ligger pga att man inte är van.  Man får ju dock ingen utlösning så det blir väldigt annorlunda.
    Låter intressant. Glad
    Sambon menade på att han inte tänkte någonting under tiden. Det var bara att han existerade och att, av en specifik rörelse jag gjorde, kändes som han kom om och om igen. Det är säkert väldigt olika hur man upplever det och det är nog poängen. Glad
  • läppar
    shivas skrev 2014-04-18 12:22:12 följande:
    Fantastiskt  {#emotions_dlg.flower}
    shivas skrev 2014-04-18 12:41:23 följande:
    Låter intressant. Glad
    Sambon menade på att han inte tänkte någonting under tiden. Det var bara att han existerade och att, av en specifik rörelse jag gjorde, kändes som han kom om och om igen. Det är säkert väldigt olika hur man upplever det och det är nog poängen. Glad
    Helt underbart!
    Alcyone skrev 2014-04-18 12:34:52 följande:

Att vara meditativa tillsammans, erotiska och sinnliga tillsammans - allt på samma gång -
    detta vill jag verkligen uppleva.

• Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 12:57:31 följande:
    Fantastiskt  {#emotions_dlg.flower}

Helt underbart!

Att vara meditativa tillsammans, erotiska och sinnliga tillsammans - allt på samma gång -
    detta vill jag verkligen uppleva.

Sök på nätet efter tantrakurser, retreat, utbildningar etc och kolla om du hittar nåt intressant. Jag fick en del info av henne som utförde tantramassagen och förstår att det är lite olika inriktning och vad man ska passa sig för osv.
    Hittar du nåt intressant så länka gärna så kan jag fråga de jag känner om vad det är. Kanske kan vara till nån hjälp.

Mitt närmaste tantrakursställe är orebroyoga.se/tantra/ Jag har dock endast varit på yogakurs där, ännu..

• läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 15:12:58 följande:

Sök på nätet efter tantrakurser, retreat, utbildningar etc och kolla om du hittar nåt intressant. Jag fick en del info av henne som utförde tantramassagen och förstår att det är lite olika inriktning och vad man ska passa sig för osv.
    Hittar du nåt intressant så länka gärna så kan jag fråga de jag känner om vad det är. Kanske kan vara till nån hjälp.

Mitt närmaste tantrakursställe är orebroyoga.se/tantra/ Jag har dock endast varit på yogakurs där, ännu..

Ännu ja....hehe:)  Ja, jag borde ta tag i det där en gång för, baske mig, alla..
    För det vore ju så sjukt spännande att lära sig massor om detta:)
  • Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 16:55:50 följande:
    Ännu ja....hehe:)  Ja, jag borde ta tag i det där en gång för, baske mig, alla..
    För det vore ju så sjukt spännande att lära sig massor om detta:)
    Jag har precis varit på en veckokurs i Mindfulness och har väl prioriterat det framför Tantra i nuläget. Sen tror jag att jag skulle ha lättare att komma iväg på tantraäventyr om jag hade en partner att träna på.

• läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 17:34:52 följande:
    Jag har precis varit på en veckokurs i Mindfulness och har väl prioriterat det framför Tantra i nuläget. Sen tror jag att jag skulle ha lättare att komma iväg på tantraäventyr om jag hade en partner att träna på.

Spännande:))

Ja, hur är det med det där - vet du om de bara tar emot par ?

(känns ju som att de bara gör det, men man kan ju alltid fråga
    o hoppas på ett smärre mirakel:)

Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)