• läppar

Tantratråden - välkomna:)

Har en tråd om KK´s kontra en vanlig seriös relation,
    och med tanke på utfallet där så kom jag på att detta vore roligt o intressant
    att utforska med de som är - eller kanske blir - sugna på ämnet.

Själv är jag sedan några år nyfiken på att börja utforska detta med Tantra,
    och därför vore det roligt att prata om ämnet här på forumet.
    Är ingen som helst expert i ämnet, och det skulle vara härligt om det dök upp
    några med erfarenhet + de som är lika nyfikna, för givande diskussioner.

Här pratar vi själsligt djup - alltså vad jag har förstått att Tantra handlar om - och det är
    det som jag anser är raka motsatsen till the KK style.

• Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)
  • Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 17:37:28 följande:
    Spännande:))

Ja, hur är det med det där - vet du om de bara tar emot par ?

(känns ju som att de bara gör det, men man kan ju alltid fråga
    o hoppas på ett smärre mirakel:)

Kurserna är ofta för par då det är parövningar även om det finns kurser för singlar också.
    orebroyoga.se/tantra/

Blev inspirerad nu och ska anmäla mig till kursen 17/5! Jag är ju singel så det passar mig fint. )

• läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 18:07:53 följande:

Kurserna är ofta för par då det är parövningar även om det finns kurser för singlar också.
    orebroyoga.se/tantra/

Blev inspirerad nu och ska anmäla mig till kursen 17/5! Jag är ju singel så det passar mig fint. )

Fast det är väl 31/maj o 1/juni som det står uttryckligen att singlar är välkomna,
    men du kanske har hört dig för att även den kursen som är 17/maj tar in singlar?

• Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 18:14:09 följande:
    Fast det är väl 31/maj o 1/juni som det står uttryckligen att singlar är välkomna,
    men du kanske har hört dig för att även den kursen som är 17/maj tar in singlar?

Ok, ser inte att det står nå´t om detta, får kolla, men isf. får jag väl ta den som börjar 31a.
    Bara att köra, det är nu vi lever. 
  • läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 18:24:37 följande:
    Ok, ser inte att det står nå´t om detta, får kolla, men isf. får jag väl ta den som börjar 31a.
    Bara att köra, det är nu vi lever. 
    Det var väl bra om du nu kanske undvek att komma som ensam singel Drömmer
    (fast du kanske hade fått visa på den kvinnliga instruktören;)

• läppar
    MikNis skrev 2014-04-18 18:30:39 följande:
    www.angsbacka.se/festivaler/tantra-festival/

Generellt sett är det inte ett problem att komma som singel, såvida det inte uttryckligen är en kurs för par.

Och tantran brukar oftast ha en positiv inställning till öppna förhållanden.
    Men om det tex är 3 singeltjejer o 14 singelkillar - hur gör de med
    vilka som praktiserar med vilka?

• Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 18:27:59 följande:
    Det var väl bra om du nu kanske undvek att komma som ensam singel Drömmer
    (fast du kanske hade fått visa på den kvinnliga instruktören;)

Jag fick faktiskt bara massage. Men jag ska väl ge mig in i denna lek på allvar nu.
    Jag tror inte det är så komplicerat, det handlar om att våga släppa på en massa hämningar.
    Jag vet iaf många kurser sker med kläderna på. Men sen finns det mer avancerade kurser och övningar.
    Men det är nog ofta massagebaserat alltså inga samlag. Vid samlag överförs en jävla massa andra energier och där bör man vara väldigt restriktiv. Har man en gammal själ så förstår man detta och har därför få, väldigt noga utvalda sexpartners.

• läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 18:42:39 följande:
    Jag fick faktiskt bara massage. Men jag ska väl ge mig in i denna lek på allvar nu.
    Jag tror inte det är så komplicerat, det handlar om att våga släppa på en massa hämningar.
    Jag vet iaf många kurser sker med kläderna på. Men sen finns det mer avancerade kurser och övningar.
    Men det är nog ofta massagebaserat alltså inga samlag. Vid samlag överförs en jävla massa andra energier och där bör man vara väldigt restriktiv. Har man en gammal själ så förstår man detta och har därför få, väldigt noga utvalda sexpartners.

Oki, men även om massagen sker med kläderna på:
    Om det kommer tex 4 singelkillar, men ingen singeltjej?
    Får de 4 singelkillarna då bilda 2 "par" och sedan - låt vara med kläderna på -
    men ändå massera varandra?

• Alcyone
    läppar skrev 2014-04-18 18:48:38 följande:
    Oki, men även om massagen sker med kläderna på:
    Om det kommer tex 4 singelkillar, men ingen singeltjej?
    Får de 4 singelkillarna då bilda 2 "par" och sedan - låt vara med kläderna på -
    men ändå massera varandra?

Vet inte. Jag får kolla hur det funkar. Det kanske finns gay-tantra?
  • läppar
    Alcyone skrev 2014-04-18 18:51:17 följande:
    Vet inte. Jag får kolla hur det funkar. Det kanske finns gay-tantra?
    Haha SkålSkål

Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)