• Grappa

Hur välja bredband hemma

Jag har dongel just nu, men tycker att det tar slut så fort. Alternativet är väl wifi via jack, men hur väl täcker ett hemmawifi? Jag har en stor trea och vill inte riskera att det bara funkar i närmsta rummet.

• Svar på tråden Hur välja bredband hemma
  • Schna

Köp en bra router. Om du bara tänkt använda jacket i respektive rum så behöver du inte oroa dig alls.

It takes a fool to remain sane
  • Grappa
    Schna skrev 2014-04-18 11:34:11 följande:
    Köp en bra router. Om du bara tänkt använda jacket i respektive rum så behöver du inte oroa dig alls.
    Behöver jag alltså en router per rum? Jag trodde man fick med en router på köpet när man skaffade abonnemang.
  • Schna
    Grappa skrev 2014-04-18 11:35:24 följande:
    Behöver jag alltså en router per rum? Jag trodde man fick med en router på köpet när man skaffade abonnemang.

Nej, den ska räcka hela lägenheten, men om du har betongväggar behöver du en lite bättre bara. En del abonnemang bjussar på router eller säljer billigt. Jag har ingen aning om vilka som ingår men de brukar stå på förpackningen/produktbeskrivningen hur bra de är.
    It takes a fool to remain sane
  • Grappa
    Schna skrev 2014-04-18 11:40:44 följande:

Nej, den ska räcka hela lägenheten, men om du har betongväggar behöver du en lite bättre bara. En del abonnemang bjussar på router eller säljer billigt. Jag har ingen aning om vilka som ingår men de brukar stå på förpackningen/produktbeskrivningen hur bra de är.
    Tack så mycket!
  • Rage

Det räcker med en router. Kolla upp var den fungerar bäst bara och placera den där (om det passar).

Svar på tråden Hur välja bredband hemma