Inlägg från: Erfdgt |Visa alla inlägg
  • Erfdgt

Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)

Ni som har små döttrar, som har ca storlek 56-62, vart köper ni kläder till dom?

Jag kikar runt men hittar väldigt lite som faller mig i smaken, och det som faller mig i smaken finns väldigt sällan i rätt storlek. Så jag skulle behöva lite tips på vart man kan hitta kläder i dom här storlekarna :)

• Svar på tråden Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)
  • Erfdgt

Jag gillar Kappahls Newbie, men det är ju inte jättestor variation och jag tycker inte om det som är blått. Blå är en färg jag överlag har svårt för gällande allt, kläder, inredning, bilar osv osv.

Jag är inte så förtjust i väldigt starka färger och inte seriefigurer som tex Bamse, Pippi, Mumin, Hello Kitty eller liknande.

Där jag bor har vi Cubus, Kappahl, Lindex, HM, Childrens house och Ica Maxi som säljer barnkläder i princip, så utbudet är inte jättestort och det är så svårt att hitta något i rätt storlek. Jag var in på tex Cubus och Kappal här i veckan och dom hade nästan inget alls i storlek 56.

• Erfdgt
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-18 21:41:39 följande:
    Begagnat på den lokala begagnade-barnkläder-affären. Kläderna används så kort tid att det inte känns värt att lägga mer än 15-20:- på ett plagg.
    Är det stort utbud där? Jag tycker det är svårt att hitta begagnat och speciellt billigt begagnat. 
  • Erfdgt
    viseversa skrev 2014-04-18 21:46:28 följande:
    Next har väldigt fina kläder. Finns på nätet..
    Next.co.uk? Där köper jag många fina klänningar till äldsta flickan, men har inte tänkt på att kika på bebiskläder där också :)
  • Erfdgt
    Pandamamma79 skrev 2014-04-18 21:50:22 följande:
    Zara har vääääldigt fina kläder.
    Name It.
    Tack, ska genast kolla in det :)
  • Erfdgt
    Nyfiken gul skrev 2014-04-18 21:51:55 följande:
    Rekommenderar Tradera.

Där kan du ropa in kartongvis med helt nya bebiskläder och riktigt bra kläder som är köpt på tex märkesbutiker eller via nätet. du kan hitta udda kläder och inte bara dussinkläder från Hm tex. 

Väl värt att kolla.  Och billigt är det också. 
    Jag föredrar att köpa plagg styckevis dock, då jag extremt sällan tycker om allt som säljs i paket. Jag har dessutom lite svårt för tradera, jag vet inte varför, och tycker inte om att behöva betala frakten ;)

Men kanske ska kika lite mer där :)
  • Erfdgt
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-18 22:10:54 följande:
    Rätt ok tycker jag, speciellt om man kommer in regelbundet eftersom kläderna byts ut. Allmänt tycker jag att det brukar finnas massor med kläder i de minsta storlekarna om man tittar begagnat. Har du gått med i nån köp/sälj-grupp på facebook?

Jag gillar begagnat både eftersom det är billigt, gifterna tvättade ur kläderna men framförallt eftersom man får lite udda märken som man inte skulle hittat annars.
    Jo, jag är med i flera grupper på FB, men jag tycker inte riktigt om att behöva betala frakten och kläderna är oftast väldigt dyra. Tex Newbie, det är inte ovanligt att folk vill ha ca 60kr för ett plagg som nytt kostar 80kr.

Så vitt jag vet har vi ingen butik som säljer begagnade barnkläder här, förutom Myrorna men där finns det aldrig något. 
  • Erfdgt
    viseversa skrev 2014-04-19 09:39:22 följande:
    Japp antar att du inte bor i Sthlm. men OM du har vägarna förbi Sthlm så har dom en next butik i Kista galleria. SÅÅ fina kläder.
    Jasså, nej tyvärr bor jag alldeles för långt ifrån Stockholm för att ha vägarna förbi. Har aldrig ärenden dit dessvärre. Vad synd, för det hade jag absolut velat kolla in annars :)
  • Erfdgt
    Naaw skrev 2014-04-19 18:54:28 följande:
    Babyshop.se och oiidesign.se har jättefina kläder. En favorit är Petit Bateau.
    På Oii har jag handlat endel till den äldre förut, men glömt av den sidan. Dags att kika in där igen då :)
  • Erfdgt
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-19 18:37:49 följande:
    Jag är med i en grupp för bara vår stad och priserna brukar vara ungefär samma som på loppis, dvs 10-40:- per plagg (beroende på märke). Förra helgen köpte vi en skaljacka och en vindfleece i nyskick från PoP för totalt 450:-
    Jaha, ja, det går säkert göra bra fynd :) Jag tycker dock som sagt att det överlag är dyrt att handla begagnat här och ofta säjer folk stora paket med kläder. Tex 10 plagg för 250-300kr, och om jag då bara vill ha 2-3 av dom plaggen, så blir dom rätt dyra ;) hehe
Svar på tråden Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)