Prioritera sig själv
Jag o min man har varit gifta sen 1991. Vi har två tonårsbarn. Jag prioriterar barnens utveckling och gör vad jag kan för att hjälpa dom framåt. Jag har fixat sommarjobb åt min dotter i flera år och jag har pratat med skolan väldigt mycket för min sons jobbiga skolgång.
Jag prioriterar familjen före min egna intressen för jag tycker det känns naturligt att göra.
Min man däremot tänker först på sina egna intressen musik och motorcyklar. Han bryr sig inte ett skvatt om ekonomin, öppnar inte posten engagerar sig inte i framtida planer för familjen t ex semesterresor mm.
Det är jag som är motorn i familjen och han bara åker med.
När jag försöker diskutera hans beteende med honom blir han bara arg och skriker åt mig. Jag bara ÄR sån och det KAN jag inte ändra på.
Han läser motorcykeltidningar varje dag och spelar med sitt band flera gånger i månaden.
Han jobbar på en myndighet o det är ett lugnt jobb.
Jag jobbar på ett privat företag och stressfaktorn är väldigt hög hela tiden. Jag jobbar tokmycket och sen måste jag även vara den drivande motorn hemma.
Han besöker sin gamla mamma varje helg och ringer till henne och är som en öppen bok för morsan. Så fort jag eller barnen är sjuka, ja då vet hon det direkt (svärmor älskar att prata om sjukdomar).
Jag är så himla uttråkad i detta äktenskap. Sex har inte existerat på flera år. Det är dötrist.
Vi hade ett rejält bråk häromveckan om allt detta och han skulle ta tag i att boka tid för terapi. Han har inte gjort något åt detta heller.
I går kom han på att han ska sälja sonens moppe för att han inte använder den och sälja vår båt.. Då sa jag att då kan du kanske fråga honom vad han vill göra med moppepengarna. Då blev han arg och sa att han vill köpa en motorcykel till sig.
Båten har vi lånat pengar för gemensamt och nu ska han köpa en mc till sig. Och jag då?? Han tänkte inte så långt.
Vad fan ska man göra?
Skiljas känns inte långt bort.