Styvmamma till femåring
Måste bara få be om er åsikt...håller på att bli galen. Jag har fyra barn dom jag har uppfostrat till att bli självständiga och försökt ge dem självförtroende och mycket kärlek. Min sambo har en femåring sen en tidigare förhållande som har en daltande mamma. Han har inga regler. Han behandlas som en bebis och kan ingenting själv. Hans mamma klär på honom, han behöver inte äta upp maten, han sover jämte sin mamma på nätterna. Han gråter så fort han inte får som han vill. Han är rädd för allt. Jag blir så frustrerad. Vill hjälpa honom att tro på sig själv. Vi har en bebis och nattsituationen.är jättejobbig. Hos oss har femåringen eget rum och vi försöker att han ska sova i sin säng. Men eftersom han inte gör det hos mamma så får vi börja om varje gång. Han skriker och gråter på nätterna och vägrar. Han kan inte ligga i vår säng för han är som en helikopter på nätterna. Min sambo får alltid gå in till honom och det slutar alltid med att han får sova därinne. Jag får då ta nätterna med vår bebis helt själv vilket börjar ta på mina krafter. Vi har försökt prata med hans mamma men hon tycker inte alls som oss. Han är hennes lille bebis och hon vill att han sover hos henne. Hur gör man? Jag bävar för när han kommer till oss för jag vet hur jobbigt det kommer att bli.