• ebbozz

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

LitenR skrev 2014-04-30 08:56:30 följande:
    Såg att ni skrivit om när ni började känna bebisen.
    Jag kände första gången i v. 15 ( andra barnet) trots moderkakan i framvägg. Men kände vara sällan i början, några gånger i veckan bara. Nu i vecka 25 så sparkas och bökas det på från och till hela dagarna och ibland så hårt så man skulle tro att det kommer ut en fot genom magen :)

Lider någon av er här inne av migrän?
    Hur är det för er vid ett migränanfall?

Jag var med om en otäck sak i söndags när jag var ensam hemma med sonen.. höll på klippte han hår då högra handen domnade bort och strax där efter högra sidan av ansiktet.. Höll i sig bara en liten stund men sen började det flimra för höger öga och delar av synen försvann.. Jag började prata sluddrigt och kunde inte hitta rätt ord.. Jag tänkte rätt, men när jag pratade blev det fel.
    Riktigt läskigt! Efteråt fick jag huvudvärk.
    Åkte in till akuten där dom tog massa prover och röntgen och allt visade bra. Läkaren trodde att det hade varit ett migränanfall.
    Har aldrig haft migrän och trodde inte det kunde visa sig sådär..
    Låter som mina migränanfall var i början. Inget skoj alls, hoppas du slipper så allvarliga anfall i fortsättningen om det nu hade tänkt sig att komma tillbaka
  • ebbozz
    BF-lista 

Ebbozz, tredje barnet, BF 14/8

Gulört, tredje barnet, BF 16/8 

Mamacitaa, tredje barnet BF 21/8 

many87, andra barnet BF 26/8

replica, första barnet, BF 19/9

HonUtanNamn, första barnet, BF 27/8
  • ebbozz
    AnnicaLindqvist skrev 2014-05-08 16:32:10 följande:
    Hoppar in här då jag har beräknad förlossning den 22 september. Det är första barnet så allt är lite nytt men ser att ni pratar om gravidpenning. Är det detsamma som Havandeskapspenning? Har tänkt att söka det men känner mig lite vilsen i det. Jobbar på ett boende inom socialpsykiatrin med unga vuxna killar med neuropsykiatriska diagnoser och missbruk av något slag. De grabbar vi har nu är lugna och känner varken av hot eller våldsituationer. Men de bor bara på boendet i ca. 6 månader så nytt folk kommer och går lite hela tiden. Hur söker man då? Risken att någon kommer in och är aggressiv, våldsam eller med psykoser eller liknande finns ju. Men möjligheten att personen inte är det finns ju också. Hur tänker man kring sådana situationer? Bör man bara söka och är det då bara upp till FK att ta ställning till alla om och men?
    normalt kan man få graviditetspenning max 2mån innan beräknad förlossning. men om man har ett "farligt" jobb, tror att även ditt kan gå där under. så kan man få längre tid.
    har en kompis som jobbar inom rättspsyk, tror att det var 4 mån innan hon fick gå för att hennes arbete inte kunde garanteras "säkert"
  • ebbozz
    sariat skrev 2014-05-16 19:11:38 följande:
    BF-lista 
    Evelina, första barnet BF 5/8
    Halley, första barnet, BF 13/8 
    Ebbozz, tredje barnet, BF 14/8 
    Gulört, tredje barnet, BF 16/8 
    Mamacitaa, tredje barnet, BF 21/8 
    Mammasöt, 5:e barnet, BF 21/8 
    many87, andra barnet, BF 26/8 
    HonUtanNamn, första barnet, BF 27/8 
    Miss A, andra barnet, BF 27/8 
    Helisa, första barnet, BF 27/8 
    10barn, elfte barnet BF 29/8 
    Littleprick, andra barnet, BF augusti 
    AKIG, andra barnet, BF 3/9 
    Lilldoriz, andra barnet, BF 11/9 
    Annis79, första barnet (3dje), BF 15/9 
    BjörkW, första barnet, BF 18/9 
    regina82, tredje barnet, BF18/9 
    replica, första barnet, BF 19/9 
    sariat, tredje barnet, BF 17/8

Jag jobbar som sjuksköterska på ett sjukhus och blev nekad grav.penning av chefen. blev omplacerad istället så jag jobbar fram till 2 v innan bf, om jag inte föder innan vill säga=)
    trist! jag fick två månader och jobbar som konditor. funderar på hur sjutton jag ska klara de sista tre veckorna för nu är det riktigt tungt! 
  • ebbozz

jag är i mitten på v.28 och det börjar bli GRYMT jobbigt att stå 9 timmar på jobbet.
    Ont i ryggen, kramp i rumpan och benen samt att jag fått massa åderbrock och hemorojder.
    MEN, jag är superglad att slippa foglossning som jag haft med mina två tidigare.
    Jobbar jag hela dagen en dag så är det omöjligt att klara heldag dagen efter =(
    Har 14 dagar kvar att jobba och jag räknar varje timme...

• ebbozz

Jag har åkt på någon inflammation i tarmen och har inte fått behålla mycket mat på sistone. Ska in till vårdcentralen i morgon (igen) och se vad man kan göra. Det börjar närma sig två veckor och jag har tappat 5kg sen dess =(
    Känns som att det åt liite fel håll.

• ebbozz

Magen har stabiliserat sig under helgen men läkaren sjukskrev mig i två veckor och efter det går jag på graviditetspenning. så inget mer jobb för mig!
    Idag var jag hos BM, hon var inte oroad över mina 5kg viktminskning men sf-måttet var lite udda.
    har med mina två tidigare barn legat på övre kurvan hela vägen, så även med den här innan. men idag hade det hoppat ner på normalkurvan. 28cm v.30

vad har ni andra för mått?

• ebbozz

går in i v.31 i morgon. 
    mår egentligen rätt så bra jämfört med de andra två graviditeterna då jag haft grymt mycket foglossning. 
    det enda är väl att jag är så grymt trött hela tiden och så fort jag är uppe och rör mig så har jag massor av sammandragningar.

• ebbozz
    Miss A skrev 2014-06-08 19:18:22 följande:
    Ohh vilka fina magar :) Som sagt det är mysigt men nu vill jag bara att det ska bli aug :)

Kände idag när det var 23 grader att jag klarar inte av att gå en normal promenad utan att bli jättevarm. Så jag undrar hur sjutton kommer det bli när det bli 28-30 grader.

Jag sa till min man att denna graviditeten var dåligt planerad ;)

Ja, det är ingen höjdare att vara höggravid vid denna årstiden. Alla våra tre barn blev visst "planerade" samma datum... MITT i augusti ????
  • ebbozz

jag orkar iiiiingenting alls! vissa dagar knappt upp ur sängen.
    med de tidigare barnen har jag gått upp nästan 30kg. 
    nu i v. 32 ligger jag på +9 och det känns bra, det kan väl inte gärna bli 20 till de sista få veckorna...

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!