Inlägg från: Livets under |Visa alla inlägg
  • Livets under

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Hej hej!
    Hoppar in här.
    31 år o väntar andra barnet med bf 16/8.
    Mådde fantastiskt första veckorna (sådär så jag inte trodde jag va gravid) sen slog illamåendet till med råge! Gick på ondansetron till v 20 ungefär innan jag lyckades slippa tabletterna. Mår små dåligt än, men det är hanterbart. Dock börjar det bli bra jobbigt med andningen o att orka stå o gå på jobbet hela dagarna! Har sökt gp, men fick bara 25% så ska skicka in överklagan nästa vecka. Jobbar i kassan i en matbutik.
    Hade fruktansvärd foglossning med första barnet, får såna känningar efter en dag på jobbet så förstår er som är sjukskrivna för det. Var sj det med första barnet, gick inte annat då jag inte ens sov om nätterna pga smärta. Är så tacksam om jag får slippa detta nu när man har ett barn redan o se efter!

• Livets under

Hihi roligt när man ser magen röra sig!
    Ibland undrar jag om hon hoppar eller vad som sker där inne för hela magen vibbrerar!
    ð??

• Livets under

Jag har en misslyckad igångsättning i bagaget som slutade i akutsnitt. Hade inte öppnat mig något o hade ( om minnet inte lurar mig) inga sammandragningar eller dylikt alls i den graviditeten.
    Denna gången har jag nu börjat få sammandragningar o idag kändes nog faktiskt förvärkar!? Mensvärk typ.
    Är i v32+4 nu.. Gick tre veckor över tiden med förra innan de satte igång.. Undrar hur det ska g denna gången?!
    Lite nervös för allt nu.. :/

• Livets under

Japp, plus en dag... Men väntat. Gick tre veckor över tiden med sonen innan det blev igångsättning som slutade i snitt. Så har inga stora förhoppningar denna gången att det skulle komma en bebis i tid. ;)

• Livets under
    replica skrev 2014-08-18 19:01:12 följande:

Det har varit mycket den sista tiden känner jag.. Har varit rätt stressad och inte riktigt hängt med.. Verkligheten slog ner igår som en bomb.. Lillfisen hade varit väääldigt lugn hela dagen, brukar vara riktigt vild i vanliga fall.. Så på kvällskvisten ringde vi till förlossningen och de föreslog att vi skulle komma in på en kontroll..

Fick komma in och ligga med CTG i 30 minuter samt kolla mängden fostervatten med UL. Lyckan var stor när CTGn registrerade fina hjärtljud samt ett gäng sammandragningar.. Självklart blev lillfisen alldeles vild Tungan ute.. Men det var först då som det liksom gick upp ett ljus för mig att "shit, snart är vi faktiskt där på RIKTIGT för att föda barn!"Förvånad..

Fick faktiskt en smärre chock och nu börjar jag bli riktigt nervös inför förlossningen.. Hjäälp! Det är bara drygt 4 veckor kvar tills jag blir MAMMA. Det är ju helt sjukt!!FörvånadFörvånad

"Practise makes perfect"
    Ja det går liksom inte upp för en innan man faktiskt är där! Eller iaf för en koll som ni! Skönt allt verkade bra! :)
  • Livets under

Gulört
    Då är vi på samma dag! Jag gick dock över tiden med tre veckor o sen igångsatt (akutsnitt) så har tyvärr inget sånt o tänka på som du. Tänk om det sätter igång i natt för dig! Hihi

• Livets under

Men oj! Grattis ebbozz!!

Stor kille, men gick fort förstår jag!
    Hur kändes förlossningen? Alla mår bra? :)

• Livets under
    ebbozz skrev 2014-08-22 13:43:49 följande:
    ja, men det gick faktiskt bra! hade lite panik över att jag inte skulle hinna få min EDA, men eftersom det gick så fort så gick det kanon ändå. i mitt lustgasrus så trodde jag flera timmar hade passerat men när man sa till mig att han var född 09.45 blev jag fundersam eftersom vi kol in vid 08 =)

man klarar mer än man tror!!

kvinnor är grymma! även jag, trots att jag är värsta mesen när det kommer till smärta.
    Va roligt att höra det kan gå så bra! Peppande!

Ja det där med lustgas haha man blir helt borta!! Hihi
Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!