• replica

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Hoppar in här också om jag får :)
    Är 28 år, bor i Växjö med sambo och två tokiga hundar. Väntar första barnet, en pojke, den 19e septemberGlad

Har haft en tuff graviditet hittills med lunginflammation, dåligt KUB resultat, moderkaksprov och enorm foglossning.. Men nu är det "bara" foglossningen kvar. MKP-provet såg jättefint ut, och det var också där vi fick reda på könet.. Gjorde RUL i tisdags och även det såg normalt ut Solig

Nu kan vi äntligen börja njuta av graviditeten! Är snart halvvägs, går in i v. 20 imorgon (19+0) och känner lillen buffa runt iblandSkrattande

• replica
    BjörkW skrev 2014-04-26 10:02:19 följande:

Vad har du fått göra mot fogossningarna? Jag är också i v 20 och har haft probem med dom sen v 10 och är nu 100% sjukskriven och har order från läkare coh sjukgymnast att ligga still så mycket som bara är möjigt.
    Skönt för er att allt börjar se ljust ut :)
    Använder mitt foglossningsbälte dagligen sedan har jag fått en massa "do's and don'ts" t.ex. gå som mindre barn i trappor (ett trappsteg i taget), gå in/ur bilen med benen ihop, kliva upp ur sängen på samma sätt dvs. lägga sig på sidan och sedan resa sig upp med benen ihop.. Allt går mer eller mindre ut på att hålla ihop bäckenet och göra så små rörelser som möjligt..

Foglossningen har blivit bättre de senaste dagarna (peppar peppar).. Jag tror att jag fick foglossning då jag var sängliggande i nästan 3 veckor pga. lunginflammation i början av graviditeten.. Fick rätt ont efteråt, men ju mer jag har orkat röra på mig desto bättre har det blivit..

Låter inte roligt att ha sådana problem att man blir 100% sjukskriven. Min svägerska väntar sitt tredje barn och hon fick hoppa omkring på kryckor ett tag, vill absolut inte hamna där - så lider verkligen med dig!

Hoppas att din foglossning blir bättre!
  • replica
    Mamma14 skrev 2014-05-01 10:22:05 följande:
    Jag hade en infektion i kroppen vilken dom upptäckte försent.. Fick antibiotika dropp kl. 04.50 igår morse och ca: 10.15 kom bebis :(
    Åh, gud vad fruktansvärt! Lider med er!
    Massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
  • replica
    Gulört skrev 2014-05-03 18:06:03 följande:
    Hur går det för er alla? Jag går in i vecka 26 i morgon och tycker att det känns som evigheter innan semestern kommer, är avklarad, och bebisen ska komma. Innan dess är det så mycket som ska hinnas med!

Ska vi kanske göra en BF-lista redan nu så att vi vet vad vi kan vänta oss? :) Jag påbörjar en i alla fall så kan ni andra hänga på om ni har lust. 

Gulört, tredje barnet, BF 16/8
    Här går det bara braSolig Är idag i v. 21 (20+0) och mår helt OK! Jobbar som fritidspedagog/lärare och veckorna fram till sommarlovet kommer bara att flyga iväg för egen del, vilket känns jättebra!

BF-lista
    Gulört, tredje barnet, BF 16/8
    replica, första barnet, BF 19/9
  • replica

Här är min mage i v. 25 (24+5). Är tagen igår kväll efter att ha firat min systers examen, så den är lite större pga. all mat också Tungan ute
  • replica

Hur har ni alla det i värmen?

Själv tycker jag det är jättejobbigt, händerna och fötterna är supersvullna och jag ligger mest i soffan med fläkten på full fräs bredvid - vilket börjar bli otroligt tråkigt! Är bara inne på första semesterveckan och börjar redan bli uttråkad!

Lillfisen är mycket mer aktiv nu i alla fall, lyckats filma hans bravader två gånger nu Solig

I v.29+5 idag! Bara 71 dagar kvar till BF! Solig

"Practise makes perfect"
  • replica
    ebbozz: Jag har inga barn att aktivera än och våra hundar är lika utslagna av värmen som jag är, vilket är skönt. En eloge till dig som orkar aktivera dina barn trots graviditet och medelhavsvärme! {#emotions_dlg.flower}

BjörkW: Oj! Jag ligger på +10kg redan.. Min mor gick upp 27kg med mig så jag räknar med något ditåt jag också Tyst

Evelin­awahls­trom: Tycker vi har rätt att gnälla lite allihopa! Att vara gravid är ingen sjukdom nej, men det är ingen dans på rosor heller - speciellt inte i den här värmen!
    Men du är snart i mål, bara att kämpa på! Heja hej! {#emotions_dlg.flower}
    "Practise makes perfect"
  • replica

Upptäckte nu ikväll att jag har fått en hel del bristningar på magen Rynkar på näsan Haft en del sedan innan som nu har bleknat bort.. Inte kul att det har kommit nya nu.. Dessa sitter dessutom längre upp, ungefär i höjd med naveln.. Bläää! Rynkar på näsan

"Practise makes perfect"
  • replica

Hej flickor!

Har idag gjort min glukosbelastning, vilket gick jättebra - trots att det var bland det äckligaste jag har druckit!! Hade 5.0 innan och 6.6 efter i värde. Järnvärdet låg också jättefint (132) trots att jag har svårt att få i mig järntabletterna, tar dem inte varannan dag som BM rekommenderat.. Brukar ta mina andra tabletter på morgonen, men då dricker jag alltid ett glas mjölk för att lindra min halsbränna - och man ska ju inte ta järntabletterna tillsammans med mjölkprodukter så då glöms de ofta bort..

SF-måttet låg på 32, bebisen har vuxit en hel del sen sistSkrattande Gått upp 11kg sedan inskrivning (+1kg sedan förra vägningen för 4 veckor sedan). Hjärtat slog med 152 slag i minuten och lillfisen låg med huvudet neråt. Så allt såg jättefint ut!Solig

"Practise makes perfect"
  • replica
    Evelinawahlstrom skrev 2014-08-07 13:54:16 följande:

Jag har v fått min bebis den 30 juli. Det vart ingen augusti bebis. Förlossningen gick fort som bara den. Jag fick värkar klockan halv 8 på morgonen åkte in kl 12 och hon föddes kl 3. Läkarna var chockade över hur fort det gick. Använde inge lustgas eller annan smärtstillande. Testade lustgasen vid en värk och det var hemskt tyckte jag.

Grattis till bebisen!! {#emotions_dlg.flower}

Går själv in i v. 35 på lördag och börjar jobba på måndag.. Kommer vara tuffa tre veckor att jobba innan jag har planerat att gå hemObestämd

Har fortfarande inte fått min FP godkänd än, så har ingen aning om hur vi kommer att ligga till ekonomiskt.. Känns tungt att ha det att tänka på också!
    "Practise makes perfect"
  • replica

Det har varit mycket den sista tiden känner jag.. Har varit rätt stressad och inte riktigt hängt med.. Verkligheten slog ner igår som en bomb.. Lillfisen hade varit väääldigt lugn hela dagen, brukar vara riktigt vild i vanliga fall.. Så på kvällskvisten ringde vi till förlossningen och de föreslog att vi skulle komma in på en kontroll..

Fick komma in och ligga med CTG i 30 minuter samt kolla mängden fostervatten med UL. Lyckan var stor när CTGn registrerade fina hjärtljud samt ett gäng sammandragningar.. Självklart blev lillfisen alldeles vild Tungan ute.. Men det var först då som det liksom gick upp ett ljus för mig att "shit, snart är vi faktiskt där på RIKTIGT för att föda barn!"Förvånad..

Fick faktiskt en smärre chock och nu börjar jag bli riktigt nervös inför förlossningen.. Hjäälp! Det är bara drygt 4 veckor kvar tills jag blir MAMMA. Det är ju helt sjukt!!FörvånadFörvånad

"Practise makes perfect"
  • replica
    ebbozz skrev 2014-08-22 03:52:22 följande:

vår "lille" pojk kom i onsdags på +6.

56cm lång och 4830gr

förlossningen tog hela 1timme och 45min ????

Åhhh! Grattis!{#emotions_dlg.flower}

Man längtar ju inte desto mindre nu när man läser om alla bebisar som föds här..!

Idag är det 28 dagar kvar till BF!Solig
    "Practise makes perfect"
  • replica

Alltså.. Det här med amningsbhar är en djungel tycker jag...

Jag har stora tuttar i vanliga fall (90DD) och jag har nyligen växt ur 90E.. Har kollat runt lite på nätet efter amningsBHar att beställa hem, men vet inte riktigt vilken storlek jag ska gå efter.. Hittade en "BH-skola" på en sida som säljer specifikt amningsbhs och enligt den ska jag köpa i storlek 90IFörvånadFörvånad

Medan på en "vanlig bh-skola" visar att jag ska ha 90F nu.. Vågar man då köpa en amningsBH i storlek 90F (tänkte på t.ex. denna www.mammashop.se/amningsbh-utan-sommar-vit-carriwell.html)..

Eller hur tänker ni?Foten i munnen

"Practise makes perfect"
Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!