• Gulört

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Jag är 27 och väntar mitt tredje till den 16/8. Mina två andra är födda -07 och -10 som dina Mammalna88. :) Bor i sydcentrala Skåne.

Hur är det med er så här långt? Jag har i stort sett (äntligen!) slutat må illa, vilket jag alltså har gjort fram tills för ungefär 2 veckor sedan - konstant. Det är väldigt skönt att kunna fungera någotsånär igen både privat och på jobb!

• Gulört

Hej alla! Verkar som vi kan bli ett par stycken då. :)

Jag tror inte jag vågar skriva ut mina barns namn här, för om folk jag känner tittar in vet de helt säkert vem jag är - de är inte supervanliga. ;) Har i alla fall både en pojke och en flicka, och flickan är yngst. 

Fy för illamående som inte ger med sig! Jag har haft ett helvete den här gången - och ingenting har hjälpt! Absolut inte lergigan - den kräktes jag av så fort jag tog den. :/ Men nu är det som sagt mycket bättre som tur är.

Jag hade en omgång av extrem yrsel och trötthet som aldrig la sig. Var yr flera timmar i sträck en kväll, men det gick över det med. Vissa graviditeter tar väl helt enkelt mer på ens ork? Mitt järnvärde var också helt ok hittills, trots att jag äter vegetariskt och har gjort länge.

• Gulört

Hej allihop!

Har ni haft en okej dag? Min har varit rätt kämpig. Varit utomhus och uppe på fötter konstant hela dagen - det känns nu på kvällen kan jag säga! Hoppas på att i morgon blir lugnare. Jag längtar efter semester och lugn nu!

• Gulört
    Mamacitaa skrev 2014-04-25 10:40:02 följande:
    O

Jag har känt tidigt med alla mina 3 barn och denna gng började jag känna i vecka 12 och sen varje dag sen dess mer el mindre :)

Jag har börjat känna runt vecka 16-17 med alla mina barn. Vid vecka 20 har varenda liten rörelse känts - och nu i vecka 24 är det nästan obehagligt påtagligt när den rör sig. :/

Jag undrar om min kropp protesterar mot mig nu vid denna tredje gång - för så fort jag tror att jag ska få börja känna mig lite piggare och må bättre - så kommer bästa grej. Nu har jag jätteont av hemorrojder (redan :() och har börjat känna av ishiasnerven i höger skinka och ben. Jag vill bara få ha det lugnt nu någon vecka!
  • Gulört

Det låter fruktansvärt att ha så ont i fogarna att man måste ligga stilla hela tiden! Lider med er!

Själv ska jag till barnmorskan i morgon för första besöket sedan inskrivning och RUL - det känns så längesedan! Ändå börjar jag misströsta en del för att det är så långt kvar... Vi vill allihop bara att bebisen ska komma ut, men eftersom detta troligtvis är min sista graviditet så borde jag ju försöka njuta lite mer...

• Gulört
    Mamma14 skrev 2014-04-30 17:53:30 följande:
    Får säga grattis till alla blivande mammor!
    Själva förlorade vi våran lilla imorse efter 1 vecka med värkar. Känner mig riktigt hemsk men finns ju inte så mycket att göra nu.. :(
    Men fy vad hemskt. :( Alla stärkande tankar till er! <3
  • Gulört

Hur går det för er alla? Jag går in i vecka 26 i morgon och tycker att det känns som evigheter innan semestern kommer, är avklarad, och bebisen ska komma. Innan dess är det så mycket som ska hinnas med!

Ska vi kanske göra en BF-lista redan nu så att vi vet vad vi kan vänta oss? :) Jag påbörjar en i alla fall så kan ni andra hänga på om ni har lust. 

Gulört, tredje barnet, BF 16/8

• Gulört

Så jobbigt för er med foglossning. Jag känner av det mycket lite, men det brukar komma framåt de sista veckorna. Håller på att fixa med havandeskapspenning också, förmodligen 4 veckor innan BF. De flesta i min "bransch" brukar få det beviljat (är förskollärare) så jag hoppas på det, så att jag inte behöver ta föräldradagar för länge innan barnet är fött.

• Gulört
    Mamacitaa skrev 2014-05-05 12:42:12 följande:
    Vilket sf mått har ni i veckan25?
    Var hos barnmorskan förra veckan, i vecka 24+1 tror jag. Då hade jag ett mått på 23. Tycker redan att magen begränsar andningen en del, men alla i min omgivning tycker att min mage ju är förskräckligt liten.

Och bara eftersom jag har läst så mycket om foglossning fick jag igår plötsligt alltihop på en gång efter en tuff söndag. Gud, vilka smärtor! Jag kan knappt sitta - mycket bättre när jag står! Men visst är det bäst att fortsätta leva och röra sig som man brukar, så länge man håller knäna ihop va?
  • Gulört

Vi har ju blivit en liten samling nu - vad roligt! :D

Jag har inte sökt havandeskapspenning förut men hoppas ju på att min går igenom. Annars antar jag att jag får börja norpa på föräldrapenningsdagarna istället.

Jag har börjat läsa på igen lite inför förlossningen, det är ju faktiskt inte så långt dit ändå(!) och rekommenderar verkligen "Föda utan rädsla". Tror den är skriven av Susanna Heli? I alla fall går hon igenom 4 "verktyg" man kan använda sig av och de var min fantastiska räddning med min andra förlossning som var helt fantastisk! Min första förlossning var däremot hemsk, jag var så rädd och spänd att jag aldrig hann uppskatta vad som faktiskt hände. Jag hoppas så klart på en lika bra förlossning som förra gången den här tredje gången.

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!