• Anonym (Okej?)

Okej med cp som skällsord?

Hej. Läste nyss ett blogginlägg här www.vakentimmar.com/2014/04/de-kallades-cp-i-lagstadiet-och.html
    om att använda ord som cp och fitta osv som skällsord. Vad tycker ni om det? Vad säger ni till era barn om de använder ex bög som skällsord? Säger ni åt dem eller låter ni det bara vara? 
    Hur ska man enklast prata med sina barn om att det inte är okej? Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Okej med cp som skällsord?
  • Anonym (Okej?)

jag tycker själv alltså inte d är okej. 

• Gathehielm

Endast om personen i fråga beter sig cp.

Könsord har jag ingenting emot, även om jag inte använder dem själv.

Men, nej, jag försöker uppfostra mina barn till att vara lite mer påhittiga i sina förolämpningar.

• Anonym (litet my)

Inte okej alls, jag lär mina barn att de enda skällsord som är okej är sosse och genustroll.

• Anonym (m)

givetvis inte ok!  Inte med könsord och inte CP, bög eller annat vad som nu kan dyka upp 

Gatelheim: vad menar du med att "om personen beter sig CP" ?

• Anonym (Lisa)
    Gathehielm skrev 2014-04-20 21:20:46 följande:
    Endast om personen i fråga beter sig cp. Könsord har jag ingenting emot, även om jag inte använder dem själv. Men, nej, jag försöker uppfostra mina barn till att vara lite mer påhittiga i sina förolämpningar.

Hur beter man sig cp?
  • Anonym (Okej?)
    Gathehielm skrev 2014-04-20 21:20:46 följande:
    Endast om personen i fråga beter sig cp.

Könsord har jag ingenting emot, även om jag inte använder dem själv.

Men, nej, jag försöker uppfostra mina barn till att vara lite mer påhittiga i sina förolämpningar.
    Undrar också vad du menar om någon beter sig cp? 
  • Arbetsvegan

Det är aldrig ok med skällsord som sägs bara för att såra eller vara nedsättande. Sen spelar det ingen roll om det är cp, lopphund eller annat.

• Plopps80

En CP skada är en funktionsnedsättning. Tycker inte det är ok att använda det i negativa samband. Visa respekt.

• Anonym (oioioi)

MEN, om nu någon är dum i huvet då??? Vad kallar man den då?? Din onormala jävel? Eller???

Svar på tråden Okej med cp som skällsord?