Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Vad händer efter döden

Som rubriken lyder undrar jag vad som händer efter döden, det kan ju dock ingen veta..

Men vad tror ni?

Folk säger att man kan dö för en sekund och då ser man ett ljus typ.
    Kommer man till himmelen eller helvetet, blir man ett spöke, eller händer ingenting alls? 

Jag önskar att själen far iväg till ett underbart ställe där man får träffa sina nära & kära som också är döda. 

Vad tror och hoppas ni? 

Sååå tacksam för svar. 

Är så nyfiken samtidigt som jag är lite smårädd. 

• Svar på tråden Vad händer efter döden
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Yayo) skrev 2014-04-20 23:06:22 följande:
    Jag brukar ha samma tankar som dig, tyvärr har jag inget svar på dina frågor då jag lever än!
    Nä de e just det att man inte har nåt svar.. hmm kan tänka hur länge som helst :) 
  • Anonym (Fundersam)
    Pissenisse skrev 2014-04-20 23:52:37 följande:
    Äh, jag tror att man får bo i små gulliga stugor med alla man älskar som redan gått bort och så väntar man där uppe på resten som man älskar. Och så får man äta choklad, utan att bli tjock. Jag har absolut inget som tyder på att det är så men heller inget som bevisar något annat så det är ju lika bra att tänka så;) förresten så regnar det nog aldrig där heller!
    Haha det låter underbart! Ska tro på dig i fortsättningen! :)) 
  • Anonym (Fundersam)

Jo ni har rätt, men själen? Vart tar den vägen då lixom? O de finns ju övernaturliga ting osv osv. Jag vill nästan tro på nåt spännande efter döden iaf :)

• Anonym (Fundersam)

Men när folk dör försvinner ju typ 25 gram eller va de e.

O det är ju nåt liknande man har. Vem läser lixom i ens huvud när man inte läser högt? Haha gud va intelligent jag låter.

Svar på tråden Vad händer efter döden