lollisen skrev 2014-04-21 09:08:29 följande:
Kan lugna lite med att risken för smitta är så otroooooligt liten att det är inte bråttom någonstans.
Vad ska de göra på akuten liksom?
Hittar man en kanyl, är det förmodligen en insulinspruta eller typ inohep eller liknande. Alltså inga kanyler man ska in i venerna med, ska alltså inte bli "blodiga" eller hur man nu ska förklara det.
Sambon stack sig, och OM det nu mot all förmodan skulle finnas spår av blodsmitta i kanylen, så lär inte din sambo injicerat sig själv med eventuella rester i sprutan va?
Ta det lugnt, tycker än en gång att 1177 agerat fel och gett konstiga råd. Stressat upp er helt i onödan.
Ring till vårdcentralen imorgon och hör med dom, brukar vara mindre hysteriska.

nej för guds skull. Jag brukar inte skriva åk till akuten men gör det! Hon måste ta snabbvaccin mot hepatit och lämna nollprov. Vaccinet ska tas så snart som möjligt för så bra skydd som möjligt, och nollprovet är jätteviktigt. Speciellt för ev. försäkringsfråga. Utan nollprov finns inga bevis för att hon inte hade sjukdomen innan. Kan även få ersättning för mycket oro m.m.
sedan undrar jag hur du vet att det var insulib/fragminspruta och vad spelar det för,roll? Även personer med blodsjukdomar får sådana mediciner. Risken,är,liten men inte obefintlig.
stack,mig själv för några månader sedan och gick igenom detta. Kom ihåg att skriva arbetsskaderapport och skydda er tills vidare.