Hur tar jag hand om mitt hår på bästa sätt?
I augusti förra året färgade jag håret "för sista gången". Har innan dess varit en kronisk färgare, har ändrat mig flera gånger om och färgpaletten har aldrig sinat. Det har satt sina spår, kan man säga.
Jag har tjockt hår med en hel del självfall men det är så sjukt slitet i topparna. Även direkt efter ett frisörbesök är topparna slitna. Jag inser att det är alla dumma färgningar som gjort sitt, men nu vill jag ha en förändring.
Kommer aldrig i livet klippa håret kort i väntan på att mitt naturliga hår ska växa sig långt. Jag är så sjukt ful i kort hår. Nu slutar håret strax ovanför brösten om jag har det rakt (vilket jag aldrig har eftersom jag även har tagit time-out från plattången).
Men det tar ju lite på krafterna att alltid ha slitet hår där topparna går av - ja, halva hårstrån trillar av.
Tips på vad som skulle kunna funka på detta risiga barr?
Jag har provat Moroccanoil både schampo, balsam och olja för torrt och slitet hår. Det funkade inte, så jag provade även Palett true soft (efter rekommendation från frisör), men det funkade inte heller. Nu måste jag klura ut vad jag ska prova härnäst. Hjälp!