• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi

Några som vill följas åt? Kanske la inlägget i fel kategori Obestämd Hoppas få lite skrivelser iaf!

• Sillavi

Hej propps kul att ngn hittade hit, nästan gett upp ha ha. Stort grattis till den fina nyheten. Vilken vecka är du i?

Ska göra vul idag (gjort ivf) för att kolla så det ser ut som det ska där inne.

• Sillavi
    Propps skrev 2014-05-09 12:58:56 följande:

jag är nyprickad :D

appen säger 5+5 ska till barnmorskan den 21/5 så får se vad hon säger
    Det känns läskigt men skitskoj
    Just nu är jag trött hela tiden trots att jag sover bra om nätterna.

Åh härligt underbart jue. Kommer säkert gå superbra. Vart i Lindome ska ni flytta. Bor oxå där nämligen, superkul. Vilken mvc har du valt?

Har en tjej sen innan på 2 1/2 år.
  • Sillavi
    Sudden skrev 2014-05-09 17:53:49 följande:

Halloj kan hänga på här. Tidigt gravid, bf 11-12/1. Bor i Gbg, andra barnet med några års glapp och försökt i ett par år (Carlanderska). Ska på VUL om två veckor och ser det som en nervös milstolpe att passera.

Hej o vad kul välkommen o grattis till syskonet. Vi gick oxå på carlanderska. Vart ni nöjda? Vad har du för barn innan?

Gick in i v 8 idag.
  • Sillavi

Vulet gick bra nu är vi verkligen gravida. Lilla hjärtat pickade på så fint. Bf 26/12!

• Sillavi
    frightened skrev 2014-05-09 19:56:04 följande:

Sillavi: Stort grattis!

Väntar eventuellt bebis i början av januari (ätit p-piller så lite svårt att veta då graviditeten blev en förvåning). MEn världen är liten, är uppvuxen i lindome :)

Tack och grattis själv. Ja men där ser man
    Ska du kolla då genom vul hur långt gången du är? Spännande minsann.
  • Sillavi

Haft en fullspäckad helg. Mår väldigt illa och galet trött så FL har inte varit prio 1. Kul med massa nya

Soluppgång - Grattis till liten i magen. Modigt gjort av dig att åka till DK. Jag hade gjort likadant om jag var i samma situation, ingen tvekan. Tog det lång tid/process innan du bestämde dig? Vad säger familjen? Underbart med en liten vinterbebis ju. Hur kommer det sig att familjen bor här? Är ni uppväxt här elr har dom flyttat från Stockholm?

Sudden - nä det e klart, kan ju vara känsligt och sen är det så tidigt än också. Vi kommer inte berätta förän det börjar synas rejält elr efter RUL. Jag kan håla med ang CA lite. Fast tror det är 100 ggr värre på Sahlgrenska. Där kan man knappt få prata med en läkare. Jag har ju upplevt båda och på SU är det lite löpande band känslan, dock var dom vi hade kontakt med oftast väldigt goa. Har bekanta som haft skräckupplevelser dock. Men alla har väl individuell upplevelse såklart. En sak som jag tyckte om med CA var att dom alltid frågade hur jag/vi mådde, om vi behövde hjälp med ngt.

Propps - nä inte så lätt att ha kolla om man inte är ifrån området. Jag har knappt koll fast jag är uppvuxen runt omkring. Var på MVC idag i Lindome. Fick en tjej som heter Anna. Var mysig, snäll och förstående. Så himla skönt att gå hos en sådan. Var rädd att komma till en sträng tant som snart ska gå i pension

• Sillavi
    Sudden skrev 2014-05-12 23:07:31 följande:
    Sillavi - Ang CA, stämmer, håller med.
    Fint med en go bm, jag vill också ha en "yngre". Har researchat henne jag blivit tilldelad och hon ser ju empatisk ut på bild iaf smile1.gif Har du tagit progestoron? Om så, hur länge? Ska sluta med mina nu efter att ha tagit det i 14 dagar, vilket ändå känns lite oroligt. Också skönt, bliir dåsig och svullen av Lutinus
    När ska du träffa MVC då? Hoppas hon är så som du tror då. Jag tog progesteron mic, sånna där proggisar som kletar och bläar, 3 ggr/dan till 14 dagar efter positivt test. Kändes också konstigt att inte ta dom men samtidigt skön att slippa. Det brukar ju gå bra och så får man väl lita på läkarna i detta fallet. Dom säger ju att kroppen producerar eget progesteron och att det är onödigt att ta medicinen längre tid, då har man safeat iaf. Bara dom som har många mf m.m i bagaget tror jag som kan få ta det många veckor in i graviditeten.

Hur mår ni tjejer?
  • Sillavi

Ah tänk så annorlunda man kan bli så fort man har en liten i magen. Jag blir så himla osund när jag e gravid...not good. Vanligtvis älskar jag sallader och bra mat. Nu vill jag bara äta mackor och pasta hela tiden...
    Galet illamående som botas av cola, inte bra det heller...men vad göra!

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg