• MissZ13

BF december 2014 - göteborg

Jag hoppar gärna in här. Är 28 år, min sambo 36 år och väntar vårt första barn 31 december detta året.

Bor på näset utanför västra Frölunda sen ungefär 3 år tillbaka.

Trivs super så hoppas vi bor kvar ett tag:)

Mår galet illa, så för mig är varje dag mer eller mindre en kamp just nu.

Hoppas det avtar lite snart för jag är trött på att känna mig bakfull konstant!

• MissZ13
    Sudden skrev 2014-05-18 20:58:25 följande:

Välkommen Miss...
    Gör gärna lista Sillavi :)
    Nä jag mår inte illa alls. Känner otroligt lite och tycker faktiskt det nästan är jobbigt. Är i v 6. Men jag har svårt att tro att det kommer hålla i sig för er som mår illa - brukar det inte avta i v 9-10 nån gång och sen kommer den "bra" perioden?

Har inte berättat för många ännu och eftersom inget märks så väntar jag tills efter UL iaf. Men om det var jobbigt/krävdes, skulle jag inte tveka att berätta.

Hoppas helgen har varit fin, tjejer.

Tack söta!

Jag är i vecka 9 och mår illa som aldrig förr. Förra veckan var riktigt jobbig, så jag hoppas denne veckan går lite bättre.

Vecka 8 var tuff gällande mitt illamående. Brösten exploderade då också så nu är det brösten som är ute och går med mig.. Ser nog ganska kul ut:)

Jag har berättat för några i vår närmsta krets samt några andra som märkt det. Inte helt lätt att dölja kräkningar och illamående..

Jag pluggar och tar examen nu i juni.

Ingen som bor här ute i väster någonstans?
  • MissZ13
    Propps skrev 2014-05-27 09:25:33 följande:

jag får snart leta upp en lista på alla förkortningar som man förväntas kunna =) så jag kan hänga med i samtalen här. 

hade ni barn sen innan? jag funderar på att börja sticka/virka lite klädesplagg men har absolut ingen aning om vad standardstorleken för barn som ploppar ut är =)

Åh vilken mysig ide!

För oss är det första barnet så allt är nytt och främmande.

Har mått riktigt dåligt några veckor men är så glad för det verkar ha avtagit lite nu de senaste dagarna. Otroligt skönt!

Är nu i vecka 10, ska på inskrivning den 3 på barnmorskegruppen till någon Lisbeth.

Ska få göra ett ultraljud då också för att konstatera datum eftersom vi vill göra kub testet.

Hur tänker ni kring kub?

Jag är 28, min sambo 36.
  • MissZ13
    Sillavi skrev 2014-06-26 09:28:40 följande:

Hoppas det inte blir värre då Hälsosam.

Hur mår ni andra i tråden? Har ni ngt roligt planerat i sommar?

Jag vill gärna göra 3D ul i höst. Gjorde det förra gången på Emmas ul klinik. Dock verkar det som om dom lagt ner. Hittar heller ingen annan som utför det i gbg. Ngra tips?

Jag har äntligen börjat må bra efter flera veckor av jobbigt illamående. Ska göra kub ultraljudet imorgon.

Skulle gärna också göra ett 3D ultraljud. Har för mig att min svägerska fick göra det på östra, men av medicinska skäl.

Det borde gå att göra någonannanstans tycker jag...

Vill ni andra veta kön?
  • MissZ13
    Sudden skrev 2014-06-26 23:38:05 följande:

Känner inte till något 3D UL men har en fd kollega, göteborgare, som gjorde ett nyligen. Ska försöka komma ihåg och kolla med honom.

Lycka till på kub i morgon! Spännande :) Vårt är nästa fredag. Jag vill gärna veta kön, speciellt om det nu visar sig vara tvillingar, men min sambo vill inte! Konflikt :) han tror inte heller jag skulle hålla tyst om det om bara jag fick veta. Så vi får se. Säger dom de på kub om man vill det?

Jag vet inte om dem kan se så tidigt. Jag tror att ett vältränat öga kan se om bebisen samarbetar. Ska fråga imorgon, återkommer:)

Jag vill gärna veta, min sambo vill helst ha det som en överraskning. Men han får ge vika...:)

Sov gott!
  • MissZ13
    Conamore skrev 2014-07-03 13:25:23 följande:

Hejsan!
    Kanske kan jag också hoppa in här?
    Jag bor i Göteborg, Grimmered.
    Vårt Bf är 29 december. Väntar mitt andra barn (har mycket sämre koll denna gången på vecka+ dag, pinsamt dålig koll. Tror det är vecka 14 nu... smile1.gif )
    Denna graviditet är en PGD, alltså på nästan samma sätt som IVF bara att de äggen som bär på anlaget till den ärftliga sjukdom jag har, har plockats bort bland de befruktade äggen.
    Är otroligt glada för att vi väntar ett litet syskon och att det tog sig på första försöket!

Såklart du får! Välkommen!

Vi bor på näset och har också bf 29 dec!
  • MissZ13
    Conamore skrev 2014-07-03 18:15:44 följande:
    Hej!

Tack!

Vad lustigt! Detta är nog enda gången jag hoppas på att gå över tiden...

Gjorde det med min dotter och just då var jag inte så sugen på det (högsommar+svullen = inte bra).

Har du barn sedan innan eller är det första du väntar?
    Det är vårt första, så vi är väldigt spända:)

Hoppas också vi går över tiden några dagar...

Annars kanske vi får fira nyår tillsammans på BB!

Födde du er dotter på Mölndal eller östra?
  • MissZ13
    Sudden skrev 2014-07-04 21:42:15 följande:

Hej tjejer! Idag gjorde vi kub/nupp och det gick bra, fick låg sannolikhet för avvikelse så allt såg fint ut. Det ÄR tvillingar! Vi är chockade men glada. Omtumlade och lite skrämmande - inte blir jag mindre orolig nu smile1.gif

Välkommen nya till tråden smile1.gif

Åhh mysigt! Grattis till bebisarna!
  • MissZ13
    Sillavi skrev 2014-08-04 14:05:18 följande:
    Välkommen Hit smile1.gif Grattis till liten i magen.
    Känner faktiskt som du ha ha, vore gott att gå över ngra dgr iaf (bf 26/12). Dottern kom 1 v tidigt så det skulle inte förvåna mig om denna lilla kommer på julafton.
    Vi blev flyttade till 2 januari vid rul, så håller tummarna för ett januari barn:)
Svar på tråden BF december 2014 - göteborg