• nicopej

BF december 2014 - göteborg

hej hej, tänkte att jag hoppar in här. Bor i majorna och väntar första barnet efter lite hjälp med pergotime och ganska lång väntan, så vår lille grabb är grymt efterlängtad. Jag är 33 och min sambo 36 i år. Är beräknad till 19e december men har inget emot att släppa ut han lite tidigare. Alltid sagt att jag inte vill ha ett december barn då de blir så sist med allt men vad kan man göra. Och tar ju hellre tidigare än går över. Är i vecka 21 och letar efter alla tecknen jag kan, blir lite orolig ibland. Tycker inte jag känner bäbisen nåt som man ska kunna nu, har magen osv som är gigantisk på kvällen, helt galet!! Men känner ju saker men hur vet man att det är bäbisen o inte typ gaser, tarmarna, att man är hungirg osv. Min mage har alltid låtit och rört sig rätt mycket.

Hur känner ni? Känner ni era barn? Hur vet ni?

• nicopej

Hej hej, helt plötsligt började vi känna vår lille kille. Trott det ett tag ju men inte vart säker men nu är jag det!! Han sparkar som en tok! O ikväll lyckades min sambo med känna det. Så häftigt ju. Gick in i vecka 22 idag så 52% avklarad!

Vi mår bra, lite trött o inte så pepp på att börja jobba på måndag. Vart på way out west hela helgen, kul men jobbigt att stå länge o kissa på äckliga toaletter nykter. O all rök o fulla människor. Känner att man automatiskt skyddat magen lite från alla s vinglar.

Känner mig mig med lite otymplig o stor nu. Inget som passar. Ska på bröllop nästa helg o finns ju inga fina kläder. Nån som hittat nån bra mammakläder butik istan?

El på nätet, köpt lite på Asos online.

• nicopej

Gud vad det är kul att läsa om er färd allihop. "Kul" att många haft det lite kämpigt oxå på vägen mot graviditet o inte bara vi. När man började trodde man ju att man skulle bli gravid så fort man hade sex som de alltid skrämde en med förr. Men d är svårare än man tror o jag undrar varför det är så...vi mötte ganska mycket oförstånd kring det. Min svärmor tjatade o tjatade att jag skulle "ge" henne ett barnbarn, det var ju hennes rätt. Hon förstod inre alls att d kunde ta tid. Det var tufft men plötsligt lossnar lixom allt. Min bästa barndomsvän ringde igår o berättade att de ska ha barn i mars, tre mån efter oss. De har försökt i 5 år o nu helt plötsligt utan nån hjälp så blev de gravida. Blev typ mer glad för hennes skull än min!!!

Jag arbetar på förskola o tycker d här med jobba är svårt... Vad jobbar ni andra med o funderar ni på att gå tidigare? Man ska ju inte lyfta o ta d lugnt men d går lixom inte på mitt jobb...

Ha en fin helg alla!!

• nicopej

Hej, åh vad skönt att d är fredag!!! Har en egen hemmakväll idag, ska njuta av massa grönsaker med dipp o modern family. Fredagar på mitt jobb är hell så ont i magen av för mycket lyft o lite vila. Dumt! Men inte känt av någon foglossning el nåt än, fasar o tycker så synd om er som mår dåligt. O särskilt soluppgång vad jobbig med så mycket vila du måste ha redan sillavi fy för ditt moment 22. Hoppas ni alla får en god helg med mycket vila o härliga barnsparkar. Anmält mig till gravidyoga som börjar i september, nån mer som ska pröva d?

Ang vagn har min syster tipsat om Emmaljunga som hon har o som är den enda helsvenska nu men jag har smygkikat på en kronans i svalen som ser liten o smidig ut. Men absolut även en kombivagn med fler delar, en liggdel, bildel o sittdel till senare. Hojta gärna till med vad ni köper så vi kan hjälpas åt i djungeln.

Ha d fint!

• nicopej

Hej hej tjejer. Vart hos Bmsk idag o lyssnat på hjärtat. Allt såg fint ut o lagom stor mage. Lite lågt järn så började med järntabletter idag men det var väntat då jag inte äter kött. Hon skällde lite på mig dock för att jag lyfter för mycket i jobbet o överanstränger magen men så svårt... O fatta d som att man inte kan få gravidpenning mer än 60 dar innan beräknad förslossning? Men du får redan Susanna?

Jag funderar på att föda i Varberg med doula men inte hundra än. Skeptisk till både Mölndal o östra o läst så bra om Varberg.

• nicopej

Ok tack, tror inte förskolearbete räknas trots att barnen kan bli lite vilda ibland????

• nicopej

Oj vad många frågetecken d var, trodde jag gjorde en smiley... Ja man kan få 2 månader innan så d kör jag på.

• nicopej

Ja sillavi vi lyssnade på hjärtat med, så fräckt! O fint! Har läst att man får välja Varberg ja trots vi bor i Gbg. Stod om det i GP för några månader sen om hur många från Göteborg väljer det istället i hur fint det var. Men det kanske går så fort så man inte hinner. Men hört både positivt o negativt Mölndal o östra men mer negativt än positivt. Men jag är ju lätt hysterisk o sjukt kräsen med...

Jag är rätt rädd för att föda. Därför vill jag nog ha doula. Så man har någon hos sig hela tiden som kan hjälpa oss. Hört att man ju inte har Bmsk hos sig hela tiden utan de flänger runt. Såklart liksom men jag är så nojig. Men får väl se om vi hittar nån vi gillar. O har beräknad förlossning 19e dec så risken finns väl att man föder på julafton el nåt o trot inte många douler vill ställa upp på det. El kanske åka till Varberg. Så får se. Ett tag kvar.

Kollade barnvagn idag, gillar Emmaljunga super Viking. Ska bara få med sambon på tåget, kollade med mamma.

• nicopej

hej hej alla. Snorförkyld så är hemma från jobbet, alla barnen på förskolan med deras nya baciller som smittar ner en. Är nu inne i vecka 26, 102 dagar kvar!! Går så fort nu. I natt har jag knappt sovit alls då lillskrutt sparkar mig på urinblåsan hela tiden så jag måste gå upp o kissa! Har även börjat snarka helt galet mycket från typ halsen, låter hemskt, sambon spelade in mig häromnatten. Men nu är jag ju iförsig förkyld med så det är ännu värre men det stör honom o mig med då jag väcker mig själv, o han puttar på mig en hel del. Har ni samma problem, tips? Antar att det är så det är bara. Säger till honom att han har ett problem med min graviditet, jag har tusen typ. fast inga farliga men mest att man börjar känna sig stor o otymplig. Ska på gravidyoga på onsdag på vegagatan, ska bli spännande att se hur vig man kan vara. Har börjat få lite ont i ryggen o när jag går känner man som små stötar i vänster sida magen neråt, är det foglossning ni som har det? Inte fattat hur det känns än.
    Försöker ta det lugnt, lite för mycket sammandragningar redan. Sökt gravpenning på halvtid från 19e oktober så hoppas på det. Så himla trött igen nu.
    Shoppat massor redan, var på ullared under semestern o då blir det ju så. Så vi har nog redan en hel garderob förutom vinteroverall i strl upp till 62-68. badbalja, tvättlappar, oljor, bilspegel, nappar o nappflaskor o allt möjligt, två stora hyllor fulla. Men fått jätte mycket av kompisar, o tror min mor köpt upp hela barnklädesaffären där hon bor. Kommer med något nytt varje dag. O igår var jag på meandiklädträff o då köpte jag lite mer kläder fast i strl 74-80 vilket är jätte stort o kändes väldigt konstig innan han ens är född. Vi ska börja inreda hans rum snart med så börjat kika lite säng o skötbord. Blir nog det från ikea. De har en käck säng som man kan ta bort sidan på sen så han kan gå i o ur o när han blir för stor kan den göras om till soffa i barnrummet. Gillar även deras skötbord. Men vi får se. Sen ska vi köpa massa planscher från Ingela P Arrhenius. Älskar hennes grejer o tanken på att få börja inreda. Har ni börjat än? Någons om vet vart man kan köpa fina gardiner till bäbisrummet.

Angående namn är det jätte svårt tycker jag med. Vi har fastnat för många olika men inte nåt helt hundra än, vi gillar Ville o William så det kan nog bli det, eller William men kallas för Ville, eller Elliot, Rasmus, Viktor, Oliver, Jack, Abel, Marius, Viggo eller Malte....ja ni vet, svårt...Just nu kallar vi honom för Ramasami efter min sambos farfar för det är ett kul namn, har vi otur så fastnar vi så mycket för det att han måste heta det när han föds vilket blir jättekonstigt.

nej nu ska jag googla bäbisrums inpsiration o dricka te i mängder. Ha det fint. O angående att sysselsätta sig när man är sjukskriven så måste jag säga att googla bäbissaker är ju det bästa, gud vad tiden flyger iväg online. Läser just nu alla deckare skrivna av Roslund & Hellström vilket gör att tiden flyger iväg av spänning. kan även varmt rekomendera Malin Wollins bok en mamma blir till. Så läs på tjejer o må fint.

• nicopej

Vi är i vecka 26 men går in i 27 på lördag. 99 dar kvar idag!!

Jädrar ja denna halsbränna, aldrig riktigt fattat grejen men det är ju typ värsta ever!!! Knaprar läbbiga gaviscon el vad de heter o de är ju riktigt läbbiga. O hjälper sådär!!

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg