• Krille02

    Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden. Men….


     


    VAD FAN ÄR DET MED TJEJER PÅ DEJTINGSIDOR?!?!?!? Är de på riktigt eller är de bara några skapade fantasifigurer?


     


    Mellan jul och nyår när barnen var hos före detta och jag satt och var uttråkad skapade jag en profil på MP. Glad i hågen började jag skriva till tjejerna där. Nu ska jag träffa någon att möta våren med.


     


    Jag har aldrig förut känt mig så ignorant bemött tidigare i hela mitt liv.


     


    Jag skriver att jag gillar vad jag läser i deras profil, kanske gillar något foto. Ställer någon fråga. Har försökt berätta något som de inte kan läsa sig till. De tittar på min sida men de svarar inte trots att de kan. Eller man får ett svar som liksom bara är ja eller nej, kanske det, på vad man frågade om där det inte går att fortsätta. Bara som ett tillägg ska jag säga att jag glömde ta bort den förbannade profilen så jag åkte på att betala medlemskap för tre månader till för några veckor sen. På det igen efter att ha blivit påmind om sidan genom kontoutdraget någon månad efter senaste besöket. Där sitter samma snorkiga fruntimmer fortfarande. Man erbjuder dem att få till något och det bemöts med ren dumhet.


     


    Megafoninläggen är rent hemska. Det är gnöl på tjejerna att de inte får till någon träff. Eller de ska avsluta sitt medlemskap vilken dag som helst för där är ingen. Frågan de kör just nu är att hur man upplever dejtingfronten. Män tycker den känns kass, med rätta om man blir bemött som mig, hälften av fruntimmerna med. Där är för tusan hur mycket möjlighet som helst att få till något om man bara bjuder till lite.


     


    I varje fall. Medan jag inte var på MP för att jag tröttnade på det var jag på BC i stället. Lite hetare ställe lärde jag mig att det kallades. Under tiden som jag har blivit nobbad på MP har jag raggat upp tre äldre fruntimmer och knullat med dem. Den siste av dem har jag till och med utvecklat någon form av kk-relation med. Noll känslor för varandra, vi ses för att ligga och har det bra ihop i sängen och kan snacka lite vanligt både före och efter akten. Lite knöligt att ses när det ändå är en 45 minuter i bil till varandra. Hon vill ha kuk för hon är rädd att ha knullat för sista gången, jag vill ha fitta.


     


    Men glöm att man kan få till något med någon jämnårig ungefär där man själv bor. Man är som luft för dem. Jag är inte intresserad av att ha någon som är ett stycke kött för mig. Jag vill ha någon att tänka på som människa, någon som kan få mig att skratta och le, kan visa intresse för mig och i varje fall försöka bry sig när jag frågar henne om något, inte något man tar av kläderna på och leker lite med för att sen vara nästan likgiltig för henne.

  • Svar på tråden Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?
  • La Lola

    Vad utstrålar du då?
    Här låter du ju rätt sur o bitter o en sån människa vill ju ingen träffa.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tebriane

    Du måste förstå att kvinnor på dejtingsajter får väldigt många meddelanden varje dag... De känner kanske i maggropen att du är en otrevlig typ... Å den ska man alltid lyssna på! Skulle kunna fråga samma sak. Vad är det för män på sådana sidor?! Lögnaktiga och självupptagna och bara för att man råkar se bra ut vill de bara ha en i säng...

  • Krille02

    Det är väl självklart där är ett visst mått av bitterhet i mig. Jag blir ju bara bortvald utan vidare förklaring.

    Jag har en bekant som också är jättebitter. Fast för hans del handlar det om arbetslöshet. Oavsett vilka jobb han än söker går de till någon annan. Människan har ju fullständigt gett upp tron på sig själv och sitter mest hemma och spelar datorspel. Sak samma här men lite annorlunda bara.

    Jag är inte det minsta otrevlig till sättet.

    Sen kan någon förklara för mig att om nu tjejerna får massor av brev, varför träffar de då inte någon? Består deras liv i att sitta vid datorn och vara brevkompis med en massa? Till det betala för att få lov att göra det? Jag stör mig på att där rök 600 spänn till något jag inte vill ha.

  • estflicka

    Jag skulle säga samma sak till Er killar. Jag har varit i olika dejtingsidorna, och träffat en hel del. Skulle fråga samma sak , vad vill ni ha killar? Ni vill ha bara sex...har jag kommit fram nu efter två år dejtandende . Finns ( nästan ) ingen seriös där. Jag har gett upp min hopp, att träffa nån trevlig och seriös kille. Men har hittat några goda killkompisar där, som jag har inte sex med...

  • Krille02
    estflicka skrev 2014-04-23 12:17:58 följande:
    Jag skulle säga samma sak till Er killar. Jag har varit i olika dejtingsidorna, och träffat en hel del. Skulle fråga samma sak , vad vill ni ha killar? Ni vill ha bara sex...har jag kommit fram nu efter två år dejtandende . Finns ( nästan ) ingen seriös där. Jag har gett upp min hopp, att träffa nån trevlig och seriös kille. Men har hittat några goda killkompisar där, som jag har inte sex med...
    Det är alldeles samma grej fast omvänt!
    De träffar jag får till är för att tant, fan inte tjej, vill ha sex. Mig bryr de sig inte om.

    Jag har inte nämnt ett ord om sex på MP förutom med en tjej där jag sa att det är en grej som kommer av sig själv om där uppstår något. Enda gången.
  • Krille02
    Tebriane skrev 2014-04-22 17:32:10 följande:
    De kanske visst träffar män men inte dig...
    Det är väl självklart att de är ute och träffar män. Att inte få till träffar där är omöjligt om man är tjej. Men de försvinner ju inte från sidan utan sitter kvar där och har en som brevvän i bästa fall. Jag tror inte att intentionen är att träffa någon på riktigt egentligen. Jag har provat att skriva till tjejer som säger de vill på dejt och då föreslagit utflykter, promenader, bowlingkvällar. Inga svar.
  • Krille02
    Vissla skrev 2014-04-24 12:38:03 följande:
    Är det kanske så att du framstår som för drivande och klängig från start?
    Hur menar du?
Svar på tråden Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?