• anyXX

Min man fyller 40! Tips på firande :)

Ja som rubriken säger: min man fyller 40 och jag vill ha bra tips på hur vi kan fira honom! Jag skulle gärna vilja boka in en weekend av något slag. Men vill ha alla slags tips! Ett tips jag fått är att samla ihop 40 små presenter. Kul grej så det ska jag nog göra, men mer...? En fest går bort för oss tror jag, vi är mer familjemänniskor. Vi har två barn som är 4 och 6 och helst vill jag att de ska följa med. Men det komplicerar firande lite, svårt att hitta något som är kul för hela familjen och min man fyller år i januari.... Såååå överös mig med era bästa idéer på 40-årsfirande!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Min man fyller 40! Tips på firande :)
  • anyXX

Kanske la denna tråden i fel forum... Puffar lite

flicka 2008 & pojke 2010
  • Grande Rock

vad har han för intressen?

Kan bara tala för mig själv (man 38år), men 40 småpryttlar skulle inte uppskattas. Jag är över lag inte mycket för presenter, så färre är bättre.

It's Good But It Just Ain't Right
  • anyXX

Ok, kanske inte är så kul då... Jag tänkte sånt som han gillar, typ fiskedrag, öl/whiskey etc, inte krimskrams..... Han har "svåra" intressen: rally, fiske, historia... Inte mkt av det man kan göra i Sverige på vintern med barn. I år fick han en whiskeyprovning, vi har dock inte hunnit gå på den. Annars brukar det bli fiskekort el prenumerationer på tidningar han gillar. Men jag skulle vilja fixa nån upplevelse också, då det är lite speciellt att fylla 40.

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Några upplevelser jag har funderat på: weekend i Göteborg med barnen. Då kan han hänga med kompisar han har där också om han vill och kanske något museum (utifrån hans intressen). Eller weekend i Berlin (utan barnen). Ingen av oss har varit där men där finns ju massor att se för den som är historiskt intresserad. Tror dock bara det blir jobbigt med barn, så då får det bli utan.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Grande Rock

Ok, då kanske det är upskattat, du känner honom bättre än jag.

Nu verkar det ju iofs vara oklart hur det blir med svenska rallyt 2015, annars brukar det ju gå av staplen vid månadsskiftet januari februari. Det går säkert att styra ihop en trevlig familjehelg i värmlandsskogarna.

It's Good But It Just Ain't Right
  • anyXX

Absolut det hade varit en bra grej, men han har redan fått rallyweekend i lima ett annat år, plus att vi nog åker dit nästa år, så det känns inte så speciellt tyvärr. Men tack för iden!

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Min man fyller 40! Tips på firande :)