• Anonym (hmm)

så ledsen och arg för min dotters konfirmation

i mina ögon har ni hittat en präst som tror på vad han lär ut att som präst inte befatta sig med eller viga homosexuella är att följa den tro han har .

3 Mosebok 20
    13 Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos en kvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem.

så ni skulle från början kollat så ni fick en präst som inte är troende utan bara har det som ett jobb

• Anonym (hmm)
    DeLo skrev 2014-04-25 00:21:28 följande:

Men man ska väl ändå sprida kärlek och inte hat?

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad".

ska väl säga direkt att jag får inte ens gifta mig i kyrkan liksom jag inte fick konfrimera mig när jag var ung är inte med i kyrkan .men jag förstår den som har sitt kall där och som inte vill bryta mot dom löften han givit när han blev prästvigd.

"behandla andra som du själv vill bli behandlad" låter bra för mig men läser du citatet så förstår du att skulden i detta fall enligt bibeln läggs på dom homosexuella man får väl vara glad att inte citatet följs ordagrant i Sverige.

jag är inte så insatt i dom homosexuellas villkor men skulle tro att dom har samma val som mig att gifta sig borgligt
    eller som jag sa hitta en präst som inte är troende.

Svar på tråden så ledsen och arg för min dotters konfirmation