Billig, Bekväm Bra bil för 7 pers familjen?
Vi måste köpa Ny bil!
Vi är 6 personer och oftast ngn kompis!
Tips på bil? Den ska vara rymlig (EJ BUSS)
EJ alltför dyr och fin!
Tips?
Vi måste köpa Ny bil!
Vi är 6 personer och oftast ngn kompis!
Tips på bil? Den ska vara rymlig (EJ BUSS)
EJ alltför dyr och fin!
Tips?
Sharan
Sheran, Verso, C4 Picasso, Alhambra, Carnival, Qashqai +2, SantaFe
Chevrolet Orlando!!
Någon mer med tips? Ni som har + 4 barn vad har ni för bil och vad tycker ni är bättre / sämre?
behöver alla tips vi kan få!
Rekomendera en bil med Bra bagageutrymme trots alla 7 sitsar?
Ford S-max är vad jag förstår en bra och driftsäker bil. De har 7 sits säten. Dock kanske förvaringsutrymmet blir något litet när alla 7 säten är uppfällda?!
Tyvärr kom de först 2006 så de kanske ligger högt i pris fortfarande. allt beror väl på vad man anser som mycket pengar.
Hmm ,fler som kan tipsa? Så man får plats med både en del bagage samt 5 barn!
Jag gillar wolksvagen Touran. Några vänner har den och den dricker ca 0,5kr/litern. Men den har tyvärr inget jättebagage om man använder alla säten.
Opel Zafira har 7 säten och är ändå inte så där stor. Bra i pris. Bagageutrymmet är dock inte mkt att hurra för när alla säten är uppfällda. Tror det blir så om man inte väljer en sån där jättevariant.
Renault Espace. Helt perfekt enligt mig tom vuxna sitter bra längst bak vilket man inte gör i alla bilar.
Ford galaxy. Typ en 01:a. Billig att köpa, billig i drift. Ganska nätt och ser hyffsat ok ut. Är ofta 6 sitsig så kolla att den verkligen är 7 sitsig.
Chrysler Voyager: billig och rymlig. Har ok lastutrymme även med 7 sits. Drar lite mer soppa. Undvik automat.
Fler som har större bilar ni kan rekomendera?
fler?
Vi har Renault Trafic. Den älskar vi.
Vi slipper tänka: ska vi ta med den här eller den istället? och lägga en jättepussel i lastutrymme m.m.
Barnvagn får plats och vi behöver inte fälla ner den. Vi cyklar mycket så det är "bara att slänga in några cyklar" och kör i väg...
Vi är sex i familjen, den femte barn kommer till hösten.
Bussen kommer vi ha länge!
Känner några som har bil med 7 sits, ofta är de nöjda med bilen men när det är dags för typ semesterresa eller shopping då får man oftast "kasta ut" en eller två barn för att få plats med alla saker.
Inte så kul tycker vi så vi köpte Renault Trafic.
Önskar er lycka till med inköp.
Vi kör Dacia Lodgy. Bra, billig, relativt liten, men ändå rymlig. Vi är fem i familjen idag, men kommer att bli 6 + barnvagn.
Sharan eller Touran, vilken är det bäst att välja dem, varför rekommeraderar om du väljer en av dem, nyfiken jag!
bensin eller automat, eller annat? har kollat runt, och frågat en del vänner , det vore kul att skirva här också, får mera tips då!
Undvik Ford galaxy om du inte har stor plånbok. Rekommenderar ngn av japanerna Toyota avensis verso som är mkt driftsäker
Vi vill ha en 7 sits med RYMLIGT bagageutrymme, de ska rymmas en hel del där!
Tips?